CUPRA: SET SEGONS PER ENAMORAR-SE

El director de Disseny de CUPRA, Jorge Diez, explica les claus del disseny dels futurs models electrificats de la marca, com els recentment presentats CUPRA UrbanRebel, CUPRA Tavascan i CUPRA Terramar. L’equip de Disseny de CUPRA reinterpreta l’exterior dels seus vehicles amb un caràcter marcat i nous elements icònics. Sostenibilitat i tecnologia determinen els nous interiors on el conductor es converteix en el centre de l’espai.

Sol creure’s que l’enamorament sorgeix al cor, però no és exactament així. En realitat, és un procés que es genera al cervell que, en enamorar-nos, allibera substàncies com la dopamina, l’oxitocina i l’adrenalina, cosa que es produeix en pocs segons. Una cosa semblant al que es pot experimentar en contemplar els futurs models electrificats de CUPRA. Recentment presentats, el CUPRA UrbanRebel, el CUPRA Tavascan i el CUPRA Terramar són capaços d’enamorar en només set segons. Jorge Diez, director de Disseny de la marca, ens explica les claus per aconseguir-ho amb les claus del futur disseny de la marca.


Sense mirar el passat. El principal punt de partida en el disseny de CUPRA és poder treballar amb llibertat total. “Dissenyar el futur sense mirar el passat és un viatge espectacular. El nostre objectiu final és que la gent s’enamori dels nostres cotxes, creant experiències úniques. No volem agradar necessàriament a tothom, però sí que hi hagi persones que s’enamorin totalment dels nostres cotxes.”, afirma Jorge Diez. Gràcies a això, els seus primers models 100% dissenyats per CUPRA, CUPRA Formentor i CUPRA Born, han aconseguit premis tan prestigiosos com el Volant d’Or el 2021 en un dels certàmens més importants de la indústria de l’automoció. El 7 de juny CUPRA va presentar a Terramar (Sitges) els models electrificats del futur, una forta aposta per un disseny nou amb què es busca seguir trencant amb allò establert. “Ho aconseguirem gràcies a la nostra pròpia filosofia de disseny de CUPRA”, afegeix el màxim responsable del disseny de la marca.

Caràcter propi i determinació. La filosofia en què es basa el futur disseny de la marca està marcada per un fort caràcter en les formes i proporcions que es podran veure en els nous models. “La determinació és una cosa molt important en els futurs CUPRA. Una de les parts en què està clarament marcada és a la zona frontal, on hem simulat faccions de tauró que li atorguen un caràcter propi”, comenta Diez. Un altre dels canvis més significatius que es podran veure en els seus futurs cotxes són els nous llums frontals triangulars que confereixen a CUPRA una nova mirada. “Els nostres models es reconeixeran tan sols veure’ls un segon”.

Sempre endavant. CUPRA mira cap al futur, cosa que des de l’equip de Disseny han volgut que es reflecteixi de manera més que conceptual en els seus models. “Les línies estan molt marcades en les formes laterals, sempre expressant una tendència cap endavant. Això confereix als nostres cotxes una sensació de moviment fins i tot estant estàtics”, segons Diez. D’acord amb aquest concepte s’ha dissenyat la cabina d’alguns dels seus futurs elèctrics que es llançaran els propers anys, com són el CUPRA UrbanRebel, el CUPRA Tavascan i el CUPRA Terramar. “La cabina fa la sensació de ser un bloc sense separacions, com en un casc. Això de nou ens fa una sensació de velocitat”, comenta Diez.

Un interior per als que estimen conduir. “A CUPRA ens encanta conduir. Asseure’s davant el volant dels futurs models serà una experiència sensorial en què tot està enfocat a gaudir de la conducció”, afirma Diez. Tots els elements interiors han estat dissenyats de manera que estan orientats cap al conductor. La sostenibilitat també és part imprescindible dels seus nous interiors, amb l’ús de materials reciclats aplicant noves tècniques com el disseny paramètric o la impressió en 3D per dotar-los d’un nou valor. “Tecnologia i sostenibilitat aniran de la mà, tot enfocat a generar emocions instantànies”, conclou Jorge Diez.