AUDI AL SALÓ DE L'AUTOMÒBIL DE GINEBRA 2019

AUDI AL SALÓ DE L’AUTOMÒBIL DE GINEBRA 2019

Stand dedicat en exclusiva a vehicles electrificats. Ampliació de la gamma híbrida endollable amb les versions ‘i’ de A6, A7, A8 L i Q5.

Audi continua amb la seva ofensiva elèctrica. Al Saló de l’Automòbil de Ginebra, la marca mostra quatre vehicles de propulsió completament elèctrica, les corresponents versions de producció en sèrie s’estrenaran a finals de 2020. A més, la marca exhibeix en primícia mundial quatre nous models híbrids endollables i el monoplaça Audi i -tron FE05, amb el qual competeix en la Fórmula I, configurant així un estand dedicat exclusivament a vehicles electrificats. Durant la conferència de premsa, que tindrà lloc el dia 5 de març a les 8:00 a.m. a l’estand d’Audi, ubicat al pavelló número 1, es presentarà l’Audi Q4 i-tron concept i tindrà lloc el debut europeu de l’Audi i-tron GT concept.
“Ens hem fixat un objectiu clar, perquè estem compromesos amb la mobilitat sense emissions: el 2025, un de cada tres vehicles nous comercialitzats per Audi serà un vehicle electrificat”, declara Bram Schot, President del Consell d’Administració d’Audi.

El primer membre del nou quartet de vehicles cent per cent elèctrics que formaran part de la gamma Audi és el nou Audi i-tron, que aviat començarà a lliurar-se als clients. La companyia presentarà la versió de producció en sèrie de la versió coupé, l’Audi i-tron Sportback, a finals de 2019. Un altre automòbil elèctric es presentarà en unes setmanes a la Xina: l’Audi Q2 L i-tron, que també serà lliurat a els clients aquest mateix any. Posteriorment, el 2020, es llançaran dos nous models elèctrics de producció en sèrie: l’Audi i-tron GT i l’Audi Q4 i-tron. Els concept-car que es presenten a l’estand d’Audi a Ginebra suposen un avançament d’aquests futurs models.

A més, durant 2019 Audi durà a terme una ofensiva en matèria d’electrificació que involucra pràcticament a tots els segments del mercat. Al Saló de l’Automòbil de Ginebra debuten les versions ‘i’, nova nomenclatura en la marca per a les variants híbrides endollables, dels models de gran volum Audi A6, A7, A8 i Q5.

En el futur, un total de quatre plataformes tècniques i famílies de producte seran la base per oferir vehicles elèctrics en cada segment del mercat. L’estreta col·laboració entre els departaments de Desenvolupament Tècnic de les marques del Grup Volkswagen permet aprofitar les sinergies necessàries per a oferir una àmplia gamma global.

L’Audi i-tron i l’e-tron Sportback utilitzen components de la plataforma modular longitudinal d’Audi que, al costat de nombroses tecnologies innovadores, principalment en l’àrea dels sistemes de propulsió, està donant lloc a una gamma diferenciada de productes i-SUV amb tracció total elèctrica quattro. La càrrega ràpida amb fins a 150 kW i una autonomia adequada per a viatges de llarga durada, garanteixen la versatilitat necessària per a la utilització diària.

Audi ja va presentar el primer membre d’una altra plataforma electrificada el 2018: l’Audi i-tron GT concept, un coupé molt dinàmic, que va debutar en el passat Saló de Los Angeles. La tecnologia emprada en aquest automòbil s’ha desenvolupat en col·laboració amb Porsche. El disseny i el caràcter de l’e-tron GT concept estan impregnats de l’inconfusible ADN d’Audi.

Un altre projecte conjunt dels departaments de desenvolupament d’Audi i Porsche és la denominada Arquitectura Premium d’Electrificació (Premium Architecture Electrification, PPE). Serà la base de diverses famílies de models Audi amb propulsió elèctrica, que cobriran els segments B a D del mercat. Aquí es contemplen des SUV fins a conceptes de carrosseria clàssica, amb el pis del vehicle situat en posició molt baixa. Una de les principals fortaleses de la plataforma PPE és que ha estat desenvolupada exclusivament per a vehicles de propulsió elèctrica, el que ofereix avantatges en relació amb el pes, la compacitat i les proporcions de la carrosseria.

Diverses marques del grup estan col·laborant en el desenvolupament de la plataforma modular d’electrificació (modular electrification platform, MEB), que servirà de base per a una sèrie de vehicles elèctrics d’Audi en el segment A.

AUDI AG també ampliarà la seva gamma de vehicles híbrids endollables. “En el futur, pràcticament tots els segments del mercat inclouran models impulsats per una combinació d’un motor elèctric i un motor de combustió, i que podran carregar-se en una presa de corrent”, afirma Bram Schot.

Consum de combustible dels models esmentats:

Audi i-tron
Consum combinat d’electricitat en kWh / 100 km: 26,2-22,6 (WLTP); 24,6-23,7 (NEDC)
Emissions combinades de CO2 en g / km: 0

Les xifres depenen de la combinació pneumàtic / llanda seleccionada i de la variant de motor i transmissió