
CONSTRUINT LA NOVA GENERACIÓ DE VEHICLES D’ASSAIG AUTÒNOMS FORD
Ford presenta la propera generació del cotxe autònom de recerca i desenvolupament Ford Fusió (Mondeo a Europa) Hybrid.
Han passat ja tres anys des que el primer Ford Fusió (Mondeo) Hybrid d’investigació sortís al carrer i aquesta última versió aprofita tot allò après i el millora.
El nou cotxe empra l’actual plataforma de vehicle autònom de Ford, però eleva la capacitat de processament gràcies al nou maquinari informàtic. Els controls electrònics s’aproximen ja als nivells de producció i els ajustos dels sensors, inclosa la localització, permeten al cotxe millorar la seva visió sobre el que l’envolta. Els nous sensors LIDAR, tenen un disseny més fluid i un camp de visió més ajustat, el que permet al cotxe emprar només dos sensors, en lloc de quatre, obtenint la mateixa quantitat d’informació.
Tal com s’ha comentat anteriorment, hi ha dos elements fonamentals a l’hora de crear un cotxe autònom; la plataforma del vehicle autònom, que ens és més que una versió millorada d’un cotxe, i el sistema de “conductor virtual”. El nou cotxe avança en tots dos camps, particularment pel que fa al desenvolupament i els assajos del sistema de “conductor virtual”, el que suposa un enorme canvi en la capacitat de captació i tractament de dades.
A que ens referim per “conductor virtual”. Per fer un cotxe totalment autònom, la SAE defineix el vehicle nivell 4 (SAE-defined level 4-capable), que no requereix de conductor per a prendre el control i el cotxe deu ser capaç d’actuar com ho faria un ésser humà al volant . El sistema de “conductor virtual” de Ford està dissenyat per fer precisament això i està compost per:
-sensors – LIDAR, càmeres i radar
-Algoritmos Per a la localització i selecció de rutes
-Visió Computeritzada i aprenentatge
-Mapes 3D d’alta definició
-Gran Potència de càlcul i informàtica per a gestionar aquestes dades.
Construir un cotxe que no serà controlat per un conductor humà és una cosa totalment diferent a construir un cotxe convencional, i genera tot un seguit d’interrogants per a l’equip d’enginyeria del cotxe autònom de Ford: Com replicar tot el que un conductor humà fa al volant en un cotxe que condueix per si mateix? Un senzill trajecte per anar a fer una compra exigeix al conductor humà prendre un munt de decisions pel camí. Ha pres el camí correcte? Què passa si un accident bloqueja el carrer?
De la mateixa manera que tenim confiança en nosaltres mateixos o en altres conductors, cal desenvolupar un sistema de “conductor virtual” amb el mateix nivell de confiança en la presa de decisions, i aplicar-les correctament sobre la marxa. Això és el que s’està fent en Ford quan ens enfoquem en fer veure, sentir, pensar i actuar als nostres cotxes com humans, de fet, millor que ells en alguns casos.