ALEMANYA ES CONVERTEIX EN UN DELS PRIMERS PAÏSOS EUROPEUS EN PERMETRE VEHICLES SENSE CONDUCTOR EN VIES PÚBLIQUES

ALEMANYA ES CONVERTEIX EN UN DELS PRIMERS PAÏSOS EUROPEUS EN PERMETRE VEHICLES SENSE CONDUCTOR EN VIES PÚBLIQUES

La legislació presentada pel país bavarès permet una autonomia de nivell 4. És a dir, un vehicle sense conductor però en determinades condicions.

Tot i els lents avenços en matèria de conducció autònoma, degut entre molts altres factors a l’escassetat de semiconductors, aquesta tendència continua consolidant-poc a poc. Cap país vol quedar-se enrere en el que podria ser el fenomen predominant de la mobilitat de el futur. Per això, Alemanya s’ha posat mans a l’obra i s’ha convertit en un dels primers països europeus a permetre vehicles sense conductor en vies públiques.

Segons recull Automotive News, els legisladors alemanys han acordat permetre alguns vehicles sense conductor en les vies públiques. És el primer pas per permetre la conducció autònoma en la major economia d’Europa. El projecte de llei explica en què escenaris es permeten aquest tipus de vehicles:

petits autobusos
Vehicles logístics
Aquests podran transportar passatgers i mercaderies al llarg de rutes predeterminades. «Aquest és el primer marc legal de l’món per a la conducció autònoma”, explica Ulrich Lange, representant de el Govern d’Angela Merkel al parlament.

A més, dins de les excepcions que recull la llei alemanya s’inclou el requeriment que un ésser humà pugui fer-se amb el control de el vehicle. De tal manera, que aquest conductor pugui, en cas que es presenti algun incident, seure dins el vehicle i prendre el control.

Projectes de caràcter imminent
El govern alemany espera presentar projectes relacionats amb la conducció autònoma el proper any. La cambra alta de parlament encara ha d’aprovar la legislació.

D’aquesta manera, Alemanya vol col·locar-se com un dels països líders en aquest camp. De moment, el vehicle autònom ha donat grans avenços, especialment, a la Xina i els Estats Units. Empreses com Waymo, Cruise i Baidu lideren una indústria amb un potencial enorme però que requereix encara una gran inversió.

Un recent debat organitzat per Automotive News apunta que Europa ha d’accelerar la legislació per crear un camí més suau cap a la conducció autònoma. Altrament, hi ha el risc que el continent es quedi enrere respecte a altres países.comparte …