
CITROËN ARRIBA A DUPLICAR AJUTS DEL PLA MOVEA
Citroën aposta per les energies alternatives i arriba fins a duplicar les ajudes del recentment aprovat Pla Movea en els Berlingo Electric Furgó i E-Berlingo Multispace. La marca afegeix també importants descomptes addicionals al Pla en la resta dels seus models elèctrics i GLP.
Les ajudes del Pla Movea, destinades a fomentar la compra de vehicles moguts per energies alternatives acaben d’entrar en vigor. En virtut d’aquest pla, el Govern dóna suport a la adquisició dels models “full electric”, com els Citroën C-Zero, E-Mehari i Berlingo Multispace, amb una subvenció de fins a 5.500 euros, que s’amplia fins als 8.000 euros en el cas de vehicles comercials com el Berlingo Electric Furgó. L’ajuda per als GLP com el Nou C3 GLP és de 1.000 euros. Citroën va més enllà i arriba a duplicar l’ajuda del Pla Movea en els Berlingo Electric Furgó i E-Berlingo Multispace. A més, afegeix importants descomptes addicionals al Pla en la resta dels seus models elèctrics i GLP. Així, la gamma Citroën d’aquest tipus de vehicles, superequipada, està ara disponible amb uns preus encara més atractius.
100% elèctrics
El Citroën C-Zero és l’aposta de Citroën per uns desplaçaments urbans amb zero emissions. Amb una longitud de 3,48 m i un diàmetre de gir de 9 m, es mou a la ciutat com peix a l’aigua. Ofereix als seus quatre ocupants una conducció senzilla i tranquil·la i un alt nivell de confort i seguretat. Les seves prestacions (velocitat màxima de 130 km / h, de 0 a 100 km / ha 15,9 segons i acceleració de 60 a 80 km / h en 3,9 segons) i la seva autonomia de 150 km li permet aventurar sense problemes per carretera.
Aquest urbanita “full electric”, que aparca gratis al centre de ciutats com Madrid o Barcelona, pot adquirir-se des 130 euros al mes.
Per la seva banda, el Citroën E-Mehari, amb el seu esperit lúdic, el seu caràcter de descapotable de 4 places, la seva autonomia de fins a 200km i el seu motor “zero emissions”, és perfecte per gaudir al màxim de l’oci i de l’estiu, amb total respecte al medi ambient. Amb el Pla Movea, l’icònic successor del Méhari de 1968, adaptat als temps actuals, es pot adquirir per 190 euros al mes.
En l’apartat dels vehicles comercials, Citroën ofereix les seves propostes 100% elèctriques al “Made in Spain” Berlingo, tant en versió Multispace, com Furgó. El nouvingut Correu Berlingo Multispace conserva totes les virtuts de modularitat, volum, confort i equipament de la versió tèrmica en un vehicle zero emissions. Com la seva versió amb motor convencional, acull confortablement a cinc persones i un maleter de 675 litres, que poden arribar fins a 3.000 litres amb els seients de la fila del darrere desmuntats. Destaca pel seu sentit pràctic, amb dues portes laterals lliscants de sèrie i, com a opció, un vidre del darrere obrible, que permet carregar i descarregar el vehicle en qualsevol situació.
El Nou Citroën E-Berlingo Multispace sobresurt més per la seva vocació tecnològica. A més de la seva cadena de tracció elèctrica, disposa d’una pantalla tàctil de 7 “amb funció Mirror Screen. A través d’una aplicació en el Smartphone, permet tant programar a distància el seu sistema de climatització com conèixer, en temps real, el nivell de càrrega de la bateria i el temps que resta perquè es recarregui al complet.
De la mateixa manera, el Berlingo Electric Furgó utilitza els últims avenços tecnològics i recorre a una arquitectura innovadora, integrant els diferents components de la cadena de tracció elèctrica sota el capó davanter i la carrosseria. D’aquesta manera, l’espai de càrrega queda lliure, de manera que s’ofereixen cotes idèntiques a les que estan disponibles en les versions convencionals equipades amb motor dièsel o gasolina: volum de fins a 4,1 m3 i 536 kg de càrrega útil. Al que cal afegir els avantatges que suposa, per als que han de realitzar operacions de càrrega i descàrrega en ciutat, poder circular lliurement fins i tot quan hi ha restriccions de trànsit.
Les dues versions 100% elèctriques del Citroën Berlingo ofereixen una potència màxima de 49 kW (67 CV), amb un parell màxim de 200 Nm. Els 22,5 kW / h de capacitat total útil de les bateries proporcionen una autonomia de 170 km. Disposen de dos modes de recàrrega, a través de dues trapes diferents: normal, amb un temps de recàrrega d’entre 8 i 15 hores en funció de la intensitat elèctrica disponible, i ràpid, que recarrega les bateries un 80% en 30 minuts.
Ara, amb el Pla Movea, l’E-Berlingo Multispace està disponible des de 230 euros al mes i el Berlingo Electric Furgó des de 199 euros al mes.
Vehicles GLP
Amb un preu entre un 40% i un 50% menor que el de la gasolina i un menor nivell de consum i emissions de CO2, el GLP o Autogas té cada vegada més ADEPT @ s. A Itàlia, dos milions de vehicles circulen amb aquest combustible, sobretot models del segment B. A Polònia, s’ha arribat a la xifra de 3 milions d’automòbils. Menció especial mereix Turquia, amb un 40% del parc mòbil preparat per funcionar amb aquest carburant. A Espanya, aquest combustible avança a poc a poc. A dia d’avui estan operatives 555 estacions de servei Autogas i circulen pel nostre país 55.000 vehicles amb GLP.