
“AUTOMOBILE BARCELONA 2019, Amb el suport de TOTS”
ENTREVISTA: GERMÁN LÓPEZ MADRID, president de ANIACAM: La grandesa i importància del Automobile Barcelona es veu reforçada pel suport de les principals associacions del sector.
L’Associació Nacional de Fabricants d’Automòbils (ANFAC) i l’Associació Nacional d’Importadors d’Automòbils (ANIACAM) són part fonamental d’aquest esdeveniment que a més llueix orgullós el 2019 el seu Centenari. Avui parlem amb el màxim responsable de ANIACAM, Germán López Madrid.
Quin significat té per a vostè el Saló de l’Automòbil de Barcelona?
Suposa una de les sales més importants, un aparador que mira el present i futur d’un sector estratègic en la indústria i l’economia d’aquest país, on es presenten els últims avenços i principals novetats de les marques, i on es mostra com seran els vehicles, la mobilitat en el futur i la seva estreta relació amb la tecnologia.
Per què és tan important Automobile Barcelona per a la indústria de l’automòbil?
Representa la posada en escena de l’evolució d’un dels sectors més dinàmics de l’economia en espanyola i competitiu, motivat per un gran creixement i generador d’ocupació. A més és l’única mostra del sector a Espanya que disposa del reconeixement internacional oficial de l’OICA (Associació Internacional de Salons de l’Automòbil).
Què va a representar Automobile Barcelona en aquesta edició del seu centenari?
Per primera vegada, els visitants podran viatjar en vehicles sense conductor amb un nivell 4 d’autonomia en una iniciativa realitzada en col·laboració amb la multinacional espanyola Idiada. Al mateix temps, els visitants podran conèixer de primera mà les últimes novetats en matèria d’electrificació, GNC, GNL … i noves formes de mobilitat.
El seu record inesborrable del Saló de Barcelona.
Totes les inauguracions a les quals he assistit amb el meu pare des que tenia 14 anys.
Matriculacions de vehicles a Espanya. Com es presenta 2019?
Les matriculacions de turismes i tot terrenys seguiran la tendència alcista, protagonista en els últims anys i s’aniran incrementant lleugerament, fins a arribar 1.350.000 unitats.
Creu que l’electrificació i la connectivitat jugaran un paper decisiu en el futur de l’automòbil?
El futur de la mobilitat tendeix cap a una major sostenibilitat, motivat per una conscienciació social, però sobretot per normatives governamentals, que requereixen d’un pla integral perquè la indústria automobilística pugui adaptar-se als nous reptes. El percentatge de vendes de dièsel va anar disminuyendoprogresivamente, a favor de la gasolina i el futur és el vehicle elèctric i el d’hidrogen. I perquè el parc automobilístic sigui més sostenible i eficient, s’han de donar tres premisses: governs que apostin per l’electrificació i això vol dir invertir en ajudes per al canvi, compradors que adquireixin aquests vehicles i inversions en infraestructures. Així mateix, la connectivitat jugarà un paper fonamental, no només per facilitar la vida dels clients, sinó per augmentar la seguretat a les nostres carreteres.
Cap a on creu que va el concepte de propietat de l’automòbil?
La mobilitat està canviant cap al concepte de car sharing, car pooling i sistemes de subscripció, en detriment del cotxe en propietat, i les marques es reinventen en aquest sentit amb nous serveis. Ja hi ha sistemes de subscripció, una nova forma de tenir un vehicle que va més enllà del sistema de rènting oferint molts avantatges i paquets de serveis propis. A més tenen inclosos un sistema que permet compartir el vehicle amb la família i amics gràcies a una nova tecnologia de clau digital.
Com veu el futur dels salons de l’automòbil en general i de Automobile Barcelona en particular?
Seguiran sent un lloc on la indústria mostri la seva potència i les marques presentin les seves últimes tecnologies. A més no només seguirà sent un punt de trobada per al sector professional sinó també per gaudir en família i experimentar les innovacions del present i futur. Tot enfocat cap a un futur marcat per l’era digital, la tecnologia i el compromís amb la seguretat, la sostenibilitat, l’eficiència i rendiments dels productes. Una de les claus dels nous salons, és que des de les passades edicions, tenen una visió comercial, que fa que les marques i els concessionaris aprofitin el trànsit de visitants per llançar ofertes i tancar operacions.