CAVALLERS DE BRILLANT ARMADURA, ROBOTS I LÀSER: FORD automatitza el procés QUE AJUDA A QUE EL FOCUS SIGUI EL MÉS SEGUR

CAVALLERS DE BRILLANT ARMADURA, ROBOTS I LÀSER: FORD automatitza el procés QUE AJUDA A QUE EL FOCUS SIGUI EL MÉS SEGUR

Ford revela els secrets de la tecnologia que està ajudant a fer que els seus cotxes siguin més segurs que mai. Aquesta primera versió totalment automatitzada del procés modernitza les antigues tècniques de ferreria, utilitzant forns, robots i làser per fabricar peces d’automòbils que ajuden a mantenir la seguretat dels conductors i passatgers.

En el seu moment, va ser una tècnica que va ajudar a protegir els cavallers amb armadura dels cops dels seus rivals. Ara, Ford està aplicant una versió d’avantguarda de la mateixa tecnologia per ajudar a que els seus vehicles siguin més segurs que mai.
El primer procés de conformat en calent totalment automatitzat conforma i curta peces de l’automòbil essencials per a la protecció de conductors i passatgers i utilitza forns gegants, robots i làser a 3.000 ° C.

“Estem innovant sobre tècniques utilitzades per reforçar l’acer des de fa milers d’anys, incorporant materials moderns i automatització per accelerar i refinar el procés de conformat en calent”, explica Dona-li Wishnousky, vicepresident de fabricació de Ford Europa. “La cèl·lula de seguretat d’acer al bor resultant ajuda a fer del nou Focus un dels nostres vehicles més segurs.”

La línia de conformat en calent, totalment integrada a la planta de muntatge de vehicles de la companyia a Saarlouis (Alemanya), es va construir recentment. El conformat en calent és una part integral de la fabricació del nou Ford Focus, que va obtenir cinc estrelles Euro NCAP, la màxima qualificació de seguretat.

El nou Focus fa un ús extensiu de l’acer al bor -el acer més fort utilitzat en la indústria de fabricació d’automòbils- dins de la cèl·lula de seguretat de l’automòbil. Això ajuda a crear un espai de supervivència en cas d’accident. A més, l’ús de bor, que també s’empra en la construcció de gratacels, ajuda al nou model a aconseguir una millora de fins al 40 per cent en la capacitat del cotxe per suportar xocs frontals.

Les peces d’acer conformades en calent se sotmeten a temperatures de fins a 930 ° C, es descarreguen mitjançant robots en una premsa hidràulica que té una força de tancament de fins a 1.150 tones i es conformen i refreden en tan sols tres segons. L’acer al bor és tan fort que s’utilitza un raig làser més calenta que la renta per tallar amb precisió cada peça en la seva forma final.