CENTRE PORSCHE MADRID NORD INSTAL • ELS PRIMERS turbocargadores DE BATERIES

,

Detlev von Platen, Vicepresident de Vendes i Màrqueting de Porsche AG, inaugura la instal·lació.

Porsche Ibèrica és el primer importador de la marca que té i als turbocargadores de bateries instal·lats, concretament al Centre Porsche Madrid Nord, on també hi ha les oficines centrals de la companyia a Espanya. Coincidint amb la seva visita al nostre país, Detlev von Platen, membre del Consell de Direcció de Porsche AG com a vicepresident de Vendes i Màrqueting, va inaugurar aquesta moderna estació de recàrrega elèctrica, composta per sis pals de càrrega amb una potència de 320 kW cadascun.

 

Aquests sis pals s’afegeixen als ja existents per als híbrids endollables Panamera i Cayenne, distribuïts per diferents parts d’aquest edifici modern està situat a l’Avinguda de Burgos, 87, de Madrid, que va ser acabat fa menys d’un any i mig. Abans que finalitzi aquest exercici, tots els centres Porsche d’Espanya i Portugal comptaran ja amb turbocargadores per poder donar el millor servei als clients del nou Taycan, el primer Porsche cent per cent elèctric que es llançarà al mercat a finals de 2019.

 

En aquests nous pals de càrrega ràpida, l’arquitectura de 800 volts que incorpora el Taycan permet que els seus bateries de ions de liti es puguin recarregar a gran velocitat. Endollat ​​a una d’aquestes preses de 320 kW, en només quatre minuts es reposarà l’energia suficient com per recórrer altres 100 quilòmetres més. Si connectem el cotxe vint minuts, la bateria s’haurà recarregat al vuitanta per cent de la seva capacitat. Un avantatge addicional dels turbocargadores és que poden fer una recàrrega després d’una altra sense alterar el seu rendiment.

 

Les infraestructures de càrrega van a experimentar un creixement exponencial en els propers mesos. Al marge dels que muntin l’Administració Pública i altres empreses privades, estaran, d’una banda, tots els turbocargadores de 320 kW dels Centres Porsche; de l’altra, trobarem els punts instal·lats per Ionity, unajoint venture creada entre diversos fabricants del sector, que establirà la primera xarxa paneuropea de càrrega d’alta potència. Abans que el Taycan rodi per les nostres carreteres, Ionity tindrà 25 punts de recàrrega a la Península Ibèrica funcionant a ple rendiment. El 2020 hi haurà més de trenta estacions a Espanya i Portugal, amb el compromís de que l’energia provingui sempre de fonts renovables.

 

A més, Porsche ha posat en marxa un programa estratègic denominat Destination Charging, mitjançant el qual s’estan tancant acords amb hotels, clubs de golf, restaurants i, en definitiva, llocs habituals dels clients de la marca, perquè puguin carregar-hi les seves vehicles elèctrics o híbrids endollables de manera preferent. L’objectiu és muntar 200 nous punts de càrrega abans que finalitzi 2019.

 

Durant la seva visita a Espanya, Detlev von Platen, que va venir acompanyat per Barbara Vollert, directora de Vendes i Màrqueting de Porsche AG per a la Regió Sud d’Europa, es va mostrar encantat després del col·loqui que va mantenir amb els empleats de Porsche Ibèrica: “Teniu unes instal·lacions que transmeten a la perfecció l’esperit de la nostra marca i la passió que desperta en els clients “, li va manifestar a Tomás Villén, director general de Porsche Ibèrica. “A més, m’ha agradat la implicació de les persones que treballen aquí i la seva inquietud per seguir innovant”.

 

Per la seva banda, Tomás Villén va ressaltar l’esforç que l’empresa està realitzant perquè la societat espanyola avanç cap a aquesta mobilitat elèctrica que forma part ja del full de ruta de tots els països europeus: “Tenim contacte directe i permanent amb els nostres clients i ja saben que l’electrificació no suposarà renunciar a les arrels esportives de Porsche, sinó que les accentuarà traient el millor partit de la propulsió elèctrica. Estem molt satisfets per l’acollida que està tenint el Taycan, tot i que encara ningú ho ha vist. Els clients confien en nosaltres i més de 400 persones han dipositat un senyal per rebre informació prioritària. El Taycan serà una cosa històrica, com ho va ser el 911 el 1963 “.