BMW ES CORONA COM LA MARCA DE L'ANY A INTERNET A ESPANYA

BMW ES CORONA COM LA MARCA DE L’ANY A INTERNET A ESPANYA

El fabricant alemany BMW es va convertir en 2017 en la marca més valorada pels internautes espanyols segons Geom Index, l’índex de referència per al mercat automobilístic espanyol que té en compte tant l’opinió dels usuaris a la xarxa com la notorietat que aconsegueixen els fabricants .

La signatura Premium tancar l’any com a número 1 per segona vegada des que el 2013 la consultora espanyola va posar en marxa el rànquing, per la qual cosa BMW es torna a coronar com Marca de l’Any d’Espanya a Internet. Un altre fabricant alemany, en aquest casoPorsche, va confirmar la seva excel·lent campanya i es va situar com la segona millor signatura a la xarxa, mentre que Hyundai va tancar les posicions d’honor ia més es va situar com la millor marca generalista de 2017.

Geom Index ha analitzat el 2017 més d’un milió de textos procedents de les principals pàgines web espanyoles, blocs i fòrums dedicades al món del motor, i també dels perfils que les marques, mitjans de comunicació i periodistes tenen en les xarxes socials (Facebook , Twitter, Instagram i Youtube). Després del processament de les dades, BMW s’ha situat com la marca més valorat pels internautes espanyols en 2017 i repeteix el guardó aconseguit el 2014. D’aquesta manera la signatura Premium alemanya succeeix en aquest reconeixement avalat per Geom Index a Porsche (2016) , Ford (2015), BMW (2014) i Audi (2013).

BMW va fonamentar el seu primer lloc en el rànquing Geom Index gràcies a les opinions referides al confort dels seus vehicles, a la conducció i al motor, on el 80 per cent dels comentaris referits als seus models o la marca van ser positius. La marca alemanya, a més, va aconseguir situar dos dels seus referències esportives, el M5 i el M4, en el top 10 dels millors cotxes a la xarxa el passat any, amb especial protagonisme per al M5 amb la segona posició a la general. BMW va tancar 2017 amb un total de 76.23 punts de valoració a internet, una puntuació a la que cap altre fabricant es va poder acostar.

Per Porsche 2017 també ha estat un excel·lent any, i per corroborar-tan sols cal fer-li un cop d’ull al recent rànquing del Cotxe de l’Any d’Espanya a Internet, en què el Panamera es va coronar com el millor. L’èxit de la firma Premium alemanya es consolida amb el segon lloc final a la llista de marques de geom Index, amb una valoració de 73.70 punts. Crida poderosament l’atenció que la taxonomia on la signatura d’esportius va sobresortir va ser en la d’intenció de compra, que engloba el desig dels internautes per adquirir-ne un dels seus models, la capacitat de fidelitzar clients o les recomanacions d’altres usuaris. Fins a un 85 per cent de les opinions en aquesta àrea van ser positives.

El quadre d’honor del Geom Index el 2017 el va completar Hyundai, que a més es va coronar com la millor marca generalista a la xarxa amb 72.34 punts de valoració. El fabricant sud-coreà també va ser protagonista a la llista de models, ja que va aconseguir situar l’i30 com a millor compacte i el desè millor cotxe de l’any. El Tucson i el Ioniq van ser els altres dos models que van catapultar a Hyundai al podi de la consultora espanyola.

Amb 71.97 punts de valoració i molt a prop de les posicions d’honor es va situar en el balanç final de 2017 la firma japonesa Mazda, que a més va aconseguir que CX-5 brillés com el millor SUV d’internet l’any passat. Mazda va marcar diferències respecte a altres fabricants gràcies al millor índex de valoracions en les pàgines especialitzades del món del motor i es va situar com a segona millor signatura generalista.

La cinquena plaça del Geom Index i la tercera entre els fabricants generalistes va ser paraNissan, que amb 71.85 punts es va quedar a tretze centèsimes del seu predecessora. El Qashqai va ser el seu model estrella el 2017, destacant com un dels favorits per als internautes espanyols.

A la sisena posició i tancant les posicions d’honor de les marques Premium es situóAudi amb 71.24 punts de valoració. En el cas de la signatura dels quatre cèrcols el poderós A8 va ser el seu model més aclamat a la xarxa. Audi va precedir a la llista de la consultora espanyola a Toyota per només quatre centèsimes. El fabricants nipó va ocupar la vuitena plaça amb 71.20 punts i amb C-HR com el vehicle més destacat de la seva gamma a internet.

Les marques que van completar el Top 10 de 2017 de l’Geom Index van decidir la seva posició per diferències mínimes. Així la vuitena plaça va ser per a Kia amb 70.90 punts de valoració, mentre que Ford va aconseguir 70.56 punts i Mercedes-Benz va tancar les deu primeres posicions de la taula amb 70.35 punts.