AUDI COMENÇA UNA CAMPANYA DE FORMACIÓ DEDICADA A BIG DATA I INTEL·LIGÈNCIA ARTIFICIAL

AUDI COMENÇA UNA CAMPANYA DE FORMACIÓ DEDICADA A BIG DATA I INTEL·LIGÈNCIA ARTIFICIAL

Iniciativa “data.camp” per seguir avançant en la digitalització de la companyia. Michael Schmid, director de l’Audi Academy: “Busquem una major rapidesa i precisió en la definició d’objectius en àrees crucials per al futur”. Cursos sobre ciència de dades i aprenentatge de màquines específics per a empleats d’Audi a la plataforma en línia Udacity.

Audi prepara als seus empleats per al futur digital: sota el lema “data.camp”, el fabricant d’Ingolstadt ha començat una campanya de formació enfocada a big data i intel·ligència artificial. L’experiència en aquestes àrees és una base essencial per al desenvolupament d’automòbils autònoms, robots intel·ligents i serveis de mobilitat digital. Un element clau és la cooperació d’Audi amb la plataforma en línia Udacity.
“A les nostres àrees del futur digital, el ràpid desenvolupament de noves competències relacionades amb la intel·ligència artificial és un factor competitiu crític. Els temes relacionats amb la intel·ligència artificial i el big data juguen aquí un paper clau “, declara Michael Schmid, director de l’Audi Academy. En el context de la iniciativa “data.camp”, la companyia està analitzant sistemàticament els requisits de les diverses unitats de negoci, i preparant una cartera de qualificació integral.

Comença amb programes bàsics per a nous participants sense cap coneixement de programació, com la base de l’anàlisi de dades, i finalitza amb cursos de nivell universitari sobre temes com la intel·ligència artificial i l’aprenentatge de màquines. La gestió de projectes com l’agrupació d’idees, disseny o creació de prototips també s’inclouen en la qualificació referida a big data. Tots els cursos de formació oferts s’adapten individualment a les necessitats dels diferents empleats.

A més de la formació interna, Audi també integra l’experiència dels socis externs. D’aquesta manera, el fabricant d’automòbils combina l’aprenentatge digital a la plataforma en línia Udacity de Silicon Valley amb els formats presencials que ha desenvolupat. Els tutors dels departaments pertinents d’Audi donen suport als participants amb les seves sol·licituds i projectes d’aprenentatge, i asseguren una estreta connexió tècnica amb la marca. Aquesta formació addicional es porta a terme paral·lelament amb el treball dels participants, que són alliberats de les seves tasques habituals per a participar en els cursos durant deu hores per setmana. Després de la conclusió del programa complet, els empleats reben l’anomenat ‘nanodegree’ -nanolicenciatura- de la plataforma en línia, per exemple, analista de dades o enginyer d’aprenentatge automàtic. “Amb cursos purament en línia, la taxa d’abandonament és molt alta”, explica Michael Schmid. “És per això que ens vam decidir per la combinació dels cursos en línia oferts per Udacity i els cursos presencials a Audi”.

En els propers anys, els empleats de tots els departaments obtindran qualificacions en l’àrea de big data, el que ajudarà a impulsar la transformació d’Audi en una companyia d’automòbils digital. Les àrees específiques d’aplicació de big data en la companyia inclouen tecnologia blockchain (cadenes de blocs), l’anàlisi de grans volums de dades de màquines per a l’optimització de la producció, aprenentatge automàtic en processos comptables i el desenvolupament d’automòbils que condueixen de forma autònoma.

La Audi Academy és el principal punt de contacte per a la formació i capacitació de l’empresa, i fomenta l’aprenentatge permanent per als empleats d’Audi amb l’ús de diversos formats. L’aprenentatge combinat, que és la combinació de cursos presencials i cursos digitals, exerceix un paper cada vegada més important, no només pel que fa al big data. En el context de l’aprenentatge mòbil, per exemple, els estudiants utilitzen ordinadors portàtils per reforçar el que s’ha après en qualsevol moment i lloc. Audi forma als empleats de logística amb l’ajuda de la realitat virtual, el que els permet practicar processos d’embalatge. I les comunitats en línia admeten capacitació en idiomes per als empleats que es preparen per a ser enviats a altres països.