CUPRA TAVASCAN EXTREME I CONCEPT: L'ÚLTIMA TECNOLOGIA NEIX ... A LLAPIS

CUPRA TAVASCAN EXTREME I CONCEPT: L’ÚLTIMA TECNOLOGIA NEIX … A LLAPIS

L’últim concept de la marca uneix el màxim rendiment elèctric amb un disseny únic. Al CUPRA Tavascan Extreme I Concept s’han introduït materials sostenibles i peces impreses en 3D. En un vídeo en format timelapse, l’equip de disseny de CUPRA mostra com es van esbossar les primeres línies de l’concept.

Amb un llapis, paper i molt talent. Així va començar el disseny de l’CUPRA Tavascan Extreme I Concept, que revela el llenguatge de disseny de el futur SUV 100% elèctric de fabricació de sèrie de la marca que arribarà als mercats en el 2024. Aquesta és la història darrere de la gènesi d’un concept cridat a marcar el futur de la competició elèctrica més extrema.

-Es comença pensant, no dibuixant. “El dibuix reflecteix la manera de pensar que un té. Mitjançant el dibuix es pot veure el que pensa el dissenyador, la seva capacitat d’adaptació i potencial creatiu “, explica Jorge Deu, director de Disseny de CUPRA. “Nosaltres quan dibuixem no estem simplement fent un dibuix, estem aportant un pensament a el paper. Mitjançant el disseny aportem sensacions. Tot i disposar de l’última tecnologia, el llapis és la manera més ràpida de portar les nostres idees a la realitat, d’un somni a un futur model “, afegeix Deu.

El CUPRA Tavascan Extreme I Concept revela el llenguatge de disseny de el futur SUV 100% elèctric de fabricació de sèrie de la marca

-Una reinterpretació elèctrica i sostenible. El CUPRA Tavascan Extreme I Concept s’ha modificat per representar l’ADN de la marca, integrant els nous pilars fonamentals per a la nova era de la competició elèctrica. “El disseny expressa els valors de la marca, expressa sensualitat i determinació, una forma molt lligada a el disseny mediterrani. El primer que tracem a l’dibuixar és la proporció de el vehicle i després les línies principals que determinen la seva actitud. Utilitzem traços més gruixuts per indicar les línies amb més caràcter de el vehicle “, comenta el director de Disseny. Gràcies a un retolador es creen les llums i ombres que li donen el volum 3D a cada superfície. “Així podem no només veure les línies de el cotxe, també notar què volums volem accentuar”, segons Deu. Uns volums que en el model real s’han creat utilitzant fibres de lli que el fan més sostenible i encara més respectuós amb el medi ambient.

-Una actitud desafiant feta en 3D. Aquest concept revela el llenguatge de disseny de el futur SUV 100% elèctric de sèrie de la marca. “Té una nova mirada astuta i captivadora gràcies als seus fars en forma triangular, fàcils de reconèixer tant de dia com de nit, un frontal en forma de V i una silueta coupé que li dóna percepció de velocitat. L’important és la seva actitud desafiant, amb una posterior potent i dues aletes al sostre que li confereixen aquest aspecte inesperat i tan CUPRA “, comenta Jorge Deu.

L’equip ha prestat especial atenció als volums, com si la sorra de desert hagués esculpit les línies. A més, algunes de les seves peces s’han realitzat amb impressió en 3D i es poden tornar a imprimir en tan sols 6 hores. “El nou disseny és sorprenent. Té tot l’ADN CUPRA i és molt flexible perquè tenim parts que podem substituir ràpidament a l’estar fetes en 3D. En una competició tan dura això és molt important, a més de ser més sostenible, el que encaixa amb la filosofia de la Extreme I “, explica Jutta Kleinschmidt, pilot de l’equip ABT CUPRA XE.

-De paper a les pistes més exigentes.Además de l’arquitectura, el CUPRA Tavascan Extreme I Concept ha renovat els seus colors i disseny gràfic. El vehicle tot terreny de competició 100% elèctric compta amb detalls en coure, textures paramètriques i línies dinamitzades que aporten sensació de moviment a mesura que el cotxe es desplaça, amb un logotip superposat amb l’emblema CUPRA d’efecte 3D. “El disseny es veu totalment diferent, m’encanta el color que el diferencia de la resta de vehicles que participen en la Extreme E. Es veu molt esportiu, així que no puc esperar a conduir-“, afegeix la pilot.