AUDI Q8: LA NOVA IMATGE DE LA FAMÍLIA Q

AUDI Q8: LA NOVA IMATGE DE LA FAMÍLIA Q

Disseny expressiu amb nova graella Singleframe i trets de l’Audi quattro original. Interior espaiós i elegant, maneig tàctil i navegació d’alta tecnologia. Eix del darrere direccional i tracció quattro per a un comportament àgil i una motricitat superior.

L’Audi Q8 combina l’elegància d’un coupé de luxe de quatre
portes i la versatilitat pròpia d’un SUV de grans dimensions. Àmpliament connectat, amb un
complet equipament i preparat per a l’exigència que suposa poder rodar fora de l’asfalt,
el Q8 és un perfecte company per als viatges d’oci i negoci. L’Audi Q8 es llançarà al
mercat europeu en el tercer quadrimestre de 2018.
Versàtil, esportiu i elegant: el concepte dimensional i espacial
El Q8 queda definit per les següents cotes: 4.986 mm de longitud, 1.995 mm d’ample i 1.705
mm d’alt. Aquestes dimensions parlen d’esportivitat i prestigi com en cap altre SUV de la
marca dels quatre cèrcols. Gràcies a la seva línia de sostre d’estil coupé, sembla molt més baix que el seu
germà, l’Audi Q7. Amb una distància entre eixos de gairebé 3 metres, ofereix un generós espai amb
un habitacle que millora al dels seus rivals més directes en les dimensions més rellevants,
incloent la longitud i l’altura. Per a la part posterior hi ha la possibilitat de muntar 3
seients individuals amb regulació longitudinal. Amb els respatllers dels seients posteriors
abatuts, el maleter arriba a un volum de 1.755 litres.
Una nova cara arriba a la família Q: el disseny exterior
Amb la imponent graella Singleframe de disseny octogonal, l’Audi Q8 es presenta com la nova
cara de la família Q d’Audi. L’ampla graella en posició vertical, juntament amb el spoiler que s’inclina
cap a la part davantera i les grans entrades d’aire, ressalten l’aspecte agressiu del frontal. la
elegant línia del sostre descendeix cap a uns pilars D lleugerament inclinats, que són
suportats pels blíster quattro situats per sobre dels passos roda, que allotgen unes llantes
de 22 polzades. Nombrosos detalls insinuen el disseny de l’Audi quattro original. els poderosos
contorns i les superfícies tibants transmeten sensació de potència, sofisticació i el dinamisme
característic de la tracció permanent a les quatre rodes. El spoiler, les motllures dels passos
de roda i de les portes i el difusor estan acabats en un color de contrast, per accentuar encara
més l’aspecte de tot terreny.
Els fars LED són de sèrie, i la tecnologia HD Matrix LED s’ofereix com a opció. Aquí, tant la
signatura tridimensional de les llums diürnes com els grups òptics del darrere, connectats per una tira
de llum, presenten un caràcter digital. Com en l’Audi quattro original, aquesta tira de llum queda

subratllada per una superfície negra. Els usuaris de l’Audi Q8 poden utilitzar l’aplicació myAudi
en els seus smartphones per activar diferents funcions d’il·luminació i experimentarlas des del
exterior.
Experiència de conducció esportiva: suspensió i tracció
Audi és quattro i quattro és Audi. Per descomptat, això s’estén de manera particular al Q8, el SUV
topall de gamma de la marca. El diferencial central mecànic transfereix la força entre els eixos
davanter i posterior en una proporció 40:60. Quan cal, envia la major part de la
potència a l’eix que disposi de millor tracció. Això, juntament amb una distància lliure al terra de 254
mm, els curts voladissos i el control de descens de pendents permeten a l’Audi Q8 continuar
avançant quan s’acaba l’asfalt. La suspensió amb regulació de duresa (damper control) és
de sèrie. Audi ofereix opcionalment la suspensió pneumàtica adaptativa amb ajust de confort o
esportiu, que pot variar l’altura de la carrosseria depenent de la situació de conducció i
de les preferències del conductor fins a 90 mm.
A més de la direcció progressiva de sèrie, que es torna més directa com més es gira el volant,
Audi ofereix com a opció l’eix posterior direccional, que a baixa velocitat permet un angle de gir
a les rodes del darrere de fins a 5 graus en direcció contrària a les davanteres per millorar la
agilitat. A velocitats elevades, les rodes de l’eix posterior giren en el mateix sentit que les
davanteres, per augmentar l’estabilitat.
Tots els motors són particularment eficients gràcies a la tecnologia Mild-Hybrid (MHEV). el
sistema elèctric principal de 48 volts incorpora una bateria de ions de liti i un alternador BAS.
Durant la frenada, pot recuperar fins a 12 kW d’energia que s’emmagatzema en la bateria. la
tecnologia MHEV permet llargues fases de circulació en mode de marxa per inèrcia amb el motor
desactivat, i permet que el sistema start-stop entri en funcionament a 22 km / h.
La simplicitat com a nova característica premium: el disseny interior
Els símbols simples i fàcils d’entendre representen un pas més en la precisió digital d’Audi i
en la seva integració de l’arquitectura operacional. L’element central és la pantalla superior del
MMI touch response. Amb la seva aparença black panell, es converteix en una superfície àmplia i
elegantment fosca quan el sistema està apagat.