AUTOBELLO BARCELONA 2018

AUTOBELLO BARCELONA 2018

El primer Autobello de l’any es va celebrar al Club de Golf Terramar a Sitges. Abans, els assistents van tenir l’oportunitat de participar en Les Voltes Chopard al proper i històric circuit de Terramar, inaugurat el 1923.

El certamen, adreçat als col·leccionistes dels millors moviments del món, cotxes i rellotges, es va convertir una vegada més en punt de trobada d’aficionats al motor i personalitats del sector de Catalunya i de tot Espanya.

Els assistents i participants van poder gaudir de l’exposició organitzada amb motiu dels 70 anys de Porsche, amb la presència de superesportius de la marca com el Carrera GT o el recent 918 Spyder. Entre els més veterans, diversos 356 Carrera i Speedster. Aquests models es van veure acompanyats per molts 911 de totes les èpoques, molts d’ells adscrits al Club Porsche Espanya i la delegació catalana del mateix.

Com a contrapunt als nombrosos clàssics germànics va brillar Tesla, amb els seus models elèctrics purs d’altes prestacions. Per a molts assistents va ser el seu primer contacte amb un model d’aquest tipus. Molt a prop dels cotxes nord-americà es va instal·lar l’àrea d’Honda, que va commemorar els seus 70 anys. El més espectacular va ser el revolucionari biplaça híbrid NSX, a més del nou Civic Type-R i diverses motocicletes.

També Alpine va tenir representació oficial amb el nou A110, i nombrosos aficionats es van interessar per les característiques del nou esportiu francès, com a motor turbo en posició central.

Una altra de les presències fortes va ser la de McLaren Barcelona, ​​que va exposar diverses unitats del 570S i GT, a més de l’espectacular 720S. Així mateix el pilot de F1 Pedro Martínez de la Rosa, molt vinculat a McLaren, va exercir d’ambaixador d’excepció al costat Eduardo Costabal, responsable de la marca a la Ciutat Comtal. També va honrar l’esdeveniment amb la seva presència el pilot de ral·lis Antonio Zanini i el cap de disseny de Seat, Alejandro Mesonero-Romans.

Entre els supercotxes britànics també comptem amb la presència de l’Aston Martin Owners Club (AMOC) Spain, i per descomptat amb nombrosos membres del Club Ferrari Espanya. Tampoc van passar inadvertides les peces aportades pel prestigiós especialista en clàssics AutoStorica i els seus distingits clients, com un 300 SL Roadster de 1960, un Jaguar E de primera sèrie o un Ferrari Dino. Els amants de les Harley-Davidson van gaudir amb les motocicletes customitzades que va exposar The Flow motocicletes, la divisió de personalització d’Espai Harley-Davidson Barcelona.

Sobre les 20 hores va començar la desfilada davant l’estrada del jurat. Models de totes les èpoques, des del nou Ferrari Portofino a un Jaguar E acabat de restaurar, passant per un espectacular Ferrari 400i negre a un AC Cobra Mk IV o un Mercedes-AMG GT R color “Green Hell”. I pel que fa a motos, va destacar una Yamaha RD 500 (motor de dos temps) “Sarron”.

Finalment, la Copa d’Or al millor automòbil clàssic va ser per al Bentley 4 ¼ de 1937, que va pertànyer inicialment a un maharajà de la Índia. La carrosseria tipus Phaeton allweather és obra de Thrupp and Maberly, i només es fabricarien cinc d’aquest tipus. Amb motor de sis cilindres en línia, es conserva en estat completament original.

La Copa d’Or per al millor automòbil modern se la va emportar l’Aston Martin Vantage 2018, gràcies a la presència en l’esdeveniment de primera unitat que ha arribat al nostre país. Enrique Lorenzana, nou director comercial de la marca per a Europa, va explicar al públic les qualitats del nou esportiu amb motor V8 biturbo de 510 CV.

En el marc dels 70 anys de Porsche, el jurat també va concedir una copa al Porsche 356 Carrera A de 1957 magníficament restaurat, i a un espectacular Ford GT vermell de AutoStorica en un estat perfecte. La cinquena Copa, reservada a la trajectòria empresarial, va ser per a Honda en el seu setanta aniversari, per la seva permanent compromís amb la tecnologia i la qualitat tant sobre dues com sobre quatre rodes.

Pel que fa als rellotges, Rolex i Tudor van acudir de la mà de Rabat. IWC va patrocinar l’esdeveniment i B.R.M., signa molt vinculada a l’automobilisme, va exposar les seves peces en un estand. Pel que fa al concurs, el jurat va presidir Marc Serruya, el nivell de rellotges va ser tan alt com el dels cotxes, i el mereixedor de la Copa d’Or i guanyador absolut va ser el Patek Philippe 5070 J Cronògraf (2001).

El Guanyador al rellotge Modern Caballero va ser un altre Patek Philippe, en aquest cas un 5905P Cronògraf, Calendari Anual (2011). Espectacular peça també el Guanyador Vintage Caballero, un Rolex Cosmograph Daytona “Paul Newman” Cronògraf Acer (1968).

Pel que fa a les dames, el Guanyador del rellotge Modern Senyora ser un Jaeger-LeCoultre Revers Duoface Acer i Diamants (2000). I el Guanyador Vintage Senyora, 1 IWC anys 60 Platí i Diamants.

Després del sopar de gala i el lliurament de premis, la festa va continuar amb una sessió del DJ Wally López. El proper 4 de juliol se celebrarà Autobello Madrid a l’hipòdrom de la Zarzuela.