BOOT CAMP TECNOLOGIA BMW instrueix DIGITALMENT A PROFESSORS I ESTUDIANTS DE FORMACIÓ PROFESSIONAL EN AUTOMOCIÓ SOBRE ELS VEHICLES DEL FUTUR

A través de cinc webinar gratuïts sobre el vehicle híbrid, elèctric, autònom i desenvolupament professional en un concessionari, la companyia ha posat el seu granet de sorra en la formació d’aquests alumnes durant la crisi sanitària de l’COVID-19.

La pandèmia de l’COVID-19 ha provocat que els estudiants de formació professional, un tipus d’educació en la qual les activitats pràctiques són crucials, no hagin pogut cobrir totes les seves necessitats formatives. Per aquest motiu, durant la primera quinzena del mes de juny, BMW Group ha llançat la iniciativa Boot Camp Tecnologia BMW, un espai d’aprenentatge digital gratuït per a futurs Tècnics en Carrosseria, Tècnics en Electromecànica de Vehicles i Tècnics Superiors en Automoció.

La iniciativa, que ha estat tot un èxit i ha comptat amb una gran acollida entre els estudiants, ha estat composta per un total de cinc sessions en línia: 4 webinar tècnics sobre l’estat actual de la Tecnologia Elèctrica, Híbrida i autònoma en BMW Group, i un cinquè webinar final dedicat a al Desenvolupament Professional i Ocupabilitat per als estudiants de l’últim curs.

En cadascuna de les jornades han participat més de mil alumnes que, han participat de forma proactiva, amb una interacció superior a tres-centes a l’preguntes en cada jornada i una molt bona acollida per part de professorat. Les sessions, d’una hora i mitja de durada cadascuna, les han impartit treballadors, col·laboradors i formadors de BMW Group que han parlat d’assumptes tan rellevants per al sector de l’automoció com la hibridació en BMW Group, el cotxe elèctric, els problemes de legislació de el vehicle autònom, així com els seus sistemes de formació.

El bon resultat d’aquests seminaris es pot veure reflectit en l’acceptació entre els alumnes, que han valorat molt positivament l’enfocament innovador dels webinar, a l’apropar des de dins de l’empresa el funcionament dels vehicles de el futur als estudiants. Els testimonis dels professors i alumnes que ha acudit a aquestes sessions gratuïtes corroboren l’interès que ha despertat la iniciativa. En declaracions d’un dels professionals docents: “Agrair-la possibilitat que ens han donat d’assistir a el curs en aquests temps tant a professors

com alumnes. Ha estat molt interessant i alhora instructiu. Als alumnes els ha agradat molt que una marca com BMW s’hagi interessat per ells.

Per la seva banda, els professors tenen accés a un conjunt de test d’aprofitament de cada un dels webinar de l’Boot Camp Tecnologia BMW perquè els puguin utilitzar en les seves classes o com a reforç dels continguts.

Aquest projecte és una mostra més del suport que BMW Group ha vingut oferint a la societat per minimitzar l’impacte que ha tingut la pandèmia de l’COVID-19 en tots els àmbits. Especialment, l’any escolar dels estudiants d’automoció i tot el professorat que ha hagut d’adaptar, en temps rècord, els continguts educatius.

Desenvolupament Professional en un concessionari i experiència de la Intel·ligència artificial amb reconeixement facial

Dins el programa Boot Camp Tecnologia BMW, s’ha ofert a tots els alumnes participar en una jornada sobre desenvolupament professional en automoció, on se’ls ha orientat en que esdevé una vegada que finalitzen els estudis, que opcions professionals tenen en un concessionari, que desenvolupament formatiu poden realitzar quan s’incorporen a una marca com BMW. Han pogut escoltar l’experiència d’empleats de concessionari i marca amb què s’han pogut identificar, i finalment se’ls ha comptat consells, així com explicat les últimes tendències en selecció en el mercat laboral a què es van a enfrontar en breu. Una d’ella, la intel·ligència artificial aplicada a el reconeixement facial, que han pogut provar personalment. A través d’una innovadora iniciativa d’el departament de Formació i Qualificació de BMW els estudiants han pogut gravar un vídeo d’un minut que els torna un informe individual sobre la personalitat de la persona.

Heiko Zink, Responsable de Formació i Qualificació de BMW Group Espanya: “La formació professional és per a nosaltres un excel·lent vehicle per apropar l’educació a el món professional de la feina. D’una banda, vam aconseguir que els alumnes coneguin de primera mà les necessitats de mercat i, d’una altra, ens obliga a oferir els millors continguts i oportunitats als estudiants, de manera que tota la cadena de valor s’enriqueix “.