BMW Group aconsegueix el seu millor començament d’any en vendes

163.288 vehicles lliurats a tot el món, un 6,8% més. Les vendes de BMW pugen un 7,2%, un total de 143.553. MINI creix un 3,7% fins 19.563. Els models elèctrics de BMW doblen les seves vendes al gener. S’ha aconseguit un creixement de vendes en totes les regions del món.

Després del sisè any rècord consecutiu, les vendes de BMW Group han aconseguit el seu millor començament de l’any, amb les xifres de gener mostrant un increment en els lliuraments en totes les regions del món. Amb els seus tres marques Premium, BMW, MINI i Rolls-Royce, BMW Group ha lliurat un total de 163.288 vehicles a tot el món, un augment del 6,8% respecte al gener de l’any passat.

“Hem començat bé l’any, treballant sobre l’èxit de 2016,” deia el Dr. Ian Robertson, membre del Consell d’Administració de BMW AG responsable de Vendes i Màrqueting de BMW. “Confiem que els nous models que traurem al mercat aquest any, sobretot el nou BMW Sèrie 5, que està a punt d’arribar als concessionaris, assegurarà un major impuls a mesura que avanci l’any. Seguim centrats en la rendibilitat i la sostenibilitat dels nivells de creixement distribuïts a tot el món “, afegia.

Les vendes dels vehicles de la marca BMW van créixer un 7,2% en comparació amb gener de l’any passat; un total de 143.553 BMW es van lliurar a clients en tot el món. L’augment de les vendes es va aconseguir en tota la gamma de models. Per exemple: els lliuraments del BMW X1 van pujar un 40,2% (20.059); les vendes del BMW Sèrie 3 van créixer un 6,3% (28.684) i el vaixell insígnia de la marca, el BMW Sèrie 7, va donar un salt del 29,8% en vendes, amb 4.403 unitats lliurades a clients de tot el món. Un major impuls a les vendes de la marca BMW arribarà amb el llançament al mercat del nou BMW Sèrie 5, que es començarà a lliurar a partir de mitjans de febrer.

Per la seva banda, les vendes dels vehicles elèctrics de BMW Group continuen reflectint l’augment de la demanda dels clients: els lliuraments van ser un 115,8% més que el mateix mes de l’any passat, amb 5.232 vehicles BMW ii BMW iPerformance lliurats a clients al gener. S’espera que les vendes dels models elèctrics de BMW Group creixin encara més en 2017 amb la introducció del BMW 530e iPerformance al març i el MINI Cooper S I Countryman All4 híbrid endollable al juny.

MINI també aconseguia augmentar les vendes al gener: amb un total de 19.563 lliurats a clients de tot el món, les vendes pujaven un 3,7% en comparació al mateix mes de l’any anterior. El MINI Cabrio (1.517 / + 690,1%) i el MINI Clubman (3.693 / + 60,5%) han estat els principals impulsors del creixement de la marca. Amb el llançament al mercat del MINI Countryman al febrer, es preveu que les vendes de MINI segueixin creixent en 2017.

Després d’un rècord de vendes de més d’un milió de vehicles el 2016, els lliuraments de gener de BMW i MINI a Europa van pujar un 3,5% (63.915). Encara que gairebé tots els mercats van registrar increments, el mercat local de BMW Group, Alemanya, va pujar les matriculacions un 17,2% (20.034). Les vendes al Regne Unit, el segon mercat més gran de la regió, van créixer un 4,9% (9.921) i els lliuraments a França es van incrementar un 5,4% (5.556).

Les vendes de vehicles BMW i MINI a Àsia van aconseguir un creixement de dues xifres amb 66.719 vehicles lliurats a clients (+ 12,1%). Les vendes en el mercat més gran de la regió, la Xina Continental, van aconseguir les 50.000 unitats per primera vegada en un únic mes, amb lliuraments d’un total de 51.345, un augment del 18,2%.

En conjunt, les vendes de BMW i MINI a les Amèriques van estar estables amb un augment del 1,0% en comparació amb el mateix mes de l’any passat (26.940). Als EUA es van lliurar un total de 21.219 vehicles a clients (-0,5%), mentre al Canadà les vendes van créixer un 2,5% (2.337).

BMW Motorrad també va tenir un bon començament d’any, amb un total de 7.503 motos i maxi-scooters lliurats a clients, un augment del 0,2% respecte al mateix mes de l’any passat.