ACTUALITZACIÓ TÈCNICA PER A L'AUDI e TRON: MÉS EFICIÈNCIA I MAJOR AUTONOMIA

ACTUALITZACIÓ TÈCNICA PER A L’AUDI e TRON: MÉS EFICIÈNCIA I MAJOR AUTONOMIA

Les mesures d’eficiència redueixen el consum. Els clients disposen de 25 quilòmetres addicionals d’autonomia segons el cicle WLTP. El paquet exterior S line aporta un aspecte encara més dinàmic.

Amb la presentació de l’e-tron Sportback, Audi introdueix una actualització tècnica en el seu primer model de producció en sèrie 100% elèctric, que combina un maquinari optimitzat de sistema de propulsió amb ajustos de programari que milloren l’eficiència. Com a resultat, totes les versions de l’SUV e-tron sortiran de la línia de muntatge amb uns 25 quilòmetres d’autonomia addicionals. Els nous models amb aquesta actualització ja estan disponibles al mercat europeu.

“Cada detall compte”. Aquest és el principi que van aplicar els enginyers responsables de l’Audi e-tron a l’aconseguir ampliar la seva autonomia. El nou Audi i-tron 55 quattro podrà recórrer fins a 436 quilòmetres amb una càrrega completa de la bateria (segons cicle WLTP), fet que suposa 25 quilòmetres addicionals respecte a la seva autonomia anterior. Gràcies a un nou tipus de frens, els tècnics han aconseguit majors reduccions en el parell residual de frenada, que està relacionat amb les pèrdues d’energia que es produeixen com a resultat de la proximitat de les pinces de fre als discos. El sistema de transmissió també és més eficient. En conducció normal, el motor de l’eix posterior és el que s’encarrega normalment de la propulsió. Ara, i gràcies a certes optimitzacions, el motor elèctric davanter està desacoblat i desconnectat de l’subministrament elèctric gairebé del tot. Només quan el conductor sol·licita més potència entren en acció els dos motors a l’uníson. Com a resultat d’això, el funcionament sense pèrdues de força o pèrdues per arrossegament, valor afegit fonamental del concepte de motor asíncron, és més efectiu. A més, ha augmentat el marge d’utilització de la bateria d’alt voltatge. La bateria de l’Audi e-tron 55 quattro té una capacitat total de 95 kWh, i ara ofereix una capacitat neta utilitzable de 86,5 kWh. Tots els models de nova producció es beneficiaran de l’actualització tècnica.

Gestió tèrmica d’alta eficiència

Els enginyers també han realitzat millores en la refrigeració. El sistema de gestió tèrmica altament flexible, que inclou quatre circuits separats, ha estat revisat i ara regula de manera encara més eficient la temperatura dels components d’alt voltatge. Els volums de flux de sistema de refrigeració s’han reduït, el que suposa que la bomba fa servir menys energia. El sofisticat sistema de refrigeració segueix garantint una ràpida recàrrega utilitzant corrent continu, un llarg cicle de vida de la bateria i un rendiment constant fins i tot sota grans exigències. La bomba de calor de sèrie canalitza la calor residual de la bateria d’alt voltatge per mantenir càlid l’habitacle. Depenent de la temperatura exterior, en una utilització normal això pot ampliar fins a en un 10% l’autonomia de l’Audi e-tron.

Major recuperació en la manera de marxa per inèrcia

L’innovador sistema de recuperació d’energia contribueix a l’autonomia fins a un 30%. L’Audi e-tron pot recuperar energia de dues maneres: per mitjà de la recuperació en retenció quan el conductor aixeca el peu de l’accelerador; o per mitjà de la recuperació durant la frenada, quan es trepitja el pedal de fre. En tots dos casos, els motors elèctrics funcionen com a generadors i converteixen l’energia cinètica en energia elèctrica. Durant frenades que provoquin una desacceleració de fins a 0,3 g -usuales en el 90% de les ocasions en conducció quotidiana- la bateria d’alt voltatge és recarregada pels motors elèctrics, que actuen com a generadors. Tant en mode de retenció com a manera de frenada, el sistema de recuperació proposa reglatges variables de recuperació energètica en tots dos motors. El grau de recuperació en retenció pot regular-se en tres nivells mitjançant les lleves en el volant. Ara hi ha una major diferenciació entre aquests tres graus, el que proporciona a l’conductor una sensació més pronunciada de l’efecte “one-pedal feeling”. Frenant des de 100 km / h, l’Audi e-tron pot recuperar fins a 300 Nm i 220 kW, el que correspon a més de el 70% de l’ús operatiu d’energia.

Línia esportiva S line

El paquet exterior S line emfatitza l’ADN esportiu de l’Audi e-tron. La nova versió d’equipament ja està disponible, i inclou llandes de 20 polzades i suspensió pneumàtica esportiva. El para-xocs, amb un contorn més pronunciat, està flanquejat per entrades d’aire més expressives, que milloren el flux d’aire. Aquestes es perllonguen sota els fars, creant així una aparença dinàmica fins i tot a distància. Un emblema S line adorna la graella de radiador, mentre que els llindars de les portes, il·luminats i realitzats en alumini, porten un logotip S. El spoiler de sèrie i un cridaner difusor posterior contribueixen a la destacada aerodinàmica en el cas de l’e-tron Sportback.