ANDREA Baldi, LAMBORGHINI EMEA: "SEGUIREM SENT UNA MARCA DE SÚPER ESPORTIUS prestacionals, NO ELÈCTRICS"

ANDREA Baldi, LAMBORGHINI EMEA: “SEGUIREM SENT UNA MARCA DE SÚPER ESPORTIUS prestacionals, NO ELÈCTRICS”

La marca d’esportius italians, en ple creixement de vendes, anuncia l’arribada de la models de sèrie híbrids i però descarta l’opció 100% elèctrica. El Urus, primer SUV de Lamborghini, ha estat fonamental en l’important augment de vendes que ha experimentat la marca a nivell mundial.

Amb motiu del canvi d’imatge de Lamborghini Madrid, únic concessionari oficial de la marca a Espanya, Andrea Baldi – màxim responsable per a Europa, Orient Mitjà i Àfrica (EMEA) – ha fet repàs a la situació de Lamborghini a nivell mundial. L’arribada del Urus, l’augment de vendes dels últims anys i la tendència del sector cap a la electromobilitat marquen els bioritmes d’una marca que, que per sobre de qualsevol tendència, mantindrà el seu caràcter exclusiu i prestacional.
“Lamborghini tindrà un Aventador híbrid en la propera generació del model. Però, com ja va dir Domenicali, em retiraré abans de veure un Lamborghini elèctric “. Amb aquesta claredat en el seu missatge, Andrea Baldi resumeix el que serà el futur de Lamborghini en relació a la tendència elèctrica que està prenent el sector. Les vendes de la marca han crescut exponencialment els dos últims anys i 2019 apunta a seguir per la mateixa línia. I si han arribat fins aquí sense l’ajuda de l’electricitat, no canviaran el pas per molt que Ferrari o Aston Martin comencin a incloure superesportius híbrids en la seva gamma.

Lamborghini Urus, clau en el creixement

Les vendes de Lamborghini fa vuit anys de creixement consecutiu, si bé va ser el 2018 quan l’expansió, a nivell mundial, va aconseguir números mai vistos abans en la marca. “Un creixement dramàtic que mai havíem experimentat i que es deu al treball de molts anys que ha portat a una important transformació de la pròpia companyia, des de la línia de producció fins a la xarxa de concessionaris”, explica Baldi.

Encara que si alguna cosa tenen clar en Lamborghini és que aquest salt cap endavant no hauria estat possible sense el creixement de la gamma. Acostumats a oferir un únic superesportiu, amb varietat de versions, l’arribada del Gallardo a 2003 va portar a Lamborghini a tenir dos models a disposició dels seus clients. Però a aquesta exclusiva oferta, que fins 2018 estava formada pels actuals Aventador i Huracà, va augmentar a tres amb l’arribada del model que ha marcat un abans i un després en la marca. I és que, el Lamborghini Urus, el primer SUV, ha aconseguit doblar el nombre de vendes, passant de les 3.815 unitats lliurades en 2017 a les 5.750 de l’any passat. “I el 2019 esperem estar a prop de les 8.000 vendes totals, amb el mercat dels EUA al capdavant i una forta puixança de la Regió de Gran Xina”, avança un Andrea Baldi que també destaca l’obertura d’neuvos mercats que ha portat el Urus .

“Amb el Urus hem obert la nostra gamma a públics diferents i de tots ells, el 70% són totalment nous per a la marca. Un exemple és el mercat femení, que suposa el 9% del total de vendes del Urus, cosa impensable amb la resta de la gamma “, explica Baldi, a la vegada que posa en valor el paper dels dealers en aquest creixement. Una xarxa de concessionaris que actualment arriba als 50 mercats, amb 157 punts de venda, i que la marca pretén enfortir en el futur més proper.

Igual que la seva aposta per la competició, ja que un marca tan prestacional com Lamborghini està obligada a ser protagonista en campionats de GT i mantenir la porta oberta per a les competicions de clients amb el campionat Super Trofeu. Sobre això, Baldi dóna una pista del que podria oferir el futur: “Acabem de reactivar la nostra aposta per la competició i el desenvolupament del nou Huracan GT3 és la millor mostra d’això. Estarem en competicions d’Europa i la resta del món, i ens agradaria que una prova tan important com Le Mans canviï una mica la seva regulació, es faci més accessible per als cotxes de producció, i puguem entrar “.

L’electrificació no serà protagonista

“No tenim una data marcada en el calendari per al nostre primer model híbrid, però és segur que la pròxima generació de l’Aventador tindrà alguna versió amb tecnologia híbrida, però no pensem en un model 100% elèctric”. El missatge llançat per Andrea Baldi deixa clar que la tendència cap a la electromobilitat afectarà Lamborghini, però no marcarà el futur de la seva línia de producció. “Ja hem mostrat de què som capaços en el que a electrificació es refereix amb el concept Lamborghini Terzo Millennio, però el nostre concepte de mobilitat no és elèctric. Som una marca prestacional, apassionada, esportiva i exclusiva “, sentencia Baldi amb unes frases que desprenen la intenció de Lamborghini per seguir sent referència en el mercat dels vehicles passionals.

Un espectre de mercat que, des del punt de vista de la marca italiana, no necessita fer ús de l’electrificació més enllà de possibles complements híbrids que ajudin a complir les cada vegada més exigents normatives d’emissions, “alguna cosa amb el que Lamborghini sí està realment implicat i conscienciat “. Però la línia marcada per Baldi, i que ja va avançar al seu dia el CEO, Domenicalli, és la d’oferir peces úniques, exclusives, gairebé de col·lecció.