911 I TAYCAN: 10 PARAL·LELISMES ENTRE DUES PORSCHE HISTÒRICS

911 I TAYCAN: 10 PARAL·LELISMES ENTRE DUES PORSCHE HISTÒRICS

El nou esportiu elèctric de Porsche porta impresa la genètica de la icona de la marca.

Porsche iniciar el seu camí amb el 356 Roadster de 1948, es va enlairar amb el naixement del 911, el 1963, i ara comença una segona era amb el part del Taycan. El nou esportiu elèctric de Porsche porta en els seus gens part de l’essència del 911, perquè com explica Oliver Blume, director general de la companyia, “tots els models Porsche que es desenvolupen ara, i els que ho faran en el futur, estan basats al 911. Com a peça fonamental de la marca, el 911 és un cotxe esportiu de somni, que s’ha guanyat el cor dels aficionats de tot el món “.
El 911 és història viva de l’automòbil i ja ha superat el milió d’unitats produïdes. El Taycan “posa un marcat símbol d’exclamació en el futur de Porsche”, diu Oliver Blume, i començarà a crear la seva pròpia història a finals d’any. Les més de 20.000 sol·licituds de reserva d’aquest model són un excel·lent punt de partida. Taycan i 911 estan assenyalats com estendards de la marca, comparteixen la filosofia i l’esperit amb què van ser desenvolupats, el que ha generat nombrosos paral·lelismes entre tots dos.

1. Made in Zuffenhausen

Els Porsche 911 i Taycan es fabriquen a la planta de Porsche a Zuffenhausen. “És on batega el cor de Porsche”, assegura Blume. “Tot s’ha desenvolupat des d’aquí, és on el futur té una tradició. Zuffenhausen és la casa del 911, la icona de la marca, què millor lloc podria haver per marcar l’inici d’una nova era per a Porsche? “.

Amb 80 anys d’història, aquesta planta inicia una nova etapa amb revolucionàries instal·lacions per a la fabricació del Taycan. En la construcció de la nova planta s’ha emprat la mateixa quantitat d’acer que es necessitaria per fabricar 100.000 carrosseries del 911.

2. Crear una icona requereix una gran inversió

La gestació del Porsche 911 va suposar un gran esforç. El llarg procés de desenvolupament (sis anys) i l’ajornament de la producció van col·locar a la marca a punt de fer fallida. A més, Porsche va haver de fer-se càrrec de la planta de premsat de Reutter, amb aproximadament 1.000 empleats.

Porsche també ha hagut de fer un gran esforç per desenvolupar el Taycan, així com les seves tecnologies i serveis associats. S’han invertit al voltant de 700 milions d’euros en la nova planta de Zuffenhausen i 500 milions en el desenvolupament d’aquest model i les seves versions. A més, Porsche invertirà 700 milions addicionals en tecnologies, infraestructures de recàrrega i mobilitat.

3. L’esperit Porsche

Més de mig segle separa la seva concepció, però 911 i Taycan reflecteixen el mateix esperit. “La tecnologia del Taycan és radicalment nova, però la filosofia que hi ha darrere és purament Porsche: el nostre objectiu sempre ha estat oferir els vehicles més esportius i sofisticats dels seus segments”, comenta Oliver Blume.

Per Stefan Weckbach, Vicepresident de la Línia de Vehicles Elèctrics, el Taycan “es condueix, es veu i se sent com un Porsche, només canvia el sistema de propulsió. Un elèctric també pot ser purista i despertar emocions. Per a nosaltres no és cap incoherència. Al contrari, amb una tecnologia de propulsió òptima i el concepte adequat de vehicle es poden afinar encara més les característiques d’un Porsche “.

August Achleitner, conegut com “Mr. 911 “i responsable de producte d’aquest model durant 18 anys, afegeix que” el que caracteritza un Porsche de pura raça és el fet que sempre involucra activament al seu conductor. I aquesta filosofia està continguda en el Taycan, tant com en el 911. El període d’adaptació d’un vehicle a l’altre només porta uns minuts … o ni tan sols això “.

4. Convèncer els incrèduls

Després de 15 anys d’èxit en el mercat, el 356 s’havia guanyat una merescuda fama com esportiu. El seu successor havia de ser un cotxe més pràctic i habitable, però mantenint el seu esperit esportiu. El nou 911 era un vehicle més gran i pesat que el seu predecessor, i estava pensat per a l’ús diari. Els més puristes ho veien com una traïció, però el 911 va ser reconegut ràpidament com un autèntic Porsche perquè les seves prestacions i comportament van superar totes les expectatives.

El Taycan també haurà de demostrar la seva vàlua als escèptics de l’electrificació de l’automòbil. Des del punt de vista de la conducció, tots els que han provat el nou model de Porsche surten amb els ulls encesos i un ampli somriure, igual que va succeir amb el 911 el 1963. Mark Webber es declara “un home de la vella escola , no hi ha res que m’agradi més que conduir. Vaig pensar que anava a sentir l’Taycan una mica pesat, però l’experiència al volant és molt dinàmica: la tracció a les quatre rodes, les prestacions i la frenada van fer que fos una sensació impressionant “.

Des del punt de vista de l’ús quotidià, el Taycan ofereix una nova experiència elèctrica per la seva rapidesa de recàrrega (només quatre minuts per obtenir l’energia suficient amb la qual recórrer 100 quilòmetres, segons els mesuraments fets en el cicle NEDC). A més, la xarxa de punts disponible i la facilitat per a localitzar i reservar aquests punts de recàrrega accentuen la seva versatilitat.

5. El “mètode 911”

El Taycan havia de ser un automòbil completament nou i mantenir tota la tradició de la marca. Per aconseguir-ho es va emprar la filosofia del 911, un cotxe sempre nou i, no obstant això, immutable. “La filosofia Porsche 911 és un principi estructurador, l’essència de la nostra marca, que es pot trobar en tots els Porsche, independentment de si tenen dos o quatre portes, un motor elèctric o no, de si és purista o confort. Aquest principi ha fet de Porsche el que és i el que seguirà sent “, assegura Oliver Blume.

6. La tècnica més avantguardista

En el desenvolupament del Porsche 911 es van produir moltes innovacions i es van explotar les possibilitats tècniques de la seva època. Es va desenvolupar un motor de sis cilindres oposats completament nou, amb els arbres de lleves en cap i el cigonyal sobre vuit coixinets. I es va emprar un sistema de lubricació amb càrter sec per assegurar el subministrament d’oli. Aquest motor de 1.991 cc oferia una potència de 130 cavalls a 6.200 revolucions, una xifra excel·lent per a un propulsor d’aquesta cilindrada.

El Porsche Taycan empra dos motors síncrons d’imants permanents (PSM), amb una major densitat de potència, robustesa i millor càrrega constant que els motors asíncrons que rendeixen més 600 CV. També és pioner en utilitzar la tècnica de 800 volts, que entre els seus molts avantatges ofereix temps de recàrrega més curts i un menor pes.

7. Herència de la competició

En Porsche la competició és una qüestió de principis. El 911 va rebre tot el que s’havia après en les carreres amb els 356, 550 Spyder i 718, començant per la seva xassís i la disposició mecànica de motor posterior de cilindres oposats. I moltes de les solucions emprades en el motor del primer 911 venien del desenvolupament del bloc de vuit cilindres de la Fórmula 1.

El Porsche Taycan també rep de la competició seus dos motors, similars als del Porsche 919 Hybrid guanyador de les 24 Hores de Le Mans i del Campionat del Món de Resistència tres vegades consecutives. Les bateries de ions de liti refrigerades per líquid i la innovadora tecnologia de 800 volts també es van desenvolupar en aquest prototip de carreres.

8. Disseny Porsche

El 911 és la representació material del disseny Porsche. El Taycan té molts elements estilístics del llenguatge de disseny de la marca i altres més concrets procedents del 911. Michael Mauer, Cap del Departament de Disseny de Porsche, explica que “en no haver-hi un motor davant, el frontal de l’Taycan és més pronunciat que en altres models i està inspirat en el del 911 “. Les pronunciades aletes davanteres i posteriors, el contorn de les finestretes laterals o el disseny de la saga també rememoren les línies mestres del 911.

9. Sota centre de gravetat

La disposició de cilindres oposats del motor del Porsche 911 possibilita ubicar-lo en una posició molt baixa, el que afecta decisivament al seu centre de gravetat. Un centre de gravetat baix millora tota la dinàmica del vehicle i transmet un comportament molt esportiu.

La bateria situada als baixos permet a l’Taycan rebaixar encara més el centre de gravetat, sent fins i tot més baix que el d’un 911. “Si a això li afegim una distribució de pesos òptima entre els eixos, el Taycan és, en el seu disseny bàsic , un cotxe totalment esportiu “, afegeix Stefan Weckbach.

10. També en eficiència

Des de la primera generació, tots els 911 han anat optimitzant la seva eficiència alhora que el seu rendiment. El Porsche 911 E de 1968 va introduir la injecció mecànica Bosch, que va permetre augmentar la potència de 130 a 140 CV, reduir els consums i complir amb les estrictes regulacions dels Estats Units. I l’actual generació del 911 ha estat desenvolupada per albergar tecnologia híbrida. Entre elles, dècades de constants innovacions en totes les parcel·les per reduir la seva petjada mediambiental.

Amb el seu sistema de propulsió elèctric de zero emissions el nou Taycan porta l’eficiència a un nou nivell. I no només això, ja que el Taycan serà el primer Porsche amb un procés de fabricació neutre en emissions de CO2, gràcies a l’ús d’energies renovables. “El nostre objectiu no és simplement produir un automòbil amb zero emissions de CO2, sinó assegurar-nos que no deixem cap petjada ambiental. Per això busquem la fàbrica d’impacte zero “, explica Albrecht Reimold, membre del Consell de Direcció de Porsche com a responsable de Producció i Logística.