“AMB LA PRESENTACIÓ DEL NOU LEÓN, HEM TORNAT A LA NORMALITAT”: PABLO Cofan, CAP DE PREMSA DE SEAT ESPANYA

El catorze de març tot es va paralitzar a causa de l’Covid-19. En aquells dies, SEAT tenia en marxa la presentació més important de l’any: el llançament de el nou SEAT León en la seva quarta generació.

Líder de vendes a Espanya, una icona i el producte que ha de garantir molts i bons beneficis a la companyia espanyola. Però a SEAT no hi va haver pànic i, després de l’obligada espera, el nou León ha arribat a el mercat reforçat, sent el blanc de totes les mirades i el cotxe de referència en el seu segment.

Després de provar-ho i gaudir-ho, després de setmanes d’espera, el SEAT León sens dubte torna a convèncer. Pau Cofan, cap de Premsa de SEAT Espanya, ens explica com ha viscut algun dels moments previs a l’llançament.

“La presentació internacional de el nou León estava prevista per al 16 de març a Barcelona” ens explica Pablo Cofan, “però el divendres 13 de març vam decidir cancel·lar-la, perquè la situació era insostenible pel coronavirus i el dia 14 es va decretar l’Estat d’Alarma . Des d’aquest moment, i sempre en funció de l’evolució de la pandèmia, vam començar a pensar ja en possibles dates per fer la presentació “.

“Que se suspengui una presentació d’aquest calat no és fàcil, i has d’enginyar per intentar solucionar el problema, no el més aviat possible, perquè no depeníem de el temps, sinó d’organitzar-bé, i amb totes les mesures de seguretat. Durant tot aquest temps (estem parlant de tres mesos), hem estat pensant en com organitzar-lo, depenent de la fase en què hi havia el país a nivell de virus. A mesura que anaven avançant els mesos, se succeïen les reunions amb les parts implicades, i veient possibles ubicacions a Madrid (ja que els desplaçaments estaven prohibits). Hem estudiat dates a l’abril, a principis i mitjans de maig … i totes les hem hagut de posposar perquè no sabíem a la fase en què anàvem a estar, i quan per fi Madrid va passar de fase 0 a fase 1, que ja es permetien reunions de 10 persones com a màxim, va ser quan vam enviar la invitació als mitjans de comunicació “.

“Les set unitats de el nou SEAT León per a la presentació estaven des de fa mesos a Madrid, esperant que la premsa els provés. Va ser molt complicat, però a la fi estem aquí. Crec que hem fet una presentació molt adequada a la situació, amb totes les mesures d’higiene: quant arribes et prenen la temperatura; tenim un kit de mascareta, gel i guants per a tots els periodistes; respectant en tot moment les distàncies, un cotxe per a cada un, set periodistes per dia … Per aquest motiu la presentació sigui una mica més llarga del que és habitual. En condicions normals, solem convidar 20-25 periodistes a el dia i ara són sols set, així que hem estat pràcticament dues setmanes aquí “.

“En el moment de la roda de premsa hi ha molta separació, és estrany, però cal adaptar-se. Més de 50 periodistes han pogut provar el nou León a Madrid, i d’aquí ens dirigirem a diferents punts de la geografia nacional per visitar també a la premsa regional “.

“En aquesta presentació comptem amb les versions de cinc portes i familiar Sportstourer, amb motors TDI i TSI. Per la seva banda, la versió Mild-Hybrid arribarà a mitjans del pròxim mes de juliol, i després de l’estiu arribarà l’híbrid endollable. Pel que fa a les vendes, el nou SEAT León ja és als concessionaris i els primers lliuraments es realitzaran al juliol “.

“El treball és dur però també hi ha hagut moments molt bonics … Quant vam enviar la invitació als mitjans, vam rebre molts missatges de felicitació per dur a terme la presentació. Ens donaven les gràcies i deien: ‘per fi una presentació presencial, això vol dir que tornem a la normalitat’ … I en realitat ha estat així, amb aquesta presentació hem tornat a la normalitat. Ens va sorprendre la resposta perquè sabem que la premsa està acostumada a molts esdeveniments d’aquest tipus, però aquest, d’una banda a l’ésser l’inici de la tornada a l’activitat i, per una altra, per tractar-se de l’SEAT León, va ser una gran alegria per a tots “.

“A més, he percebut que la premsa tenia moltes ganes de provar el nou León, d’agafar el cotxe, conduir-lo, gaudir-lo … Hi ha molta expectació per part dels mitjans i de públic en general, els lectors, als quals la premsa ha de traslladar les seves impressions. En conjunt, estem molt contents de com s’està desenvolupant tot i esperem que segueixi tot bé. El nou SEAT León s’ho mereix “.