AERODINÀMICA, ESTÈTICA, HABITABILITAT: ELS SECRETS DE L'ALTURA DEL NOU PEUGEOT 508

AERODINÀMICA, ESTÈTICA, HABITABILITAT: ELS SECRETS DE L’ALTURA DEL NOU PEUGEOT 508

Des del primer cop d’ull, una de les característiques que més criden l’atenció en el Nou Peugeot 508 és la seva altura. Amb 1,40 m, és 6 cm més baix que el seu antecessor.

En iniciar amb el projecte que donaria lloc al Nou Peugeot 508, l’equip de dissenyadors de la Marca s’enfrontava al repte de crear un model que expressés, en un segment tradicionalment “de prestigi”, l’aposta de Peugeot per la “montée en gamme “(pujada de gamma), amb una major qualitat d’acabats i una autèntica revolució tant en l’apartat tecnològic com en l’estètic.
Per sortir airosos d’aquest desafiament, comptaven amb l’èxit del Peugeot 308 i de la gamma SUV, que havien aconseguit alguna cosa similar en les seves respectives categories. A més, comptaven amb la guia estètica d’una successió de concept-cars de la Marca, com els Onyx, Exalt, Instinct, que havien fet somiar tant als especialistes com al gran públic en totes les grans cites del motor i la tecnologia.

El resultat dels seus treballs és el Nou Peugeot 508, que ha causat sensació des de la seva estrena internacional al Saló de l’Automòbil de Ginebra. El seu espectacular disseny exterior, que trasllada elements dels esportius i els coupés a l’univers, generalment conservador, de les berlines del segment D no ha deixat ningú indiferent. No obstant això, més enllà d’apostes estètiques, amb les seves 1,40 m d’alçada i la seva innovadora arquitectura, el Nou 508 aconsegueix una autèntica quadratura del cercle: conjugar aerodinàmica, eficiència i prestacions amb espai interior, personalitat pròpia i respecte al medi ambient.

La seva baixa altura és clau per donar a aquest model unes línies fluides i aerodinàmiques que li donen una estètica molt propera a la dels coupés. Les seves proporcions equilibrades li donen un estil propi en el qual, com en els grans esportius, tot està pensat per optimitzar l’aerodinàmica. Si la seva reduïda superfície de vidre li dóna un aire afilat, l’eliminació dels marcs de les portes ha permès rebaixar l’altura de la seva carrosseria respecte als seus rivals, a més d’eliminar la interferència clàssica que produeixen en els corrents d’aire, al costat del capó o el muntant de les finestretes, que també han rebut un tractament especial.

El capó, horitzontal, s’ha rebaixat al màxim i destaca per la seva gran mida, que s’ha aconseguit retardant el muntant del parabrisa. La seva línia de sostre, baixa, tensa i fluïda s’acosta a l’univers Premium. La seva inclinació, sobretot a la defensa, ha permès mantenir l’habitabilitat d’aquest model, que figura entre les millors del seu segment i garantir l’accessibilitat.

Precisament, el disseny de la zona posterior del Nou Peugeot 508 ha portat a modificar completament la manera en la qual es dissenya l’estructura del vehicle. Així, les aletes posteriors d’aquesta berlina radical s’han modelat amb unes dimensions pròpies d’automòbils esportius. Trencant d’aquesta manera amb els codis tradicionals del segment s’ha aconseguit una imatge dinàmica, un estil robust i un espai interior de referència.

Tots aquests ostentacions de disseny s’han manifestat, a més, en un menor consum i un major respecte al medi ambient. Durant tota la fase de desenvolupament del Nou Peugeot 508 s’ha sortit a la caça del CO2 des de diversos enfoques.Con seu disseny aerodinàmic i la seva arquitectura s’ha aconseguit un CX de 0,26. Aquesta menor resistència a l’aire es tradueix en un menor consum i en una reducció de les emissions. A tot això cal sumar una gamma de motors gasolina PureTech i dièsel BlueHDi que sobresurten per la seva eficiència i la reducció de pes proporcionada per la plataforma EMP2 de Groupe PSA. El resultat: una berlina del segment D que se situa en el grup capdavanter de la seva categoria pel que fa a eficiència i prestacions.