CARLOS GALINDO: "CUPRA ÉS UNA MARCA PER A GENT que li agrada CONDUIR"

CARLOS GALINDO: “CUPRA ÉS UNA MARCA PER A GENT que li agrada CONDUIR”

Carlos Galindo és el responsable de Màrqueting Producte de CUPRA des de fa un any i mig, així que pràcticament l’ha vist néixer. Per a Carlos, que confessa travessar un dels seus millors moments professionals, CUPRA és una marca amb un alt grau de component emocional, pensada per a gent especial a la qual li agrada el món de l’automòbil i la conducció.

Parla entusiasmat de l’Formentor, comenta els detalls que fan especial el CUPRA Ateca i confessa la seva admiració pel CUPRA Lleó i, en particular, pel híbrid endollable com a exponent tecnològic i prestacional. Per Galindo l’electrificació ha de ser divertida i per CUPRA, encara més, perquè ha de transmetre emoció.

Carlos Galindo és enginyer i va començar la seva carrera professional a Volkswagen, el 2010, com a Product Manager i després com a responsable de producte de Volkswagen, abans de passar a SEAT, ja en 2016. A la marca espanyola va portar endavant el projecte d’el nou SEAT León, el de l’Ateca i el Tarraco, abans que Wayne Griffiths li oferís sumar-se a l’equip CUPRA, la nova marca que naixia fa gairebé tres anys.

Has vist néixer CUPRA, donar els seus primers passos i ara ets una part essencial en l’arribada de el primer i més genuí dels CUPRA, el Formentor, com ha estat aquest procés?
La paraula seria: emocionant. Vaig assistir a la creació de CUPRA en els seus inicis, més aviat com a espectador, perquè l’estructura que es va crear bàsicament era Antonino Labate i la gent que hi havia a Motorsport amb Jaume Puig. Fins a aquest moment, la part de Màrqueting de Producte estava començant aquest procés d’escissió de la marca i es portava des de SEAT. Jo estava desenvolupant el projecte SEAT León, incloent CUPRA Lleó en aquest moment. Justament per això, el fet de tenir aquesta bicefàlia, d’estar en contacte ja amb CUPRA i estar desenvolupant el model que presentem ara, em va arribar la pregunta per part de Wayne Griffiths, a la qual cosa òbviament vaig accedir perquè per a mi és un plaer.

Ets el màxim responsable a nivell de Producte Màrqueting de CUPRA i és justament el que més dubtes planteja: Quin és el lloc de CUPRA a SEAT?, ¿I en el Grup? I en el mercat?
On és CUPRA i on anem? Parlant de CUPRA, des d’un punt de vista de marca independent, anem a buscar el nostre lloc en el mercat i el que volem és fer models exclusius com el CUPRA Formentor. A més, com marca pertanyent a SEAT, el que també fem és partir dels models de SEAT i treballar-hi. Vam desenvolupar una potenciació pel que fa a esportivitat ja emocionalitat. Són models amb una personalitat forta i tenen el seu lloc en el mercat.

Més enllà de l’Formentor, és el nou León, fins i tot en la seva versió híbrida endollable, el millor exemple del que va a fer CUPRA?
És el que hem fet amb el SEAT León, transformant-lo en CUPRA Lleó. És agafar aquesta base que hi havia, ja espectacular, i crear un cotxe que potència a l’màxim l’expressió d’esportivitat i de conducció. Se’ns va plantejar en el seu moment si això ho faríem únicament amb un motor de gasolina, perquè fins llavors existia el Lleó CUPRA. Però la veritat és que l’ADN de la nostra marca implica una transformació molt profunda, és a dir, implica transformar aquesta esportivitat d’una manera especial, perquè afrontem una era en què el mercat de l’automoció s’està movent cap a l’electrificació. Nosaltres també volem ser una punta de llança en aquest sentit, i és una gran oportunitat el fet de desenvolupar un híbrid endollable que tingui tot aquest ADN de CUPRA, i lligar aquesta esportivitat i emocions també a l’electricitat.

La és determinant, però no és la hibridació un argument per baixar el consum i les emissions?

En CUPRA no ens conformem únicament en tenir un motor més potent, sinó que el que el que volíem era fer un motor electrificat que també despertés totes aquestes emocions implícites en CUPRA i ens permetés transmetre als clients que l’electricitat també és divertida. En CUPRA creiem que l’electricitat és un aliat de cara a potenciar les emocions i de cara a potenciar aquesta nova esportivitat. Per a nosaltres l’electricitat, en el fons, ens permet coses que el motor de combustió a dia d’avui no ens permet, per exemple, el parell d’un motor elèctric el tens totalment des que estrenys l’accelerador. La combinació de tots dos motors ens permet tenir, des arrencada, una acceleració brutal que ens dóna el motor elèctric, i després complementària amb el motor de combustió de cara a tenir les prestacions en tot el rang d’utilització de l’cotxe. A més, trobem un nínxol en el mercat, que és el d’aquestes potències al voltant dels 230 i els 260 CV. I llavors vam dir: per què no atacar també aquí, amb el motor 2.0 TSI de 245 CV, que a dia d’avui també tenen cert pes? Bé, a la fi hem creat aquesta estructura de tres motoritzacions en el cas de l’cinc portes, que a més en el Sportstourer complementem amb la tracció a les quatre rodes i els 310 CV.

Per què la tracció a les quatre rodes aquesta sol al Sportstourer i no en el cinc portes?
Tradicionalment la tracció a les quatre rodes és una demanda dels mercats com Alemanya, mercats de el nord d’Europa, etc. I en aquests mercats venem molt més la carrosseria Sportstourer que el Lleó de cinc. La decisió és simple per a nosaltres, anem a focalitzar-hi la tracció a les quatre rodes i desenvoluparem allà amb aquest model alguna cosa que sigui diferent.

Què fa especial a l’CUPRA Lleó? Per què consideres que és un cotxe únic?
Crec que el CUPRA Lleó, com a concepte general, està aportant a l’mercat alguna cosa que a dia d’avui és molt difícil de trobar. Tenim d’una banda un disseny que jo considero que és trencador, és un disseny molt progressiu tant a l’interior com a l’exterior. Es milloren també qualitats a l’interior, se li dóna un plus a client. I d’altra banda, ofereix tot el dinamisme que han tingut tots els nostres productes fins ara, potenciats fins i tot amb novetats com les 15 posicions que es poden seleccionar per adequar el xassís a les necessitats de conducció.

Hi haurà qui només vulgui veure un SEAT León més potent …
Això és CUPRA: és diferent ja des del principi. Poso un exemple, haver portat de la competició el volant amb els dos satèl·lits, un que ens permet encendre el motor i un altre que ens permet canviar les maneres de conducció, genera en el client la sensació que està conduint un model tremendament emocional. Això no el trobem en cotxes semblants, només en models GT molt més esportius i costosos. L’haver incrementat la batalla, per exemple, ens permet també un millor dinamisme i fa que el cotxe sigui únic al mercat. I sincerament, per posicionament també és especial, pel que fa a el preu, crec que tenim un cotxe que és imbatible a dia d’avui. Si a això li sumes que tenim un híbrid endollable enfocat a l’esportivitat ja que el client gaudeixi amb ell i es diverteixi, ens trobem amb un cotxe molt CUPRA, perquè la marca busca sorrender, il·lusionar … Tenim molt més per davant, igual de il·lusionant i emocionant, i no ens conformem amb fer les coses diferents i molt bé: CUPRA va més enllà, en el tracte amb el client, en el concepte comercial i en tot el que envolta a l’automòbil. Ho anirem veient …