ALBRECHT REIMOLD: "ÉS POSSIBLE INCREMENTAR LA PRODUCCIÓ DE L'PORSCHE TAYCAN"

ALBRECHT REIMOLD: “ÉS POSSIBLE INCREMENTAR LA PRODUCCIÓ DE L’PORSCHE TAYCAN”

Albrecht Reimold és membre del Consell de Direcció de Porsche AG com a responsable de Producció i Logística. El seu primer contacte amb la marca va ser de nen: “El meu primer cotxe de joguina va ser un Porsche”. Va estudiar Tecnologia de Producció a la Universitat de Ciències Aplicades de Heilbronn i va començar la seva carrera professional a la planta d’Audi a Neckarsulm.

El 2012 va ser nomenat President del Consell d’Administració de Volkswagen Eslovàquia a Bratislava. Va ser aquí on va entrar en contacte per segona vegada amb un model de Porsche, aquesta vegada a escala real, ja que la carrosseria del Porsche Cayenne es fabrica en aquesta planta.

En Newspress hem tingut l’ocasió d’entrevistar i ens ha explicat molts aspectes desconeguts de la fabricació del Taycan, la demanda ha superat totes les expectatives. La capacitat de producció original de Taycan era de 20.000 unitats anuals. Però la marca ja ha rebut 32.000 reserves per a aquest model i ha augmentat la seva plantilla en 500 persones, per poder produir més unitats, en cas necessari, a partir del segon trimestre de 2020.

Quin ha estat el major repte del projecte de fabricació del Taycan?

Hem reinventat el nostre quarter general amb el Taycan, construint una fàbrica dins d’una altra fàbrica. Hem integrat una planta de producció completament nova, amb noves tecnologia i processos, mentre hem seguit produint a plena capacitat en les instal·lacions existents. Això és com una cirurgia a cor obert i afecta totes les àrees rellevants, inclús fins vetllar pels interessos dels nostres veïns, ja que la planta limita amb zones residencials i industrials, i la travessen diverses carreteres i fins i tot una línia ferroviària. Tot això ha requerit una logística molt sofisticada.

Per què una nova línia a Zuffenhausen?

Normalment, quan Porsche desenvolupa un nou vehicle, l’integra en una línia de producció ja existent. Per exemple, el Macan es va integrar en la línia del Panamera i el Cayenne. Però estem produint a la nostra màxima capacitat en la línia del 911 i dels vehicles de dues portes, no hi havia espai per a un nou model en aquesta línia. Quan jo vaig arribar a Porsche, el 2016, produíem entre 190 i 200 cotxes de dues portes al dia. Ara produïm 250 al dia, hem augmentat la seva productivitat al màxim i era impossible integrar a l’Taycan en aquesta línia, de manera que vam decidir fer una completament nova.

I vam triar Zuffenhausen perquè és el bressol dels nostres cotxes esportius. El Taycan és un clar senyal del nostre compromís amb aquestes instal·lacions, que estem portant cap al futur i en les que estem creant nous llocs de treball.

Quines novetats aporta la producció del Taycan?

Hem posat en pràctica mètodes de producció altament innovadors i donant un pas cap a la fàbrica del futur. En diem Porsche Production 4.0: intel·ligent, optimitzada i sostenible. Smart és sinònim de producció flexible i connectada. Lean significa un ús responsable i eficient dels recursos. I verd es refereix a la sostenibilitat ia la protecció del medi ambient. Després de tot, el nostre objectiu és reduir l’impacte mediambiental dels nostres productes. Des 2014, hem reduït les emissions de CO2 per cotxe a la nostra producció i logística en més d’un 75 per cent. La producció de Taycan a Zuffenhausen serà neutra en carboni, però la nostra visió s’estén encara més lluny. Volem que la nostra producció no deixi petjada ambiental alguna, pel que fa a la cadena de subministrament i a tot el cicle de vida dels nostres productes.

Hi ha grans diferències de producció respecte a un cotxe “convencional”?

Sempre dic que no hi ha grans diferències entre produir un cotxe amb motor de combustió i un d’elèctric. La diferència més important és la seguretat dels operaris i la seva qualificació. L’electricitat no fa olor, de vegades ni es veu o sent. Per exemple, al final de la línia de producció cal encendre el cotxe per veure que tot està OK. I si es comet algun error, es podria produir una situació perillosa. Per aquest motiu hem format i entrenat en temes relacionats amb l’electricitat a tots els operaris de les nostres plantes que treballen amb híbrids endollables o amb elèctrics.

Quants es triga a produir un Taycan?

Es triga una mica menys que en un cotxe amb motor de combustió, però cal tenir en compte que es beneficia d’una nova línia de producció. A més, és difícil fer comparacions justes, perquè hi ha molts factors que influeixen, per exemple, quants components produeixes tu mateix i quants vénen de proveïdors externs.

Tem que la demanda desbordi la capacitat de producció del Taycan?

Estem en una situació molt bona, amb molts potencials clients interessats en el Taycan, que fins i tot han fet una reserva amb un pagament per ser els primers a tenir el cotxe. El primer pas ara és començar la producció a la nova línia i el següent pas seria incrementar al màxim la capacitat de producció. Entre aquests passos ja tenim diverses idees de com incrementar la producció, perquè la veritat és que estem una mica sorpresos de la quantitat de gent que desitja tenir un Taycan. Hem rebut 30.000 sol·licituds amb un dipòsit a tot el món (500 d’elles a Espanya). Ara la producció està planejada en dos torns i es podria crear un tercer torn. I quan parles amb els enginyers et diuen que és possible incrementar la producció entre un 10 i un 20% addicional.

Creu que els clients de Porsche entendran el nou Taycan?

Des del meu punt de vista, si el condueixen, s’enamoraran d’ell. Tot just emet sons, no sona com un 911 GT2, però a mi m’encanten els cotxes elèctrics perquè són molt esportius. Tenen una empenta i prestacions espectaculars, i són fàcils de conduir en manera esportiu pel seu baix centre de gravetat. Jo li he conduït molt, en tot tipus d’escenaris, des de la pista de velocitat de Nardò a carreteres nevades a Suècia; i per a mi un Taycan és molt més esportiu que un Panamera o Macan.