AUGMENTA EL COST MITJÀ DE REPARACIÓ PER AVARIA, SEGONS CAR Garantie

AUGMENTA EL COST MITJÀ DE REPARACIÓ PER AVARIA, SEGONS CAR Garantie

En 2019, el cost mitjà de reparació va ascendir fins als 551 euros. En 2018, el cost mitjà era de 527 euros.

2018 ja va ser un any rècord pel que fa a el cost mitjà de reparació per avaria. No obstant això, 2019 ha superat amb escreix un cop més la pujada reflectida l’any anterior. L’avaluació actual mostra que continua la tendència cap a l’augment dels costos de reparació. CarGarantie ha analitzat la distribució de les mateixes en vehicles nous i d’ocasió.

Increment de 24 euros
En 2019, el cost mitjà de reparació per avaria és de 551 euros. Si tenim en compte que el 2018, el cost mitjà era de 527 euros, observem que aquest ha augmentat al voltant d’un 5%. Una pujada significativament major respecte a anys anteriors.

Les raons que justifiquen aquesta pujada podrien ser que els clients són cada vegada més exigents amb les reparacions i l’elevada complexitat tècnica dels fabricants d’automòbils. És per aquest motiu que no s’espera que aquesta tendència disminueixi en els propers anys.

Costos de les reparacions sense canvis
Com en anys anteriors, el motor és el responsable de les reparacions més cares. De fet, el nombre total d’avaries amb prou feines ha variat de 2018 a 2019. En el sector dels vehicles d’ocasió va augmentar un 0,15% aconseguint el 23,74%. En els vehicles nous hi va haver un augment de l’0,22% fins al 21,54%.

Dins dels vehicles d’ocasió, després de l’motor es troba el sistema de combustible, la caixa de canvi, el sistema elèctric i l’aire condicionat. La situació és similar per als vehicles nous: l’única diferència és que el sistema elèctric i la caixa de canvi intercanvien les seves posicions. Com els vehicles més nous compten moltes vegades amb més components electrònics i més complexos, aquest canvi és fàcil d’explicar.

Augmenta la freqüència de les avaries en el sistema de combustible
Un any més, l’estudi sobre la freqüència de danys mostra que el motor és responsable de les avaries més cares. No obstant això, no es avaria amb tanta freqüència. De fet, s’ha mantingut en tercer lloc en el sector dels vehicles d’ocasió amb valors gairebé idèntics; i en quart lloc en el sector dels vehicles nous. Tant en vehicle nou com d’ocasió, l’avaria més freqüent és en el sistema de combustible. Aquest component es veu afectat en el 19,52% dels casos en els vehicles d’ocasió (-0,37%), i el 20,12% en els vehicles nous (-1,42%). En ambdós casos, el segon lloc l’ocupa el sistema elèctric. El tercer lloc en els vehicles d’ocasió l’ocupa el motor, mentre que, en els nous, el sistema elèctric de confort. En comparació amb l’any passat, la distribució de la freqüència de les avaries mostra únicament petites diferències, pel que ha variat poc pel que fa a la vulnerabilitat dels components.

Vehicles d’ocasió: petit canvi pel que fa a l’quilometratge
Comparat amb 2018, hi ha una petita diferència respecte a el moment en què es produeixen les avaries. En general, es pot dir que les reclamacions es van produir més tard que l’any anterior. En els vehicles d’ocasió, només el 29,26% dels danys van tenir lloc dins dels primers 5.000 km. El 18,37% dels danys es donen amb més de 25.000 km.