
COM EL COTXE ELÈCTRIC POT SEDUIR A LA GENERACIÓ Z AL MÓN DE L’AUTOMÒBIL
Els cotxes elèctrics són els que capten més l’atenció dels joves d’entre 18 i 28 anys a l’hora d’adquirir un vehicle.
La generació Z, que abraça tots els joves nascuts entre mitjans de la dècada dels 90 i mitjans dels 2000, ja té edat per treure’s el permís de conduir i comprar un automòbil. Diferents estudis han analitzat la tendència decreixent d‟aquests joves al‟hora d‟adquirir un cotxe respecte a les generacions prèvies. Tot i això, els vehicles que més criden la seva atenció són els elèctrics.
Segons l’últim informe d’AdAge, els Gen Z no volen renunciar al vehicle particular com un dels mitjans de transport principals. Tot i això, demanen que incorporin una sèrie de característiques indispensables: cotxes sostenibles, connectats i tecnològics.
D’aquesta manera, les estadístiques assenyalen que els nascuts entre el 1996 i el 2005 representaran el 25,9 % de la població mundial. De fet, el 2025, seran el 75% de la força laboral a nivell global. La major part dels joves contempla la possibilitat de comprar un cotxe els propers anys, sent la tecnologia elèctrica la seva clara guanyadora.
UNA AUTÈNTICA REVOLUCIÓ
Els joves cataloguen els vehicles elèctrics com a revolució en tots els sentits. Per arribar a aquesta conclusió, els Gen Z tenen en compte diferents aspectes que tenen un paper crucial:
El disseny: la majoria dels models elèctrics tenen un disseny trencador. L’absència de graella i altres elements permet als dissenyadors, en molts casos, jugar amb una estètica més atractiva i cridanera.
La connectivitat: els elèctrics tenen tecnologies no disponibles en els models de combustió. Un exemple d’això és el precondicionament, on el conductor pot seleccionar la temperatura a què vol trobar el vehicle abans d’arribar-hi. A més, el propietari pot triar el moment d’inici de la recàrrega del vehicle, escollint els trams on l’energia és més assequible.
La sostenibilitat: els joves que conformen la generació Z es caracteritzen per la forta consciència mediambiental. Convençuts de la importància de combatre el canvi climàtic, els resulten més atractius aquells cotxes que sustenten la causa ecològica.