DE LOS MOZOS ASSEGURA EL COMPROMÍS DEL GRUP RENAULT AMB ESPANYA, MALGRAT LA INCERTESA DE LA INDÚSTRIA

DE LOS MOZOS ASSEGURA EL COMPROMÍS DEL GRUP RENAULT AMB ESPANYA, MALGRAT LA INCERTESA DE LA INDÚSTRIA

El vicepresident executiu de Fabricació i Logística del Grup Renault, José Vicente de los Mozos, ha destacat l’elevada competitivitat de les fàbriques espanyoles, el que els ha permès aconseguir adjudicacions de producte molt rellevants en els últims anys. El directiu, durant la visita del rei a les instal·lacions de Valladolid per a commemorar l’inici de la producció en sèrie del nou Captur, ha reconegut la contribució de les administracions públiques en l’èxit industrial del nostre país.

El vicepresident executiu de Fabricació i Logística del Grup Renault i president de Renault Espanya, José Vicente de los Mozos, ha llançat un missatge inequívoc sobre l’aposta decidida de futur que té la companyia francesa respecte a les plantes espanyoles: les de carrosseria i muntatge de vehicles de Valladolid i Palència, la de motors de Valladolid i la de caixes de velocitats de Sevilla. «Puc assegurar el compromís del grup per continuar amb el seu desenvolupament a Espanya», ha exposat el directiu durant la visita que ha fet avui a les instal·lacions val·lisoletanes el rei Felip VI, amb motiu de l’inici recent de la fabricació en sèrie de la segona generació del Captur. Aquestes declaracions cobren especial rellevància en un context d’enorme incertesa en la indústria de l’automòbil arran de la transició cap a la descarbonització del transport.

De los Mozos va comentar que les factories espanyoles s’han convertit «en centres industrials de referència» per Renault, el que s’evidencia amb les xifres d’activitat que ostenten en l’actualitat. Així, ha assenyalat que en 2018 dels quatre milions de cotxes que es van produir globalment, al voltant de 480.000, és a dir, un 12%, van sortir de les línies de muntatge del nostre país, al que se suma que es van fabricar una de cada tres caixes de velocitat a Sevilla i el 40% dels propulsors de la companyia.

Aquests grans nombres s’aconsegueixen fruit de l’elevada competitivitat dels centres de treball. «Les factories de Valladolid i Palència es troben entre les més competitives de l’Aliança; per aquesta raó, els hem confiat la producció d’algun dels nostres best sellers, entre els quals es troba el Captur, amb 1,5 milions d’unitats venudes a tot el món, sent líder del seu segment a Europa », va subratllar el directiu, qui, a més, va exalçar la importància del projecte industrial del SUV, en ser el primer model del fabricant amb motorització híbrida endollable i el primer d’aquest tipus a ser ensamblat a Espanya.

En la fortalesa de les fàbriques, també juga un paper central la col·laboració de l’empresa amb les administracions. «Espanya s’ha convertit en un dels pilars industrials i comercials de Renault, gràcies al suport històric de les autoritats espanyoles«, ha postil·lat, reconeixent especialment el suport de la monarquia, que ha estat «acompanyant cadascuna de les etapes de desenvolupament de la companyia ».

Al marge de les plantes, De los Mozos va destacar el potencial comercial del nostre país, ressaltant el liderat en turismes, dins del canal de particulars, de l’Dacia Sandero, així com el domini que s’aconsegueix entre els vehicles elèctrics.