CREIXEN UN 23% LES VENDES DE VEHICLES ELÈCTRICS D'OCASIÓ RESPECTE AL SEGON TRIMESTRE

CREIXEN UN 23% LES VENDES DE VEHICLES ELÈCTRICS D’OCASIÓ RESPECTE AL SEGON TRIMESTRE

El preu mitjà del vehicle d’ocasió elèctric arriba als 26.349€ aquest tercer trimestre. El Renault Zoe encapçala el rànquing de vehicles elèctrics de segona mà més venuts fins al setembre.

L’informe ElectricarVO de coches.net assenyala que l’interès pels vehicles elèctrics continua augmentant mes a mes. De fet, la intenció de compra d’aquesta tipologia de vehicles ha augmentat un 28% aquest tercer trimestre si ho comparem respecte de l’anterior. Segons les dades d’Ideauto (Institut d’Estudis d’Automoció) que recull ElectricarVO de coches.net, les vendes d’elèctrics d’ocasió acumulen fins al mes de setembre més de 6.850 unitats, havent venut aquest tercer trimestre més de 2.800 VO elèctrics, cosa que significa un 23 % més que al segon trimestre. Si ens fixem en quina antiguitat té la majoria d’aquests elèctrics, observem que els que tenen menys d’1 any copen el 42% de les vendes totals, seguits en un 32% pels que tenen entre 1 i 3 anys i un 18% els elèctrics amb 3 i 5 anys d’antiguitat.
ON ÉS MÉS CAR COMPRAR UN ELÈCTRIC D’OCASIÓ?
A nivell nacional, el preu mitjà d’oferta del VO elèctric el tercer trimestre s’ha situat a 26.439 €, fet que suposa una pujada d’1% respecte al preu mitjà del segon trimestre.
PREU MITJÀ VO ELÈCTRIC TERCER TRIMESTRE
Canàries es posiciona com la CCAA més cara de tot el territori per a la compra d’un VO elèctric assolint els 31.117 € de mitjana durant el tercer trimestre, seguida de Navarra amb un preu mitjà d’oferta de 31.005 € i d’Aragó que n’ha registrat un preu mitjà de 30.991 € i és la CCAA en què el preu mitjà ha pujat respecte al trimestre anterior.

La Rioja és la CCAA més barata per comprar un VO elèctric, 20.462€, seguida de les Balears, amb un preu mitjà de 23.612€ i Extremadura, amb un preu d’oferta de 23.792€.
OFERTA DE VO ELÈCTRIC TERCER TRIMESTRE 2021
L’oferta de vehicles d’ocasió elèctrics està composta majoritàriament per cotxes d’entre 1 i 3 anys d’antiguitat: durant aquest tercer trimestre el 58% del total representa un percentatge que ha incrementat 1,2 punts respecte al segon trimestre de l’any. Els vehicles elèctrics amb una antiguitat entre 4 i 5 anys han copat el 22%.
OFERTA VO ELÈCTRICS PER ANTIGUITAT
Pel que fa al quilometratge, durant el tercer trimestre de l’any, l’oferta de vehicles elèctrics d’ocasió amb menys de 20.000 km continua sent la més representativa (58%) seguida de la d’elèctrics amb entre 20.000 km i 40.000 km que copen el 14,1%, seguits molt de prop pels que tenen entre 40.00 i 80.000 km, que ha representat el 13,6% aquest trimestre.
ELS ELÈCTRICS D’OCASIÓ MÉS OFERITS EL TERCER TRIMESTRE
Segons dades d’ElectricarVO, els models elèctrics més oferts durant el tercer trimestre de l’any han estat:

  1. Renault Zoe
  2. BMW i3
  3. Nissan LEAF
  4. Smart ForFour
  5. Smart ForTwo
  6. Volkswagen e-Golf
  7. Citroën C-Zero
  8. Peugeot e208
  9. Hyundai Kona
  10. Hyundai IONIQ
    ELS 10 ELÈCTRICS D’OCASIÓ MÉS VENUTS FINS AL SETEMBRE
    Segons les dades facilitades per Ideauto per a l’Informe ElectricarVO de coches.net, els VO elèctrics més venuts fins al mes de setembre han estat:
  11. Renault Zoe (1.149 unitats)
  12. Smart ForFour EV (717 unitats)
  13. Smart ForTwo EV (709 unitats)
  14. Nissan LEAF (591 unitats)
  15. BMW i3 (454 unitats)
  16. Citroën C-Zero (319 unitats)
  17. Hyundai Kona EV (264 unitats)
  18. Peugeot e-208 (218 unitats)
  19. Volkswagen e-Golf (214 unitats)
  20. Mini Electric (166 unitats)

  21. Marcel Blanes, responsable de Relacions Institucionals de cotxes.net-: “ Veiem que va augmentant de mica en mica la venda de cotxes elèctrics d’ocasió. Cal destacar que d’aquestes vendes, el 42% en tenen menys d’un any. És important remarcar el creixement en l’interès per part dels usuaris en un 28% respecte al segon trimestre de l’any pel que fa a VO elèctrics. Veient aquest creixement a la demanda, esperem que vagi augmentant l’oferta -tot i que aquesta es vegi afectada negativament pels problemes en els lliuraments de vehicle nou i que dificulta la possibilitat de renovació de flotes- per així satisfer les preferències i necessitats de els usuaris. Esperem que es recuperin les xifres de venda de nou”.

  22. Per la seva banda, Arturo Pérez de Lucia, director general d’AEDIVE (Associació Empresarial per al Desenvolupament i Impuls de la Mobilitat Elèctrica amb què col·labora cotxes.net), ressalta “aquest increment en usats elèctrics atén a un major interès per part de la ciutadania per aquest tipus de tecnologia de propulsió, si bé l’escassetat d’estoc per causes com la crisi dels microprocessadors i la necessitat d’incrementar el portafoli de vehicles nous a totes les gammes, unit a uns preus encara per sobre dels equivalents a la ustió, fan que part de la ciutadania es decanti per la segona mà, que en la mobilitat elèctrica aporta un avantatge important, ja que segueixen sent zero emissions i per tant, no estan subjectes als inconvenients mediambientals de la segona mà en combustió”.