AL MAIG es van matricular 135.522 TURISMES, AMB UN CREIXEMENT DEL 7,2%

AL MAIG es van matricular 135.522 TURISMES, AMB UN CREIXEMENT DEL 7,2%

EN ELS PRIMERS CINC MESOS DE L’ANY L’INCREMENT DEL MERCAT ARRIBA AL 10,6%.

El mes de maig s’ha tancat amb 135.522 turismes matriculats, el que representa un increment del 7,2% en comparació del mateix període de l’any 2017.

Pel que fa a les matriculacions acumulades en els primers cinc mesos de l’any es van aconseguir 592.269 unitats, cosa que representa un 10,6% més que en el període gener-maig de 2017. En aquest període, tots els canals de venda obtenen un signe positiu , tornant a destacar el d’empreses, amb un 15,8% de pujada, enfront del de particulars i llogadors.

MATRICULACIONS PER CANALS

El canal de particulars ha registrat al maig un total de 61.362 matriculacions, fet que suposa un creixement del 12,3% en comparació del mateix mes de l’any passat. En l’acumulat de gener a maig de 2018, les matriculacions en aquest canal de venda arriben les 275.678 unitats, el que es tradueix en una pujada del 11,2%.

El canal d’empreses, que de nou és el que més puja, ha tancat maig amb 35.791 matriculacions fet que suposa una pujada del 13,6% respecte al mateix mes de 2017. En l’acumulat gener-maig del 2018 les empreses van matricular 169.409 turismes , amb un creixement del 15,8% en comparació amb els cinc primers mesos de l’exercici passat i, de nou és el que té un major creixement percentual.

Pel que fa al mercat de llogadors, aquest va registrar 38.369 matriculacions al maig, fet que suposa un retrocés del 4,7% enfront de maig de 2017. En els cinc primers mesos d’enguany aquest canal ha registrat 147.182 unitats el que, en comparació amb gener-maig de l’any passat, representa una pujada del 4,1%.

DECLARACIONS

Noemi Navas, directora de comunicació de ANFAC destaca que “el mes de maig ha tancat amb el seu millor xifra des de 2008. La demanda de particulars recupera to i el canal d’empreses manté la seva fortalesa. El marc econòmic, encara amb alguna incertesa, continua favorable, així com la confiança dels consumidors. La demanda es manté a l’alça tot i travessar el període més llarg sense plans d’incentius. Ja es compleixen gairebé dos anys des que es van acabar els fons del pla PIVE 8 i, si bé no és moment de reclamar més plans d’ajuda, si cal abordar com més aviat millor una nova fiscalitat verda, moderna, exigent, amb criteris mediambientals i més enfocada a l’ús del vehicle que a la seva possessió per enfrontar els propers reptes que encara la indústria de l’automoció a curt termini “.

Segons el president de GANVAM, Llorenç Vidal de la Penya, “el mercat continua creixent per sobre de les 100.000 unitats mensuals, el que sens dubte és un bon ritme, però no oblidem que qui torna a registrar el major creixement és el canal d’empresa , responent en gran mesura a l’estirada de les automatrícules per cobrir objectius comercials. Això té una doble lectura i és que, tot i que genera usats de qualitat en un mercat d’ocasió on ara mateix els quilòmetres zero te’ls lleven de les mans, també provoca que els concessionaris es facin competència a si mateixos i venguin més segona mà que cotxe nou, ja que lògicament es produeix un desposicionamiento de preu. El desitjable per tenir un mercat sa seria que el motor de creixement recaigués en el particular i per això, és urgent la posada en marxa de plans de desballestament que facilitin el canvi de cotxe als quals es veuen obligats a conduir un vehicle antic “.

Raúl Morales, director de comunicació de FACONAUTO, explica que “durant el mes de maig, el mercat s’ha comportat segons l’esperat, és a dir, amb importants volums en les matriculacions fetes per les empreses, com és habitual en el present exercici, i en les fetes per les empreses llogadores, que estan preparant ja la temporada estival. Mentrestant, el canal de particulars manté el seu bon to i un creixement de dos dígits, tot i que el desitjable és que la seva aportació no fos menor al 50% de les matriculacions, tal com està passant, per poder parlar d’un mercat rendible i ben sanejat . D’altra banda, segueix havent preocupació respecte a les automatriculacions que fan els concessionaris d’algunes marques. Sobre això, en els propers mesos esperem un repunt d’aquestes automatriculacions per evitar que quedin fora del mercat els vehicles no homologats segons la nova norma de mesura d’emissions i consums (la WLTP), el que passarà a partir del pròxim 1 de setembre. Esperem que aquestes automatriculacions es realitzin mitjançant acords amb els concessionaris i que l’entrada en vigor de la WLTP no serveixi a les marques com a excusa per carregar d’estoc a les xarxes “.