BULGARI ES VA DE VIATGE AMB EL FIAT 500

BULGARI ES VA DE VIATGE AMB EL FIAT 500

Fiat acorda una col·laboració de prestigi amb Bulgari. S’han produït 1600 miniatures del Fiat 500F per a 300 boutiques de Bulgari a tot el món.

Fiat i Bulgari han acordat una col·laboració de prestigi per formar part integral de la campanya creativa “Vacances a Roma” de Bulgari, expressant l’esperit exuberant i l’alegria de viure de les dues marques internacionals italianes.

Per a la campanya, s’han produït 1600 exquisides miniatures de ceràmica de l’històric Fiat 500F, a escala 1: 6 i 1:12, per adornar els aparadors d’unes 300 boutiques Bulgari a tot el món. Aquests cotxes transportaran a distingits “passatgers”: magnífics articles de joieria de Bulgari, simbolitzant el millor gust i estil italians.

Els petits models blancs i daurats són reproduccions del Fiat 500 més popular de tots els temps, la sèrie F, construïda entre 1965 i 1972. El 4 de juliol d’aquest any es va reconèixer formalment l’estat d’obra d’art d’aquest model, ja que un d’ells es va unir a la col·lecció permanent del Museu d’Art Modern, o MoMA, de Nova York. Va ser un merescut homenatge a l’emblemàtic i petit Fiat 500, que celebra el seu 60 aniversari aquest any i és un símbol de la creativitat italiana, capaç d’inspirar a artistes i dissenyadors de tot el món, una expressió única de bellesa i art.

El projecte 500 s’integra perfectament en la campanya d’estiu “Vacances a Roma”, el nou programa creatiu de Bulgari que s’inspira en la famosa pel·lícula protagonitzada per Audrey Hepburn i Gregory Peck, la publicitat es basa en mapes molt colorits de Roma, llar dels més esplèndids monuments culturals i llocs d’entreteniment, que evoquen l’esperit hedonista de la Ciutat Eterna. La irresistible alegria de viure d’aquests dibuixos, de la jove però ja artista d’èxit Lotta Nieminen, combina perfectament amb el caràcter alegre i divertit del Fiat 500, un ambaixador mundial per Itàlia i emblema de la propietat d’automòbils de massa.

El model Fiat 500 està acompanyat per miniatures d’un altre símbol italià, la Vespa.

Alguns dels objectes produïts per la creativitat de la indústria italiana de postguerra, dels quals el 500 i la Vespa són bons exemples, no poden jutjar-se simplement per la seva aparença. Revolucionaris en el seu concepte i disseny, exerceixen un atractiu especial i màgic, redefinint supòsits comuns, i són obres mestres clau de la història industrial. El Fiat 500, pot haver donat forma a la història de l’automòbil, però mai ha estat simplement un cotxe. En els seus 60 anys d’història, ha entrat en l’imaginari col·lectiu i s’ha convertit en una icona industrial d’immens valor artístic i cultural.