“DE LA VERSIÓ MÉS EXCLUSIVA A la NOVA GAMMA electrificada”: FERNANDO SALVADOR, DIRECTOR DE COMUNICACIÓ DE CUPRA

CUPRA està en ebullició permanent, és la marca esportiva de SEAT i combina a la perfecció l’esportivitat amb l’exclusivitat, per a un estil de vida diferent que aposta per la diferenciació i la tecnologia.

La recepta de l’èxit la tenen en CUPRA, perquè els registres de vendes al món no deixen de créixer i això que encara no tenen una gamma realment àmplia, que està per arribar. Coincidint amb la presentació de l’CUPRA Ateca Limited Edition entrevistem el director de Comunicació de la marca a Espanya, Fernando Salvador, que ens parla de el model en qüestió i de les noves claus de CUPRA de cara a 2020. El CUPRA Ateca Limited Edition és un producte realment exclusiu de què només es fabricaran 1.999 unitats. D’elles 350 unitats es embenessin a Espanya. Poc després de l’hora del seu llançament ja estaven pràcticament venudes, el que dóna idea de l’excel·lent arribada que té la marca al seu públic, i no oblidem que es tracta d’una versió de l’Ateca que frega els seixanta mil euros, diguem que no és un preu popular.
La unitat és realment diferent, especialment en l’apartat estètic gràcies a l’aplicació de fibra de carboni en l’aleró i altres detalls, el color Gris grafè de la carrosseria i les imponents llandes de vint polzades de disseny específic. Però també millora en la posada a punt, gràcies justament a aquestes enormes llandes, a l’potenciat sistema de frens Brembo, a un lleuger increment de l’ample de les vies i l’ús d’una fuita realitzat pels especialistes de Akrapovic, que és de titani, és més lleuger (set quilos menys que l’original) i emet un espectacular so. L’única pega és que aquest sistema d’escapament opcional està limitat a només cinquanta unitats. Pel que fa a l’rendiment mecànic no hi ha grans canvis, perquè amb els seus 300 CV i 400 Nm de parell el Ateca passa de 0 a 100 km / ha 4,9 segons sense problema transmetent un gran plaer de conducció com correspon a què segurament sigui el SUV més esportiu de al moment.

“El CUPRA Ateca Limited Edition és una sèrie especial creada sobre el CUPRA Ateca”, comenta Fernando Salvador, “en què realment el que varia, el que li fa diferenciador és el seu acabat totalment exclusiu. Res més veure-ho per fora es distingeix pel seu color exclusiu i únic; perquè només es pintaran aquests cotxes en aquest color, que és el Gris grafè. També destacarà evidentment pels seus llandes d’aliatge de vint polzades, que són exclusives al ATECA. En aquest CUPRA ATECA els miralls retrovisors i l’aleró posterior han estat fabricats en fibra de carboni i destaca igualment el -lettering- posterior amb la paraula CUPRA en color coure. Per descomptat, quan ens acostem a l’interior criden l’atenció els espectaculars seients backet entapissats en alcántara blau i també una sèrie de detalls en tot el que és l’interior amb acabats en fibra de carboni amb fil de coure “.

“Realment es tracta d’una versió única, molt exclusiva, que a més es caracteritza per un altre element com és la possibilitat de muntar com a opcional un sistema d’escapament Akrapovic, que el fa encara un vehicle més exclusiu”.

“A nivell de grup motopropulsor, el Ateca manté els 300 CV de potència; és un motor de dos litres TSI amb 400 Newton metre de parell i un canvi automàtic amb comandament seqüencial DSG de set velocitats i tracció total 4Drive. El preu final d’aquest vehicle, totalment exclusiu, és de 58.584 euros “.

“El nom de CUPRA Ateca Limited Edition ve donat justament perquè és una edició limitada a una producció de 1.999 unitats. D’elles, 350 seran comercialitzades en el mercat espanyol “.

“En aquests gairebé dos anys que porta CUPRA al mercat hem vist una evolució molt important i una gran acceptació per part dels clients. A tot el món, les vendes han crescut pràcticament un 78% matriculant 20.600 unitats en el que va d’any, són dades acumulades a octubre 2019. Al mercat espanyol també veiem una evolució molt positiva, gairebé duplicant les vendes, per sobre de les 2.600 unitats al mercat espanyol “.

“2020 serà un any molt important per a CUPRA perquè anem a renovar totalment la gamma de producte. Va a aparèixer una gamma nova per a aquesta marca: estem parlant de el llançament de l’CUPRA Lleó, de l’CUPRA Lleó Sport Tourer ST i també de l’CUPRA Formentor; un model 100% exclusiu per a la marca “.

“Aquests models presentaran, a part dels mecàniques de combustió, motors electrificats. És a dir, arribaran versions híbrides endollables en aquests models, més específicament en el cas de l’Formentor amb motor híbrid endollable de 245 CV i amb una autonomia en mode elèctric major als 50 km, el que li permetrà tenir una etiqueta 0 de la DGT i unes emissions de CO2 per sota dels 50 grams per km “.

“Així mateix, en aquest 2020 també es produirà la inauguració de la seu central de CUPRA a Barcelona, als voltants de la nostra fàbrica de Martorell. Allà treballarà un equip dedicat en exclusiva per a la marca CUPRA i també treballarà Mattias Ekstrom, pilot i ambaixador de la marca, que va a començar a desenvolupar el seu treball en CUPRA desenvolupant l’estratègia de competició amb vehicles elèctrics “.

“Com veieu, l’any que ve tindrem moltes notícies i moltes novetats al voltant de CUPRA”.