CUPRA LEÓN 1.5 TSI DE 150 CV: EL CUPRA MÉS ECONÒMIC I AMB ETIQUETA ECO

La marca espanyola no deixa de créixer, especialment gràcies al supervendes Formentor, però no tot són SUV o CUV, el mercat dels compactes segueix sent una referència i ara, gràcies a aquesta versió del CUPRA León, l’accés a la gamma CUPRA és més fàcil, per menys de trenta mil euros.

La jugada és perfecta, un Lleó amb motor d’hibridació lleugera i per tant etiqueta ECO, però amb la mateixa imatge esportiva de tots els CUPRA sense descuidar un equipament d’autèntica referència i el tacte esportiu que correspon a tot CUPRA. Si a més a més es compleixen les previsions que apunten que l’any que ve, 2023, el CUPRA León patirà menys la carestia de microxips i la seva producció s’interromprà menys, podem estar davant del renaixement del model compacte de la marca esportiva, que aquest any s’ha fet ressentit una mica per aquest motiu.

El mercat de CUPRA
Unes vendes que sense bé no ha liderat el Lleó, ho ha fet el Formentor, i no només a Espanya, a tot el món perquè se segueixen superant totes les expectatives des del llançament de la marca el 2018. Des d’aleshores ja se n’han comercialitzat 250.000 unitats a tot el món amb el Formentor com a gran ambaixador de la marca, en especial per ser a més el primer CUPRA genuí. Alemanya és el mercat més important per a CUPRA, però Anglaterra i Espanya es reparteixen el segon i tercer lloc amb una mica més de dotze mil unitats venudes a cada mercat. Arrenquen amb força les vendes de l’elèctric Born, però del que més s’espera per a l’any que ve és d’aquest CUPRA León que representa l’accés a la gamma CUPRA.

Accés a la gamma
Som a l’era de l’electrificació, el futur és elèctric, encara que hi hagi núvols, però CUPRA és elèctric i en el seu model d’accés a la gamma aposta per la tecnologia Mild Hibrid, o hibridació lleugera de 48 V i que, per tant, tot i tractar-se d’un esportiu com són tots els CUPRA, compta amb la desitjable etiqueta ECO que li permet endinsar-se a les zones restringides de les grans ciutats, i no tan grans.

Micro hibridació, canvi DSG i un consum adequat
D’aquesta manera la gamma CUPRA León ofereix fins a tres variants electrificades, dues híbrides endollables PHEV i ara també una Mild-Hybrid amb aquest eTSI. La mecànica de CUPRA està exclusivament associada a la caixa de canvis automàtica i seqüencial DSG de set velocitats amb lleves al volant. Un canvi que sʻajusta perfectament a les necessitats del model; esportiu, ràpid i divertit dutilitzar. La tecnologia de micro hibridació de 48 V aconsegueix una major eficiència de combustible gràcies a un generador i una bateria de liti de 48 V que permet al Lleó circular en punt mort en determinades circumstàncies per contenir el consum de combustible. Gràcies a això, el consum mitjà es queda en uns raonables 5,6-6,3 l/100 km. Eficient, però sense descuidar les prestacions, perquè els 150 CV i 250 Nm de parell disponibles entre 1.500 i 3.500 rpm li permeten passar de 0 a 100 km/h en 8,7 segons.

Rang de prestacions CUPRA, però sense bogeries
L´esportiva marca espanyola ofereix cotxes diferents amb molta personalitat, cotxes per a la gent que li agrada conduir, són cotxes que se senten esportius per tenir un tacte especial, una dinàmica característica i un rang de prestacions que són intrínseques de CUPRA, però sense arribar a la bogeria que proporciona les versions VZ o VZ CUP amb els seus 245 o 300 CV. Aquest nou eTSI compta amb tres modes de conducció; Comfort, Sport, i Individual, petites però interessants variacions de set up que incideixen en el major gaudi, en què només trobem a faltar la manera CUPRA, la més radical.

També amb 190 CV, més prestacional, però sense etiqueta ECO
Ens centrem en el model d’accés a la gamma, però alhora que arriba aquest Mild Hybrid, la gamma rep el CUPRA Lleó 2.0 TSI de 190 CV també amb canvi DSG. Aquest no té etiqueta ECO, ni desconnexió de cilindres, ni tecnologia de micro hibridació, però si un motor de dos litres amb 190 CV i una diferència tècnica, donat el major rang de prestacions, aquest compta amb la suspensió del darrere multibraç davant l’esquema de rodes llençades de la versió de 150 CV. Sens dubte, és un cotxe més prestacional i és una opció interessant per als amants de la marca que potser no estiguin tan preocupats per l’etiqueta. La diferència econòmica entre aquest 190 CV i el 150 CV d’accés a la gamma és només de mil euros…

El millor preu per a un CUPRA
El CUPRA Lleó eTSI 150 CV DSG, el primer CUPRA amb etiqueta Ressò i la porta d’accés a la gamma CUPRA. Està a la venda per menys de 30.000 euros si s’hi inclouen els diferents descomptes disponibles. La gamma CUPRA León arrenca en 33.340 euros sense descomptes, en el cas del León Sportstourer cal sumar 1.300 euros, mentre que per a la versió de 190 CV amb etiqueta C només cal afegir al compte 930 euros. AíXI que, aplicats els descomptes, des de 29.340 euros hi ha un CUPRA León comptant amb la “Benvinguda CUPRA”, que en resta 1.400 euros, i el finançament, que pot arribar a representar fins a 3.000 euros de descompte. A més, per simplificar-ho tot al màxim el nou CUPRA León eTSI 150 CV DSG està disponible per 260 euros al mes contractant el servei CUPRA My Renting.

CUPRA Lleó 1.5 eTSI 150 CV DSG, preu 33.340 €, amb descompte: 31.321 €
CUPRA Lleó SP 1.5 eTSI 150 CV DSG, preu 34.680 €, amb descompte: 32.607 €
Esportiu o familiar, però sempre un genuí CUPRA
CUPRA ofereix el Lleó de 150 CV com a versió d’accés a la gamma, a les dues carrosseries, la de cinc portes i la familiar Sportstourer, perfecte per a clients amb família o amb necessitats d’espai, en qualsevol cas, conservant l’ADN CUPRA. Un factor realment important en aquest nou model és justament això, que no per ser aquesta una versió d’accés a la gamma es diferencia dels CUPRA Lleó més prestacionals de 245 o 300 CV, el disseny és el mateix i amb prou feines hi ha diferències estètiques entre uns i altres. Les llantes són específiques en aquest, el difusor del darrere canvia lleugerament, igual que el pedaler al seu interior i mínims detalls amb l’objectiu que tots els “Lleons” de CUPRA marquin la diferència.