
500 I PANDA, DUES ICONES DE FIAT EXPOSATS A L’Triennale DESIGN MUSEUM
Fins el 20 de gener de 2019 podrà visitar l’onzena edició del Triennale Design Museum que retrata el disseny italià a través de moltes històries i no menys de 180 obres exposades. El museu exposarà dos símbols de la creativitat italiana: el Fiat 500 N (1958) i el Fiat Panda 30 (1980).
S’inaugura la tretzena edició del Triennale Design Museum amb el títol Storie. Design italià i estarà oberta als visitants fins al 20 de gener de 2019. Les estrelles d’aquest nou esdeveniment seran dues icones del disseny d’automòbils, el Fiat 500 N (1958) i el Fiat Panda 30 (1980). Tots dos vehicles pertanyen a la valuosa col·lecció de FCA Heritage, departament del Grup responsable de protegir i promoure el patrimoni històric de les marques italianes de FCA.
Alguns vehicles passen a la història per les seves innovacions en el camp de la tecnologia o el disseny. Altres mereixen ser recordats per la qual cosa van significar per a la vida quotidiana de tota una generació o d’un país sencer. Pocs vehicles aconsegueixen combinar aquestes dues característiques, és a dir, tècnica avançada i sentiment profund, i deixar així una marca indeleble, per convertir-se en una mena d’icona de la seva època. Però quan això passa, sorgeixen les obres mestres essencials de la història de la indústria. I aquests rars triomfs han inclòs al Fiat 500 i al Fiat Panda, dos vehicles emblemàtics que es van originar a partir de la creativitat italiana i que aviat es van unir i van convertir en un element permanent en la memòria col·lectiva del mercat internacional.
El intemporal Fiat 500 ja ha estat abans a les sales d’un museu. De fet, l’any passat un vehicle de la sèrie F, el 500 més popular de tots els temps, va esdevenir part de la col·lecció permanent del Museu d’Art Modern (MoMA) de Nova York. I avui és el torn d’un esplèndid 500 N de 1958. En creuar el llindar del Triennale Design Museum, es confirma la importància d’aquest model, que va ser responsable de “motoritzar” als italians, i al mateix temps es va convertir en una autèntica obra de disseny, reconeguda a nivell mundial. El 500 N s’unirà a un altre vehicle que és igual de famós: el Panda 30, una altra icona italià que ha proporcionat una forma inconfusible d’experimentar la relació diària amb l’automòbil des dels anys 80: més immediata, més relaxada i definitivament més senzilla.