CONGRÉS DELS DIPUTATS TRAMITARÀ UNA PROPOSTA PER A ANUL·LAR LA PUJADA DE L'IMPOST DE MATRICULACIÓ A LA LLEI ANTIFRAU

CONGRÉS DELS DIPUTATS TRAMITARÀ UNA PROPOSTA PER A ANUL·LAR LA PUJADA DE L’IMPOST DE MATRICULACIÓ A LA LLEI ANTIFRAU

Els concessionaris ja han notat els efectes d’aquesta pujada reduint el seu nivell de vendes de forma considerable i disminuint la seva recaptació.

L’entrada en vigor de l’protocol d’emissions WLTP ha provocat un efecte immediat en les vendes de vehicles i en el compte de resultats dels concessionaris. Les matriculacions realitzades durant el mes de gener han arribat a xifres històriques i al febrer no s’entreveu la recuperació. En aquest sentit, alguns partits polítics han dut a Congrés la vigència de la pujada de l’impost de matriculació. Properament es tramitarà al Parlament anul·lar l’increment d’aquest gravamen.

Segons informa Europa Press, serà en el marc de la propera Llei de Mesures de Prevenció i Lluita contra el Frau Fiscal a proposta de el Partit Demòcrata (PDeCAT). Fa uns mesos el Congrés ja va rebutjar la iniciativa d’anul·lar la pujada d’aquest impost amb els vots en contra de PSOE, Podem, ERC, Més País i Bildu.

D’acord amb la informació de el mateix mitjà, la iniciativa ja està registrada. Caldrà esperar que es comenci a tramitar la Llei Antifrau per veure els primers resultats. La proposta de l’PDeCAT és que els models que emeten menys de 144 grams de diòxid de carboni (CO2) per cada quilòmetre recorregut no paguin l’impost de matriculació. En l’actualitat estan exempts d’abonar aquesta taxa els cotxes que emeten menys de 120 g / km.

També proposa modificar la resta de graons. Els vehicles que emeten entre 144 i 192 grams de CO2 pagarien un 4,75% d’aquest impost (120-160 grams en l’actualitat). Un 9,75% el abonarien aquells clients que optessin per automòbils que emeten entre 192 i 240 grams de CO2 (ara està en els 160-200 grams). L’últim tram, a pagar per aquells vehicles que expulsin més de 240 grams, seria de l’14,75% (en l’actualitat paguen aquest percentatge els que emeten més de 200 grams de CO2 per quilòmetre).

Les conseqüències de la pujada de l’impost de matriculació
L’impacte negatiu que ha tingut la pujada de l’impost de matriculació, efectiva des del passat 1 de gener, hauria impedit a Hisenda recaptar 105 milions d’euros el mes passat. Són dades d’una estimació feta per Faconauto.

Es calcula que, sense l’aplicació d’aquesta pujada, el mercat, en lloc d’haver caigut un 51% al gener, amb 42.000 unitats matriculades, ho hauria fet aproximadament un 15%. Per tant, es podrien haver matriculat uns 36.000 vehicles extres en el primer mes de 2021. La pèrdua d’aquestes vendes hauria impedit a les arques públiques recaptar més de 100 milions d’euros en concepte de el propi impost de matriculació i també d’IVA.