CARLOS SAINZ: "EL 3008 DKR ÉS EL MILLOR BUGGY QUE HE PILOTAT MAI"

CARLOS SAINZ: “EL 3008 DKR ÉS EL MILLOR BUGGY QUE HE PILOTAT MAI”

A escassos dies del començament del Dakar 2017, Carlos Sainz ens dóna les seves impressions del Dakar en una entrevista.

El pilot espanyol explica les millores que ha rebut el 3008 DKR, i aspectes del nou reglament i recorregut de la prova.

Sainz també parla de com manté la motivació, de l’exigent posada a punt física i de com veu la seva família que segueixi competint al Dakar.

Carlos Sainz afronta un nou Dakar amb la mateixa il·lusió i professionalitat de sempre. Igual que tot l’equip Peugeot, està desitjant que el dia 2 de gener arrencada la cursa a Asunción (Paraguai). Serà la culminació d’un dur any de treball evolucionant el Peugeot 3008 DKR, per convertir-lo en “un cotxe més complet, robust, competitiu i fiable”. L’objectiu és la victòria, en una edició del Dakar que promet ser més dura que mai.

És el 3008 DKR el millor cotxe de raids que has pilotat?

És el millor dues rodes motrius que he pilotat mai. No vull dir que altres cotxes que he pilotat abans siguin millors, és que no m’agrada comparar dos cotxes de diferents categories, no és just.

Quins són els punts forts del 3008 DKR?

El que hem aconseguit en Peugeot és que, tot i ser un dues rodes motrius, el 3008 DKR resulti bastant polivalent. En un tram de ral·li no es perd tant com perdien habitualment els buggies. Aquest ha estat l’objectiu a l’hora de treballar en el cotxe.

Què et sembla el nou Peugeot 3008?

Està dins d’aquesta nova categoria que ara en diuen SUV i és un cotxe assequible per a tot el que ofereix. Em sembla molt atractiu estèticament, crec que Peugeot ha fet un gran treball amb aquest model i això s’està reflectint en les vendes.

Quines millores incorpora el nou 3008 DKR?

El cotxe és una evolució del model de l’any passat, amb millores en la fiabilitat i en les suspensions. També hem treballat en recuperar el més possible la pèrdua de potència per la penalització que el reglament ens imposa, de córrer amb una brida 1 mil·límetre més petita. En general, s’han millorat totes les coses que eren susceptibles de ser millorades, per fer un cotxe més complet, robust, competitiu i fiable. Peugeot ha fet un gran treball i aquesta ha estat la tasca de l’any.

Us afectarà tant la reducció de la brida per reglament?

L’equip ha treballat molt en això. Recuperar potència en alta és impossible, però sí que hem recuperat una mica de parell. El “problema” no és que a nosaltres ens hagin tret un mil·límetre de brida, sinó que a un dels nostres competidors més directes li han donat dos mil·límetres més. D’aquesta manera, de com vam córrer al Marroc a com serà el Dakar, hi ha una diferència de tres mil·límetres de brida. Això són paraules majors, perquè estem parlant de 70-80 CV de potència.

¿Amb quin ànim afrontes un nou Dakar als teus 54 anys d’edat?

Molt animat, com sempre a hores d ‘ara abans de la cursa. Els dies passen molt a poc a poc a mesura que et vas acostant al Dakar. Però l’any ha passat molt ràpid. Acabem el passat Dakar amb problemes i des d’aquest moment l’equip es va posar mans a l’obra per treballar en aquesta fiabilitat, que és un dels punts fonamentals i dels que et porten a l’èxit. Aquest treball ha implicat molts test al Marroc ia Saragossa, i hem corregut a la Baixa d’Espanya, el Ral·li de la Xina i el del Marroc. L’equip ha fet el màxim i nosaltres també.

Què et motiva per seguir competint?

El meu data de naixement la coneixeu tots: 12 d’abril de 1962. Sóc dels més veterans de la cursa. I això, què vol dir ?: que m’he de preparar més. L’any passat em vaig trobar força còmode i si no haguéssim perdut 14 minuts a la segona etapa, hauríem estat líders des del minut un fins a la retirada. Vam ser molt ràpids, i això m’anima a seguir. Quan acabi aquesta edició analitzarem com ha estat, si hem estat ràpids, si m’he divertit, m’he cansat …

He estat tan privilegiat de poder dedicar-me al que m’agradava, córrer en cotxe i els ral·lis … Vaig tenir la sort de guanyar el mundial dos anys i d’estar moltes temporades aquí. Després, em feia molta il·lusió ser el primer espanyol a guanyar el Dakar, i vaig tenir la sort una altra vegada de aconseguir-ho. Crec que em mereixia el dret de poder córrer fins que volgués. Entenc que molta gent es pregunti què faig aquí, corrent amb la meva edat, quina necessitat tinc. I la primera que m’ho diu és la meva dona, que serà la més feliç del món el dia que decideixi deixar de córrer. Encara que sap el que m’agrada i quant em diverteixo, moltes vegades em pregunta: “¿Però de veritat et compensa tot el que estàs fent, anar-te a provar i a córrer aquí i allà?”.

És tan dur el Dakar?

Respecte al Dakar, respecte l’altitud i la part física d’aquesta prova. Un dels atractius d’aquesta cursa és que et porta al límit en el físic i en el psíquic, posa a prova el cotxe i als pilots. A vegades, en meitat d’una etapa, penses que mai es va a acabar. Li preguntes a Lucas que queda i quan et respon, li dic: “és impossible, ¿encara 200 quilòmetres?”. El Dakar es fa llarg, però és dur per a tots, no només per a mi.