CONCLOUEN LES PROVES D’HIVERN EN EL CERCLE POLAR ÀRTIC, DEL ROLLS-ROYCE SPECTRE TOTALMENT ELÈCTRIC

Rolls-Royce totalment elèctric conclou les proves d´hivern a 55 km del Cercle Polar Àrtic. Spectre suporta temperatures de -40 °C en instal·lacions especialitzades a Arjeplog, Suècia. El 25% del programa de proves de 2,5 milions de km simulant 400 anys d’ús ja complet.

Rolls-Royce alumini spaceframe Arquitectura de luxe confirmada. El disseny emocional, la mida i els llums «dividits» creen un successor espiritual del Phantom Coupé. ‘Rolls-Royce 3.0’ anuncia una nova era de transmissió digital i enginyeria de xassís. Intel·ligència descentralitzada creada per harmonitzar 141.200 relacions emissor-receptor.

«L?anunci de cada nou automòbil Rolls-Royce comporta un gran pes d?expectativa, però Spectre és sens dubte el producte més esperat en la història moderna de la marca. Això és perquè és molt més que un producte. És un símbol del nostre brillant i audaç futur elèctric, i representa un canvi sísmic a la nostra tecnologia de tren motriu.

És per això que hem creat un programa de proves que és tan significatiu i històric com el mateix Spectre. L’extraordinària tasca d’educar Spectre perquè pensi i es comporti com un Rolls-Royce cobrirà 2,5 milions de quilòmetres, cosa que és una simulació de més de 400 anys d’ús per a un Rolls-Royce. Avui puc confirmar que el 25% d’aquest viatge ja és complet, i els resultats han complert les nostres expectatives més ambicioses».
Torsten Müller-Ötvös, Director Executiu, Rolls-Royce Motor Cars

«Refinar el tren motriu totalment elèctric que sustenta Spectre desafia la mateixa definició d’enginyeria. La sortida dels motors de combustió interna ens permet augmentar significativament la potència de processament dels nostres components individuals i crear una intel·ligència descentralitzada. Ens referim a aquesta era sense precedents, on ens beneficiem d’una arquitectura de tren motriu electrònic i elèctric multicontrol, multicanal i altament interconnectada, com Rolls-Royce 3.0.

«La nostra tasca és ensenyar a cada component i sistema com pensar, comportar-se i comunicar-se com un Rolls-Royce, que veu gran part de l?enginyeria pivotar dels tallers al?espai digital. Aquí a Arjeplog hem construït una base significativa sobre la qual crearem un veritable Rolls-Royce. Aquest és un gran pas endavant per a la nostra marca, però també per a l’electrificació: malgrat que Spectre és a la seva infància, puc confirmar que la tecnologia és capaç de contenir l’experiència de Rolls-Royce».
Mihiar Ayoubi, Director d’Enginyeria, Rolls-Royce Motor Cars

ROLLS-ROYCE SPECTRE: ANTECEDENTS

Al setembre del 2021, Rolls-Royce Motor Cars va fer un anunci històric que llançaria el seu producte més important des del 4 de maig de 1904, quan els fundadors de la marca, Charles Rolls i Sir Henry Royce, van acordar que crearien «el millor automòbil del món». El Rolls-Royce Spectre.

Si bé Rolls-Royce s’ha forjat una reputació per crear allò que regularment es descriu com «els millors cotxes del món» utilitzant motors de combustió interna, la idea de l’electrificació és una cosa que és familiar per a la marca. Henry Royce va començar la seva vida com a enginyer elèctric i va dedicar gran part de la seva vida a crear motors de combustió interna que simulaven les característiques d’un automòbil elèctric: funcionament silenciós, parell instantani i la sensació d’una marxa sense fi.

Tot i això, la connexió amb els fundadors de la marca és molt més profunda. Quan Charles Rolls va conduir un automòbil elèctric del 1900 anomenat Columbia, va fer una profecia: «L’automòbil elèctric és perfectament silenciós i net. No hi ha olor ni vibració. Haurien de ser molt útils quan es puguin organitzar estacions de càrrega fixes». L´espectre és el compliment d´aquesta profecia.

Spectre també representa una promesa complerta. El 2011, Rolls-Royce va mostrar un concepte Experimental Phantom totalment elèctric anomenat 102EX. Això va ser seguit per 103EX, un estudi de disseny dramàtic que va anticipar un futur elèctric audaç per a la marca. Aquestes actuacions experimentals van provocar un interès significatiu dels clients de Rolls-Royce. Sentiren que les característiques d’un tren motriu elèctric encaixarien perfectament amb la marca. El director executiu de Rolls-Royce, Torsten Müller-Ötvös, va respondre amb una promesa inequívoca: Rolls-Royce es tornarà elèctric a partir d’aquesta dècada.

El setembre del 2021, la profecia de Charles Rolls i la promesa de Torsten Müller-Ötvös van conduir a un moment històric. Rolls-Royce va confirmar que havia començat les proves del primer Rolls-Royce totalment elèctric de la història, Spectre. Aquesta extraordinària empresa seria el programa de proves més exigent mai concebut per Rolls-Royce i abastaria 2,5 milions de quilòmetres