COMENÇA EL DESENVOLUPAMENT D’UN PROTOTIP DE TOYOTA HILUX AMB PILA DE COMBUSTIBLE D’HIDROGEN

Toyota Motor Manufacturing UK (TMMUK) rebrà una subvenció del govern britànic, mitjançant el Centre de propulsió avançada (APC), per al desenvolupament de vehicles amb zero emissions. Concretament, el projecte cobreix el desenvolupament d´un prototip de Toyota Hilux propulsat per una pila de combustible d´hidrogen. S’usarà per a la transformació la segona generació recent de la tecnologia de pila de combustible de Toyota.

Arran de l’evolució de la demanda dels clients i l’enfocament integral de Toyota al voltant de la mobilitat a tots els sectors, la companyia ha identificat una nova oportunitat al mercat de vehicles comercials, relativa a l’oferta de productes sense emissions.

Toyota ha obtingut la subvenció que va sol·licitar l’any passat al Centre de propulsió avançada (APC) britànic, presentant un projecte per contribuir al desenvolupament de noves tecnologies més netes i solucions de mobilitat. L’APC té un paper fonamental al panorama britànic de l’automoció, i ofereix oportunitats úniques per cobrir la distància entre la indústria i els requisits tecnològics futurs. Aquesta subvenció promou concretament projectes avançats de R+D que porten un producte des de la prova de concepte fins al prototip de vehicle.

El consorci, encapçalat per Toyota Motor Manufacturing UK (TMMUK), rebrà una subvenció per cobrir el desenvolupament d’un Hilux propulsat per pila de combustible. En col·laboració amb empreses britàniques especialitzades en enginyeria tècnica, com Ricardo, ETL, D2H i Thatcham Research, el projecte aspira a adoptar components de la pila de combustible de segona generació de Toyota (com els utilitzats a l’últim Toyota Mirai) per a la transformació de un Hilux en un vehicle elèctric de pila de combustible. Tot i que TMUK estarà al capdavant del projecte, un equip d’R+D de Toyota Motor Europe (TME) oferirà assistència tècnica experta perquè els equips situats al Regne Unit puguin especialitzar-se i desenvolupar per si mateixos sistemes d’hidrogen de nova generació.

Durant més de 20 anys, Toyota ha promogut diverses vies estratègiques per assolir la neutralitat en carboni, oferint una gamma de vehicles diversa que inclogui totes les tecnologies electrificades: híbrids elèctrics, híbrids elèctrics endollables, elèctrics amb bateria i elèctrics amb pila de combustible. El desenvolupament d’un sector pròsper del transport basat en l’hidrogen és un pilar essencial per aconseguir aquest objectiu. Dins l’àmbit del programa, es produiran els prototips inicials a la fàbrica de TMUK a Burnaston durant el 2023. Un cop aconseguits els resultats cercats, l’objectiu és preparar la producció d’una sèrie reduïda. Aquest projecte representa una interessant oportunitat per investigar una aplicació addicional de la tecnologia de pila de combustible de Toyota en un segment de vehicles que resulta clau per a diversos grups industrials, i ajudarà a fomentar l’avenç del sector cap a la descarbonització.

“El Regne Unit és un dels principals mercats per als pick-ups, ia més és un mercat important per a Toyota. Aquesta subvenció suposa una oportunitat magnífica per desenvolupar una solució sense emissions en un segment crític del mercat. Ens agradaria donar les gràcies al govern britànic pel finançament que permetrà al consorci investigar el desenvolupament d’un sistema de pila de combustible per al Toyota Hilux, en línia amb els nostres objectius de neutralitat en carboni”, va comentar Matt Harrison, President i Conseller Delegat de Toyota Motor Europe.