AUDI RS 3 SPORTBACK I RS 3 SEDEN: L'ESPORTIVITAT REDEFINIDA

AUDI RS 3 SPORTBACK I RS 3 SEDEN: L’ESPORTIVITAT REDEFINIDA

Amb la tercera generació de l’Audi RS 3 Sportback i la segona generació de l’RS 3 Sedan Audi rellança la parella esportiva d’altes prestacions al segment compacte.

El guardonat cinc cilindres ofereix ara més parell motor, cosa que millora el rendiment. Al costat del RS Torque Splitter instal·lat per primera vegada en un Audi, el vaixell insígnia de la família A3 eleva les prestacions i el comportament dinàmic a un nou nivell. Tots dos models arribaran als concessionaris a finals del mes d’octubre, amb un preu que al mercat espanyol parteix dels 74.870 euros per a l’RS 3 Sportback; i des de 75.840 euros en el cas de l’RS 3 Sedan.

“Amb la tercera generació de l’Audi RS 3 Sportback i la segona generació de l’RS 3 Sedan, ara oferim cotxes esportius d’alta qualitat adequats per a l’ús diari i igualment emocionants per conduir a la carretera i al circuit”, declara Sebastian Grams, Director d’Audi Sport GmbH. “Representen el punt d´entrada al nostre món RS i, gràcies al Torque Splitter, ofereixen un comportament dinàmic extraordinari dins del segment compacte”.

Acceleració i velocitat màxima inigualables: el 2.5 TFSI

Amb el seu motor de cinc cilindres d’altes prestacions, l’Audi RS 3 és únic a classe. El 2.5 TFSI ha guanyat nou vegades consecutives el premi Motor Internacional de l’Any. Ara, la darrera generació de l’esportiu compacte és més potent que mai. Això és degut, sobretot, a l’augment de parell motor fins a 500 Nm, disponibles entre 2.250 i 5.600 rpm, fet que suposa un increment de 20 Nm respecte al seu predecessor. La potència màxima, de 294 kW (400 CV), està disponible a un règim inferior que abans, 5.600 rpm, i es manté fins a 7.000 rpm. Les noves versions RS 3 acceleren de 0 a 100 km/h a només 3,8 segons gràcies al Launch Control, tres dècimes de segon més ràpid que la generació anterior. La velocitat màxima està limitada a 250 km/h, xifra que es pot augmentar fins a 290 km/h amb un paquet opcional. Al costat de l’acceleració, són xifres de referència al segment dels esportius compactes. El consum mitjà segons el cicle WLTP és de 9,0-9,1 l/100 km per a l’RS 3 Sportback, i de 8,9-9,0 l/100 km per a l’RS 3 Sedan.

La impressionant capacitat d’empenta del guardonat motor de 5 cilindres s’acompanya amb un nou sistema d’escapament que, per primera vegada a l’RS 3, compta amb un control de papallones totalment variable per seleccionar posicions intermèdies, fet que amplia encara més el marge de sonoritat. Es pot ajustar mitjançant el sistema de conducció dinàmica Audi drive select. Als programes dynamic i RS Performance, per exemple, les papallones s’obren molt abans i el so resulta més perceptible i emocionant. Amb el sistema d’escapament esportiu RS opcional es potencia encara més l’inconfusible so del motor de cinc cilindres.

Màxima agilitat: RS Torque Splitter i modes específics RS 3

El nou RS 3 és el primer Audi equipat de sèrie amb el sistema torque splitter (divisor de parell), proporcionant un comportament dinàmic més equilibrat i una experiència de conducció més emocionant. Substitueix a l’eix del darrere el diferencial amb embragatge multidisc. En el seu lloc, a cada un dels semieixos de transmissió hi ha un embragatge multidisc controlat electrònicament per distribuir el parell motor a l’eix del darrere de forma completament variable. Durant una conducció més dinàmica, augmenta el parell de la roda del darrere exterior, subjecta a una càrrega més gran, la qual cosa redueix significativament la tendència al subviratge. És a dir, als revolts a l’esquerra, transmet més parell motor a la roda del darrere dreta; als revolts a la dreta, al darrere esquerre. En línia recta el reparteix entre les dues rodes. La diferència generada en les forces de propulsió permeten al nou RS 3 seguir amb més precisió la trajectòria indicada des del volant, especialment en corbes preses a alta velocitat.

A més del Torque Splitter, l’Audi drive select també intervé sobre les característiques del motor i la transmissió, la direcció assistida, els amortidors adaptatius i les papallones del sistema d’escapament. Diferents corbes de funcionament per a cadascun dels sistemes esmentats permeten crear una gran varietat d’experiències de conducció, des de l’adreçada a oferir el màxim confort o un consum de combustible optimitzat, fins a la més dinàmica per a una conducció esportiva o fins i tot optimitzada per a circuit.

El mode RS Performance, creat específicament per a conducció en circuit, és una altra funció completament nova. Utilitza una configuració per al motor i la caixa de canvis que s’adapta amb precisió als pneumàtics semi-slicks, disponibles per primera vegada per a l’RS 3 com a opció de fàbrica. En aquest cas, el torque splitter proporciona un comportament dinàmic molt neutre, amb el menor subviratge i sobreviratge possibles, cosa que

permet accelerar abans a la sortida de les corbes i, per tant, assolir temps per volta més ràpids. Gràcies al mode RS Torque Rear, aquesta nova tecnologia també fa possible derrapatges controlats en pistes tancades. En aquest cas, el torque splitter dirigeix ​​tota la potència a una sola de les rodes del darrere, i pot repartir fins a 1.750 Nm. Aquests modes es poden seleccionar a través del sistema de conducció dinàmica Audi drive select, que ofereix els perfils comfort, auto, dynamic, RS individual i efficiency.

Expressiu i inconfusible: exterior i il·luminació

El disseny del nou Audi RS 3 és encara més dinàmic i cridaner que el del seu predecessor. Al frontal, l’ampli para-xocs RS, la redissenyada graella Singleframe amb la seva distintiva reixeta en forma de bresca i les grans preses d’aire confereixen al compacte esportiu un aspecte expressiu. Darrere dels passos de roda davanters hi ha una gran sortida d’aire addicional que recorda un cotxe de competició. La via de l’eix davanter creix 33 mm en comparació del model anterior. A l’Sportback, la via del darrere augmenta 10 mm.

El RS 3 equipa de sèrie fars LED de disseny pla en forma de falca i llums posteriors LED amb intermitents dinàmics. Els fars Matrix LED, disponibles com a opció, compten amb bisells enfosquits i els seus angles exteriors dibuixen cap avall la llum diürna digital. Amb la seva disposició de píxels de 3 x 5 segments LED, proporcionen un aspecte inconfusible: en obrir el vehicle apareix al far esquerre la inscripció RS 3 i una bandera a quadres al dret, creant una representació dinàmica. En conduir, la bandera a quadres s’il·lumina a banda i banda.

El RS 3 està equipat de sèrie amb llantes de fosa de 19 polzades amb disseny de 10 ràdios a Y. Les de 5 ràdios amb el distintiu RS, disponibles opcionalment, representen un autèntic disseny de competició que també inspira el para-xocs posterior específic RS redissenyat amb un difusor integrat i el sistema de fuita RS amb dues grans sortides ovalades. Alguns elements de la carrosseria, com les carcasses dels miralls retrovisors, les insercions dels estreps i els spoilers de la porta o de la vora del sostre estan disponibles en polímer reforçat amb fibra de carboni per a un aspecte encara més esportiu. Els nous Audi RS 3 es poden encarregar en un total de vuit colors de carrosseria, incloent-hi dos colors exclusius RS: verd Kyalami i gris Kemora.

Autèntica sensació de competició: l’interior

També a l’habitacle, molts elements específics de l’RS 3 accentuen la seva esportivitat. Els indicadors apareixen a l’Audi virtual cockpit plus de 31 cm (12,3 polzades), que forma part de l’equipament de sèrie. El quadre digital mostra el nou disseny “RS Runway”, amb els valors en sentit contrari a l’habitual, de manera que s’assembla visualment a la pista d’aterratge d’un avió: la velocitat més alta a primer pla i la més baixa al fons . A més, l’Audi virtual cockpit plus inclou pantalles per a la visualització de forces g, temps per volta i acceleració de 0-100 km/h, 0-200 km/h, quart de milla i vuitè de milla.

L’avís de canvi de marxa específic RS en el mode de canvi manual va modificant la visualització de les revolucions de color verd a groc i vermell, parpellejant de forma idèntica a la utilitzada en competició per indicar el moment ideal per canviar de marxa. Aquesta funcionalitat també s’integra al head-up display opcional, disponible per primera vegada per a l’RS 3, que projecta informació rellevant sobre el parabrisa dins del camp visual directe del conductor. La pantalla tàctil de 26 cm (10,1 polzades) al quadre de comandament també inclou informació sobre les temperatures del refrigerant, del lubricant del motor i de la transmissió, així com forces g i, opcionalment, la pressió dels pneumàtics.

La genuïna sensació de competició es veu reforçada pel quadre de comandament de fibra de carboni i els seients esportius RS amb logos RS i costures de contrast en color antracita. La tapisseria dels seients està disponible opcionalment en pell Nappa fina amb logotips RS en forma de bresca d’abella i costures de contrast en negre brillant, vermell o, per primer cop, verd. Hi ha disponibles paquets de disseny RS a joc en vermell i verd que inclouen estoretes especials amb costures de contrast i brodat RS, així com cinturons de seguretat amb vores de color. El paquet de disseny RS inclou els laterals dels seients vermell o verd i un toc de color a les sortides d’aire.