DEL COTXE MUNDIAL DE L’ANY A L’ICONA INSTANTANI DE TOP GEAR: HYUNDAI CELEBRA EL LIDERATGE EN LA SEVA GAMMA DE PREMIS EL 2022

Hyundai arrasa a Europa a les categories de producte, disseny, tecnologia, atenció al client i sostenibilitat. Com a líder en electrificació, els models de la marca de la gamma IONIQ, el N Vision 74 electrificat i d’altes prestacions van rebre un reconeixement especial. Hyundai consolidarà el seu èxit el 2023 amb el llançament de la segona generació de la gamma KONA i IONIQ 5 N.

Hyundai Motor ha celebrat un dels seus anys més guardonats, arrasant amb multitud de premis a tot Europa en els àmbits del producte, el disseny i la sostenibilitat. IONIQ 5 va ser coronat «Cotxe de l’Any 2022» i el «laboratori rodant» N Vision 74 de l’empresa va ser nomenat «Icona Instantània» als recents Top Gear Awards 2022.

El 2022, Hyundai Motor Group també va ser nomenat «Fabricant de cotxes de l’any» per Automobilwoche. La prestigiosa publicació alemanya va elogiar el Grup pels seus models d’«alta qualitat». A més de rebre elogis, Hyundai també va tenir motius de celebració a Espanya. Allí, la seva supervendes mundial, el TUCSON, es va convertir per primera vegada en el model més venut de tots els fabricants del país.

“Alguns dels noms més importants de la indústria de l’automòbil han reconegut Hyundai pels seus èxits, especialment en electrificació, tecnologia i sostenibilitat”, va dir Michael Cole, President i CEO de Hyundai Motor Europe. «Aquest gran èxit actuarà com a trampolí per a nosaltres el 2023. El proper any veurem molts llançaments emocionants, incloent la gamma KONA de segona generació i el nostre primer EV d’alt rendiment, IONIQ 5 N.»

Mirant enrere el 2022

Encara que Hyundai va llançar menys models el 2022 en comparació amb anys anteriors, l’empresa va continuar generant un gran interès amb els projectes que sí que va revelar. Amb el llançament del segon model de la seva marca de gamma IONIQ, IONIQ 6, Hyundai va ampliar la cartera de productes. Els «laboratoris rodants» RN22e i N Vision 74 de l’empresa també van causar sensació, en fusionar l’electrificació amb la conducció d’alt rendiment i les tecnologies innovadores.

Vehicles elèctrics premiats i models d’altes prestacions

La línia de productes de Hyundai va rebre una important quantitat de reconeixements aquest any, especialment els VEU de la seva marca IONIQ i els seus models d’alt rendiment.

Després de guanyar 25 premis l’any passat, IONIQ 5 va continuar la seva ratxa guanyadora el 2022. Als NYIAS World Car Awards 2022, el model va ser guardonat amb els títols de «Cotxe Mundial de l’Any», «Vehicle Elèctric Mundial de l’Any» i «Disseny Mundial de cotxe de l’Any». La revista d’estil de vida Esquire va nomenar IONIQ 5 «Cotxe de l’Any» per trencar motlles amb el seu «disseny net i senzillesa per sobre de l’opulència». El CUV mitjà totalment elèctric també va guanyar el premi al Millor cotxe elèctric als Move Electric Awards 2022 i el premi al Cotxe de l’any al Regne Unit als UK Car of the Year Awards 2022. A més, la revista automobilística MotorTrend ho va qualificar com el SUV de l’any 2023 per la seva seguretat, eficiència, valor, avenços en disseny, excel·lència en enginyeria i rendiment.

Abans de la seva arribada als concessionaris europeus, IONIQ 6 també va rebre nombrosos reconeixements. Autobest, que premia els millors vehicles elèctrics que arribaran al mercat l’any que ve, va atorgar a l’Streamliner Electrified el guardó «ECOBEST al millor vehicle elèctric del 2023». El títol va ser votat per un jurat independent compost per 31 destacats escriptors i experts del món del motor. IONIQ 6 també va rebre el Premi a la Innovació EV a la categoria Auto/EV als premis WhichEV, ja que el model demostra que Hyundai ha aconseguit la majoria d’edat com a dissenyador que lidera el mercat en lloc de seguir-lo.

Pel que fa a èxits al mercat, IONIQ 6 va guanyar una sèrie de premis. Entre ells, el Car and Driver Automotive Design Award 2022 a Espanya i el Full Electric Paris Match Prize als Automobile Awards de França. A Alemanya, Auto Bild i Computer Bild van premiar IONIQ 6 amb el Connect Car Award, afirmant que el VE ofereix la “connectivitat que s’espera d’un cotxe modern, amb funcions innovadores i un maneig intuïtiu”. A l’altra banda de l’Atlàntic, el model va guanyar el seu primer premi canadenc: Cotxe Nou de l’Any de Le Guide de l’auto. El redactor en cap de la publicació va esmentar que, fins i tot al segment dels vehicles elèctrics, IONIQ 6 destaca pel seu «disseny, dinàmica de conducció i autonomia elèctrica de gairebé 500 quilòmetres».

El cridaner N Vision 74 híbrid amb pila de combustible de Hyundai, que combina electrificació i altes prestacions, també va rebre alguns premis notables. El laboratori rodant va ser nomenat «Icona Instantani» als Top Gear Awards 2022 i «Concept Car de l’Any» als CDN People Awards.

Llançat l’any passat, el primer SUV d’altes prestacions de Hyundai, el KONA N, va aconseguir un gran èxit a Itàlia. Seleccionat com a ‘Cotxe de l’Any’ a la categoria de SUV Compacte per Top Gear Italia, el model va ser elogiat com un «crossover combatiu i cridaner que transmet emoció i grans prestacions de conducció i, a més, una agilitat i precisió notables a la carretera».

Guanyador l’any passat del «Cotxe de l’Any» als premis anuals de Top Gear, l’i20 N va ser nomenat «Millor Hot Hatch» per Auto Express al Regne Unit el 2022. Va ser elogiat per «la seva capacitat d’unió en corbes difícils» .

Disseny digne d’elogi

Aquest any, Hyundai ha estat reconeguda no només pels seus productes, sinó també pel disseny. IONIQ 5 va rebre el premi al «Disseny de Cotxe de l’Any» als NYIAS World Car Awards, mentre que el STARIA, el SEVEN Concept i IONIQ 5 Robotaxi van obtenir diversos iF Design Awards. STARIA, el SEVEN Concept, així com els conceptes Trailer Drone i Plug & Drive de Hyundai també van guanyar premis Red Dot.

A més, SangYup Lee, vicepresident executiu i director del Centre Global de Disseny de Hyundai, va ser nomenat Heroi del Disseny de l’Any als premis Autocar per l’impacte que ha tingut en el món del disseny automobilístic al llarg de la seva carrera. El treball recent de Lee, inclòs IONIQ 5, ha aconseguit elogis universals.

Alts honors per a l’alta tecnologia

Com a líder en tecnologia, Hyundai va ser guardonada per la renombrada publicació Newsweek el 2022 per la seva tasca en el desenvolupament d’una sèrie d’innovacions. La publicació va nomenar Euisun Chung, president executiu de Hyundai Motor Group, “Visionari de l’any dels disruptors de l’automòbil” i va concedir a l’equip d’enginyeria de Hyundai Motor Group el premi “Equip de recerca i desenvolupament de l’any” per la plataforma modular global elèctrica (E-GMP), líder del sector i dedicada als BEV (Vehicles elèctrics de bateria). Newsweek també va premiar Hyundai amb els guardons Powertrain of the Year i Powertrain Evolution of the Year per oferir als consumidors la possibilitat d’escollir entre un sistema elèctric de 400 V o 800 V que permet grans autonomies i capacitats de càrrega. ràpida» a preus molt inferiors als dels seus competidors.

Premis a l’atenció al client

Tots els productes Hyundai se centren en el client. El 2022, els models de Hyundai van guanyar premis en una sèrie de categories adaptades als seus clients. A més, el TUCSON es va convertir en el model més venut de tots els fabricants d’automòbils a Espanya, gràcies a les característiques d’última generació, el disseny avantguardista i la gamma de propulsors que s’adapten a tots els conductors.

Un parell de models Hyundai van ser reconeguts per la seva capacitat de remolc. Quin cotxe? Tow Car of the Year Awards 2022 va nomenar el TUCSON PHEV «Cotxe híbrid endollable, remolcador de l’any». Als Països Baixos, ANWN / KCK Kampioen va concedir el títol de «Cotxe de Remolc de l’Any 2022» a IONIQ 5 -el primer VEU a guanyar el premi- per il·lustrar com la innovació tècnica es pot posar en pràctica.

El 2022, diversos models de Hyundai van rebre elogis per la seva relació qualitat-preu. Pels seus models d’altes prestacions, l’i20 N va guanyar el premi al “Cotxe més assequible per a conductors entusiastes a Gran Bretanya” als Autocar Awards, i va ser nomenat “Millor Hot Hatch” per Auto Express. Per la seva banda, l’i30 N va ser nomenat «Guanyador en relació qualitat-preu» a la prova «Eifel-Meister» de l’Auto Zeitung alemany, superant set competidors.

Als Fleet News Awards del Regne Unit, el KONA Electric va ser nomenat «Millor cotxe d’emissions zero per sota de 40.000 lliures» i elogiat per la seva «autonomia real, enorme maleter i elegant interior». A més, Newsweek va anunciar que Hyundai era la “Millor marca pel seu valor el 2022”, citant que els models de la companyia “ofereixen un valor enorme, amb equipament d’alta qualitat i tecnologia fàcil d’usar a preus assequibles”.

Reconeixement a la sostenibilitat

Pel camí per convertir-se en un proveïdor de vehicles d’emissions zero a Europa el 2035, la sostenibilitat és clau per a Hyundai. Des del començament d’any, la planta de producció europea de l’empresa, Hyundai Motor Manufacturing Czech (HMMC), funciona únicament amb energia procedent de fonts renovables. Hyundai també recolza una economia circular mitjançant la integració de materials reciclats als seus productes, com les estoretes ECONYL® a IONIQ 5 i IONIQ 6, entre altres punts de contacte amb l’interior respectuosos amb el medi ambient.

Hyundai també ha rebut diversos guardons en matèria de sostenibilitat. Autobest va nomenar IONIQ 6 «ECOBEST Millor VEU de 2023», i IONIQ 5 va guanyar el títol de «Vehicle Elèctric Mundial de l’Any» als premis NYIAS World Car Awards. A més, als CDN People Awards, els dissenyadors de Hyundai van ser guardonats amb el premi a l’«Equip de disseny més sostenible».

Hyundai va guanyar un World Media Award a la categoria de «Be social» pel seu documental The Journey to Ithaca. Produït per BBC Storyworks en col·laboració amb Havas Media Germany i Innocean Worldwide, el documental descriu la neteja més gran d’oceans realitzada per l’organització de conservació marina Healthy Seas, sòcia de Hyundai a la CSV, al voltant d’una piscifactoria abandonada a Grècia. Durant vuit dies, un equip de 45 persones va retirar 76 tones de residus del mar, la costa i les platges. Recolzant una economia circular, diversos tipus de residus es reciclaran en nous materials.

En la seva avaluació del projecte, el World Media Group (WMG) va afirmar que la campanya «va generar un impacte genuïnament positiu i demostrable per a Hyundai i Ítaca». De cara al 2023 L’any que ve, Hyundai té previst llançar diversos productes importants, entre els quals hi ha un KONA de segona generació. Aquest model no només respondrà a diverses necessitats dels clients, sinó que, igual que la primera generació, s’espera que sigui el proper gran èxit de vendes a Europa. Hyundai també llançarà al mercat el seu primer model de producció EV d’altes prestacions amb IONIQ 5 N, que subratllarà el lideratge en electrificació.