ANCOVE OFEREIX CONSELLS PER ESTALVIAR EN EL COMBUSTIBLE EN L'OPERACIÓ SORTIDA

ANCOVE OFEREIX CONSELLS PER ESTALVIAR EN EL COMBUSTIBLE EN L’OPERACIÓ SORTIDA

DIÈSEL A: Existeix una diferència del 33% (0,424 €) entre el preu més alt (1,279 €) i el més baix (0,855 €) en el conjunt d’Espanya

GASOLINA 95: Existeix una diferència del 27% (0,389 €) entre el preu més alt (1,409 €) i el més baix (1,020 €) en el conjunt d’Espanya

DIÈSEL A: L’estació de servei més cara en el període analitzat està situada a la província de València i les més barates estan en León, Rioja, Salamanca i Valladolid.

GASOLINA 95: Curiosament l’estació de servei més cara i la més barata es troben a la província de València.

L’Associació Nacional de Comerciants de Vehicles vol oferir alguns consells per estalviar en combustible en aquesta operació sortida que s’aveïna, la principal de l’estiu, començant per l’elecció de l’estació de servei.

Per facilitar la labor, Ancove recomana abans d’iniciar el viatge visitar la pàgina del Ministeri d’Energia, Turisme i Agenda Digital http://geoportalgasolineras.es/#/Inici que ofereix el preu de la majoria d’estacions de servei que existeixen a Espanya agrupades per províncies i, fins i tot, per municipis i carrers. A partir d’aquestes dades, l’associació de comerciants ha realitzat un estudi per determinar quins poden arribar a ser les diferències de preus.

Així, en el cas del diésel A, l’habitual en turismes, l’estació de servei més cara en el període de presa de dades -17 al 27 de juliol- estava situada a la província de València, en el municipi de Benifaio, en cobrar el litre a 1,279 euros. En l’extrem contrari, el gasoil més barat es podia aconseguir a 0,855 euros a la província de Zamora, en una gasolinera de la mateixa capital. Per tant, en el cas més extrem existeix una diferència de 0,424 euros per litre, la qual cosa suposa un 33,15%. Si es mesura la diferència per províncies, on es pot aconseguir més estalvi és a València, 0,322 euros per litre, un 25,17%, i Pontevedra on les diferències són menors, 0,110 euros per litre de diésel, un 9,7%.

En el cas de la gasolina de 95 octanos, la paradoxa és que en el període analitzat l’estació més cara i la més barata són ambdues de la província de València. La de major preu, 1,409 euros el litre, coincideix amb el diésel, la situada en Benifaio, i la més assequible, amb el litre a 1,020, està a Xiva. Per tant, la major diferència coincideix a nivell nacional amb València, 0,389 euros per litre, un 27,6%. Per contra, a Palència és on menor estalvi es pot aconseguir entre la gasolinera més cara i la més barata, amb una diferència de 0,090 euros, equivalent a un 7,6%.

Ancove recorda que els preus canvien diàriament pel que és previsible que entre avui divendres i durant el cap de setmana es pugui produir un augment de cara als desplaçaments previstos. Igualment, pot variar l’estació de servei més cara i més barata a cada província.

No obstant això, existeixen algunes altres consideracions a l’hora de repostar que poden suposar estalvis entre el 10% i el 15%.

No convé esperar a sortir a la carretera per repostar, doncs les estacions més cares solen situar-se en les autopistes de peatge. A la saga estan les situades al voltant de les autovies o carreteres nacionals d’alta capacitat. Convé, doncs, sortir amb el dipòsit ple.
No esperar a carregar l’últim dia. Mentre més ens acostem a les dates de les operacions de sortida, més s’encareix el combustible. Encara que sigui una mica tarda, millor repostar avui que esperar a matí o fins i tot el diumenge o el dilluns 31 de juliol.
En l’altre extrem, les estacions de servei més barates solen ser les de supermercats o hipermercats, les independents o de cadenes locals.
També es poden buscar gasolineres de cadenes low cost (la majoria compta amb personal, encara que no totes) i les de les cooperatives de transportistes obertes al públic, situades en general en polígons industrials, algunes properes a autovies.
Impost d’hidrocarburs. Hi ha una part sobre el qual cada autonomia pot regular i decidir el seu import. Aquesta part de l’impost té un topall de 4,8 cèntims per litre (IVA aparti), de manera que si en el seu camí passa per autonomies on s’aplica l’impost (a grans trets totes les del litoral Mediterrani, Galícia, Astúries i la meitat sud d’Espanya, amb l’excepció de la Comunitat de Madrid) repostar li va a resultar més car.
No obstant això, tant o més important que triar gasolinera, l’estalvi prové en gran manera de l’ús i el manteniment del cotxe. Una conducció eficient, i ajustada a les limitacions de les vies, suposa mantenir una velocitat constant, evitant acelerones i aprofitant l’orografia, baixant les costes sense accelerar i reduint la velocitat en les pujades. També ajuda traçar les corbes el més rectes possibles.

Igualment, el manteniment és essencial, començant per uns pneumàtics amb la pressió que marca el fabricant i un dibuix sempre per sobre dels 1,6 mil·límetres. Si estan ben i no necessiten ser canviats, mai està de més la rotació, modificant la posició per evitar l’efecte d’un desgast irregular.

Respecte al motor, sempre és convenient realitzar una revisió abans d’un viatge llarg, especialment si s’ha recorregut els quilòmetres o ha transcorregut el temps prescrits en el llibre de manteniment.

Finalment, la càrrega del cotxe ha d’estar el millor repartida possible, concentrant en el mitjà a les persones més pesades i els embalums col·locats de forma equidistant, no sobrecarregant un dels costats. I recordi, a tot moment la visibilitat ha de ser perfecta.

“La seguretat ha de ser sempre la prioritat en qualsevol desplaçament, especialment en els de estiu, quan sembla que a tots ens envaeix una pressa que no està justificada. En aquest sentit, un cotxe ben cuidat és una garantia pel que no ha de fer-se mandra en la visita al taller, ni retardar perillosament la substitució quan el vehicle tingui problemes que puguin posar en risc la salut dels ocupants”, declara Elías Iglesias, president de l’Associació Nacional de Comerciants de Vehicles.