LA XARXA DE ŠKODA TANCARÁ 2022 AMB UNA RENDIBILITAT DEL 2,7%, LA MÉS ALTA DE LA SEVA HISTÒRIA

LA XARXA DE ŠKODA TANCARÁ 2022 AMB UNA RENDIBILITAT DEL 2,7%, LA MÉS ALTA DE LA SEVA HISTÒRIA

El director general de ŠKODA a Espanya, Fidel Jiménez de Parga: “Tenim potencial per elevar la nostra quota de mercat fins al 5% en cinc anys i entrar al top ten”. La xarxa comercial obre noves instal·lacions per guanyar capil·laritat i assegurar un creixement sostingut i rendible El director general de ŠKODA a Espanya, Fidel Jiménez de Parga, ha anunciat avui que la xarxa de concessionaris tancarà aquest any amb una rendibilitat rècord del 2,7%, més alta de la història, alhora que va avançar que la marca té potencial per assolir una quota de penetració del 5% en els propers cinc anys.

Jiménez de Parga, que va realitzar aquestes declaracions en una trobada amb periodistes, va elogiar “l’extraordinari treball desenvolupat pels concessionaris aquest any, que ha estat un dels més difícils dels últims temps pels problemes generats a la cadena de subministrament, per la situació econòmica i per l’impacte de la guerra d’Ucraïna a ŠKODA AUTO”.

Tot i això, la xarxa comercial aconseguirà una rendibilitat rècord en termes de benefici abans d’impostos sobre facturació del 2,7%, més d’un punt per sobre de l’1,6% comptabilitzat el 2021, i superant l’anterior màxim històric, que va ser el 2,3% comptabilitzat l’exercici del 2019, abans de la pandèmia. A més, està previst que la xarxa augmenti el nombre d’instal·lacions els propers anys per aconseguir més capil·laritat.

El màxim responsable de ŠKODA al mercat espanyol va explicar que aquesta millora de la rendibilitat ha estat possible gràcies a la contenció de costos ia un mix favorable de producte, amb una sòlida demanda dels models SUV, de les versions més equipades i dels acabats esportius RS i Montecarlo, que sumen prop del 10% de les vendes totals.

D’altra banda, Jiménez de Parga va avançar que la marca preveu concloure el 2022 amb una quota de penetració del 3% al mercat espanyol, igualant la fita aconseguida l’any passat. Tot i això, a curt termini l’objectiu és assolir el 4% i aconseguir el 5% en els propers cinc anys. “Estic convençut que ŠKODA té potencial per assolir el 5% del mercat i situar-nos entre les deu marques més venudes al mercat espanyol”, va afegir.

Per això, la firma txeca compta amb la gamma més gran i més renovada de producte de la seva història, en què destaquen els SUV Kodiaq, Karoq i Kamiq i l’elèctric Enyaq iV, que compta amb una cartera de comandes de més de 500 unitats. A més, la gamma creixerà amb tres nous elèctrics que arribaran al mercat abans del 2026.