
AUDI CREATIVITY CHALLENGE SELECCIONA ELS EQUIPS FINALISTES DE LA SEVA VUITENA EDICIÓ
Els equips seleccionats presentaran els seus projectes d’innovació social a la final que tindrà lloc el proper 17 de juny a Madrid. En aquesta 8a edició hi han participat més de 1.600 estudiants de centres docents de tot el territori espanyol. L’equip guanyador desenvoluparà el seu projecte a Silicon Valley durant el proper mes de juliol.
Audi Creativity Challenge ja ha seleccionat els 10 equips que participaran a la gran final de la seva 8a edició, que es durà a terme a Madrid el proper 17 de juny. Els equips finalistes, pertanyents a les comunitats d’Andalusia, Aragó, les Balears, Catalunya, Galícia, la Rioja, Madrid i el País Basc, han presentat projectes innovadors relacionats amb l’àmbit de la innovació social.
En aquesta edició de l’Audi Creativity Challenge, la competició d’idees promoguda per Audi per potenciar la creativitat i les actituds innovadores entre els adolescents espanyols, hi han participat un total de 538 equips integrats per més de 1.500 alumnes d’ESO, Batxillerat i Cicles Formatius de Grau Medi pertanyents a centres docents de totes les comunitats autònomes.
Els equips i estudiants participants han desenvolupat propostes per oferir solucions al repte de “Com innovar en l’àmbit social per millorar el benestar de les persones i el seu entorn?”, amb idees relacionades amb l’assetjament escolar, el ciberassetjament, la salut mental dels joves, la inserció laboral de persones amb diversitat funcional, les persones amb Alzheimer, el voluntariat ambiental i la generació delectricitat a través dones sonores, plaques solars intel·ligents i sabatilles que transformen lenergia cinètica produïda pel moviment de les persones .
Els joves finalistes presentaran els seus projectes en un acte obert al públic davant d’un jurat compost per diferents personalitats de l’àmbit professional i social. A l’elecció dels equips guanyadors, el jurat valorarà les iniciatives segons els criteris següents: creativitat i originalitat de la idea, nivell de desenvolupament, impacte social, viabilitat i capacitat de l’equip per comunicar la seva proposta de forma clara i impactant.
El premi per a l’equip guanyador de la final consistirà en la realització d’un exclusiu curs de creativitat durant el mes de juliol a l’Imagine Creativity Center de Silicon Valley, bressol de la innovació i la tecnologia a nivell mundial, on podrà desenvolupar en profunditat la seva projecte. A més, l’equip guanyador també tindrà l’oportunitat de conèixer i treballar amb experts d’empreses tan representatives de Silicon Valley com Google, Apple, Netflix o Instagram. En tornar a Espanya, la proposta guanyadora es presentarà a diferents socis i possibles inversors per intentar implementar la seva solució al repte plantejat per l’Audi Creativity Challenge.
Donar suport al talent dels joves
En les set edicions anteriors, Audi Creativity Challenge ha comptat amb la participació de més de 2.500 equips i 7.500 joves, que han presentat els seus projectes per donar resposta als diferents reptes d’innovació plantejats en els àmbits social, mediambiental, educatiu, cultural i de mobilitat.
Per a la marca dels quatre cèrcols, el futur és una qüestió d’actitud i aquesta iniciativa reflecteix el compromís cap a l’àmbit de la innovació social a través de la promoció d’una cultura creativa entre els més joves. El propòsit d’Audi amb aquest tipus d’iniciatives és generar progrés a la societat per ajudar a construir un món millor on la sostenibilitat i l’electrificació generaran noves formes de mobilitat.