AGUSTÍN LÓPEZ-Turconi, CAP DE PRODUCTE OPEL CORSA: "L'EFICIÈNCIA ÉS UN PILAR FONAMENTAL A LA 6a GENERACIÓ DEL CORSA"

AGUSTÍN LÓPEZ-Turconi, CAP DE PRODUCTE OPEL CORSA: “L’EFICIÈNCIA ÉS UN PILAR FONAMENTAL A LA 6a GENERACIÓ DEL CORSA”

Acaba d’arrencar a Espanya la comercialització de la sisena generació de l’Opel Corsa, des 10.900 euros. Model clau en la marca de l’raig per acaparar un terç de les seves vendes totals i per respondre a la perfecció a la seva filosofia de posar a l’abast de tothom les últimes innovacions tecnològiques.

3887/5000Amb més de 14 milions d’unitats venudes, es fabrica en exclusiva per a tothom a la planta de Figueruelas (Saragossa), que des de 1982 s’ha produït totes les seves generacions, i, per primera vegada en la seva història, permet als clients triar entre motors de gasolina, dièsel o elèctric, amb una autonomia de 330 km (segons norma WLTP).

Sobresurt pel seu disseny, amb una única carrosseria de 5 portes, estudiada aerodinàmica i baix pes, però també per les seves solucions tecnològiques. Pot comptar amb fars matricials, control de creuer adaptatiu, assistent de manteniment de carril, sistema multimèdia amb pantalla de 10 “i canvi automàtic per convertidor de parell de 8 velocitats. Compartir la flexible plataforma CMP amb els seus germans de PSA, com el Peugeot 208, li imprimeix un nou caràcter, però també adoptar un munt de noves solucions. Per comprendre millor la seva nova filosofia Agustín López-Turconi Machain, cap de producte de l’Opel Corsa, explica com és, què ofereix i fins on pretén arribar el completament nou Corsa.

Què representa i a què aspira el nou Opel Corsa amb els seus motors de gasolina, dièsel o elèctric i tecnologies que irrompen per primera vegada en el segment?

“El Corsa representa els valors d’Opel: és alemany, assequible i tecnològic. Som els únics a oferir en aquest segment els fars matricials Intellilux Led i tota la tecnologia alemanya. Gràcies a la plataforma CMP de el Grup PSA podem oferir sobre la mateixa base motors de gasolina, dièsel o elèctric. El dièsel és una novetat, ja que en la cinquena generació no ho oferíem, i l’elèctric a més de novetat és una cosa totalment disruptiu, no només per al Corsa sinó també per la seva segment “.

Amb una oferta tan àmplia, a quin públic va dirigit?

“Gràcies al seu disseny l’objectiu és abastar des del públic més jove a les persones que estan més conscienciades amb el medi ambient, que necessiten una solució de mobilitat més ecològica. No obstant això, no ens centrem en un “target” específic, ja que és un cotxe que pot agradar tant als joves com als que no ho són tant “.

Amb una nova gamma de motors, un baix pes i una avançada aerodinàmica … ¿El nou Corsa fa especial èmfasi en l’eficiència o, simplement, només s’adapta al seu temps?

“L’eficiència és un pilar fonamental en aquesta sisena generació. Amb la nova plataforma el Corsa és un 10 per cent més lleuger, els seus motors són un 25 per cent més eficients i aportem altres solucions com la graella activa en els motors turbo; que permet l’entrada de major o menor flux d’aire en funció de les necessitats tèrmiques i aerodinàmiques. Pel que fa a la il·luminació, a més dels fars matricials Intellilux Led, les versions Elegance i GS Line ofereixen fars Full Led de sèrie. Els antiboira també són Led, per tant amb un menor consum, els pneumàtics tenen baixa resistència al rodament … A la fin aconseguir fer un cotxe super eficient és un mantra per a aquesta sisena generació “.

¿I pel que fa a dinamisme? Continua amb l’ADN imprès des de la primera generació?

“Per descomptat. A nivell de disseny el cotxe parla per si sol, remarcant la seva esportivitat. Tècnicament la nova plataforma permet situar el conductor en un pla més baix -concretament 3 cm-, amb el que a l’anar assegut més a prop de l’asfalt augmenta la sensació d’esportivitat a el temps que es redueix el centre de gravetat, el que també redunda en un major dinamisme “.

Ja en la seva sisena generació, el Corsa és un imprescindible en la marca. Quina és la seva importància dins de la gamma d’Opel?

“El Corsa per a Opel és tota una institució. Un cotxe que té una història de 37 anys, 6 generacions i 14 milions d’unitats venudes. Està al cor d’Opel mentre que pel que fa a vendes acapara un quart de tot el volum d’Opel per la qual cosa és un pilar fonamental de la marca “.