
BOSCH I DAIMLER DEMOSTREN COM APARCAR SENSE CONDUCTOR EN CONDICIONS REALS
Llançament d’un servei automatitzat d’estacionament basat en smartphone com a projecte pilot en el pàrquing del museu Mercedes-Benz a Stuttgart, Alemanya. Bosch subministra la infraestructura i Daimler la tecnologia d’automoció. L’aparcament sense conductor estalvia temps i redueix l’estrès.
L’estacionament manual tal com ho coneixem fins ara és cosa del passat. En el pàrquing del Mercedes-Benz Museum a Stuttgart, Bosch i Daimler han convertit en realitat el servei d’aparcament automatitzat (‘‘automated valet pàrquing’’). Amb un comando realitzat des d’un smartphone, els conductors poden ara aparcar automàticament el seu cotxe a les places assignades sense haver de vigilar els moviments del vehicle. ‘‘Automated valet pàrquing’’ és una fita important en el camí cap a la conducció autònoma. La demostració pilot realitzada en el pàrquing del museu Mercedes-Benz s’ha convertit en la primera prova real a nivell mundial, basada en infraestructura, d’un servei d’estacionament totalment automatitzat – ‘‘automated valet pàrquing” – dut a terme en condicions reals, amb i sense conductors al volant. A partir de principis de 2018, els visitants podran experimentar aquest servei personalment en el pàrquing del museu, i estalviar el temps que haguessin perdut aparcant.
“La conducció autònoma estarà entre nosaltres més ràpidament del que molts podrien imaginar. L’aparcament sense conductor en el museu demostra de manera taxativa l’avançat d’aquesta tecnologia”, va assegurar Michael Hafner, director de Automated Driving and Activi Safety Development en Mercedes-Benz Cars. “L’ús de la infraestructura intel·ligent del pàrquing i la seva connectivitat amb els vehicles ens ha permès desenvolupar l’aparcament sense conductor molt abans de l’esperat”, va dir Gerhard Steiger, president de la divisió de Bosch Chassis Systems Control.
Com per art de màgia: conduir automàticament fins a la plaça d’estacionament assignada i tornar
Utilitzant un smartphone, qualsevol persona pot reservar un cotxe a través de la corresponent App. El viatge comença quan el vehicle condueix de forma autònoma fins a la zona de recollida. Retornar el cotxe és igual de fàcil: el client deixa el vehicle a la zona de lliurament del pàrquing i ho retorna utilitzant la App. Una vegada que el sistema intel·ligent ha identificat el vehicle, el cotxe arrenca i és guiat automàticament fins a l’espai assignat.
Aquest sistema d’aparcament sense conductor és possible gràcies a la interacció entre la infraestructura intel·ligent del pàrquing subministrada per Bosch i la tecnologia d’automoció aportada per Mercedes-Benz. Els sensors instal·lats en el pàrquing vigilen la zona de tràfic i els seus voltants mentre condueixen el vehicle. La tecnologia incorporada en l’automòbil converteix amb total seguretat les ordres subministrades per la pròpia infraestructura del pàrquing en maniobres de conducció i, si fos necessari, deté el vehicle a temps. Els sensors existents en la infraestructura del pàrquing i la tecnologia de comunicacions provenen de Bosch. Daimler, per la seva banda, està aportant el pàrquing privat del museu i els vehicles pilot. Juntament amb Bosch, definirà la interfície entre la infraestructura i el vehicle, i farà les modificacions necessàries a la tecnologia i al programari dels sensors muntats en els vehicles.
La primera prova real operativa del món, quant a l’aparcament sense conductor
L’estrena mundial serà seguit per una fase intensiva de proves i posada a punt. Des del primer moment, el projecte ha estat supervisat per agències locals – l’autoritat administrativa regional de Stuttgart i el Ministeri de Transport de Baden-Württemberg – així com per experts de TÜV Rheinland, amb l’objectiu d’avaluar la seguretat operativa de la tecnologia d’automoció i del propi pàrquing. Les autoritats reguladores han d’emetre la seva aprovació final abans que l’aparcament sense conductor pugui ser ofert als clients, i el públic podrà utilitzar, a principis de 2018, l’estacionament automatitzat en el garatge del museu Mercedes-Benz per primera vegada a tot el món. D’aquesta manera, Bosch i Mercedes-Benz es beneficiaran de l’experiència dels usuaris que utilitzin el pàrquing automatitzat. Els pàrquing existents es podran equipar amb la tecnologia d’infraestructura necessària per a la seva automatització. Per als operadors de pàrquings, l’aparcament sense conductor significarà un ús més eficient de l’espai disponible, d’aquesta forma, amb la mateixa quantitat de places es podran estacionar fins a un 20 per cent més de vehicles.