Desafiant les CONVENCIONS JUNTS: 30 ANYS DE CREACIÓ CONJUNTA MAZDA I BOSE

Desafiant les CONVENCIONS JUNTS: 30 ANYS DE CREACIÓ CONJUNTA MAZDA I BOSE

Mazda i Bose van començar a treballar junts fa 30 anys al Mazda RX-7 de tercera generació.

L’associació va ser dissenyada per millorar l’experiència de conducció a través d’una qualitat de so excepcional.
Les empreses van desenvolupar moltes solucions d’àudio úniques per als models Mazda al llarg dels anys.

1991 va marcar l’inici d’una associació tecnològica que abastaria tres dècades fins ara i nombrosos models d’automòbils. Des que Mazda i Bose van començar a treballar junts en el Mazda RX-7 de tercera generació fa trenta anys, les dues companyies han continuat col·laborant en solucions innovadores de so premium que contribueixen a una experiència de conducció superior. En conjunt, el poder de el so i el plaer de conduir brinden una experiència de client excepcional i atractiva que permet als passatgers sentir tots els detalls acústics i l’impacte emocional d’un concert en viu dins el seu propi automòbil.

El Mazda RX-7: on va començar tot

Baixos potents i so impactant: aquests eren els requisits que s’havien fixat els enginyers d’àudio que treballaven en el Mazda RX-7 FD. A la recerca d’un rendiment d’àudio excepcional que pogués igualar aquests estàndards premium, l’equip de Ryoji Oe va trobar el sistema Acoustic Wave Cannon de Bose. El sistema de reproducció de greus que comprèn un tub de 3,6 metres de llarg amb un woofer d’alta potència a l’interior va proporcionar exactament el que Mazda estava buscant, i les dues companyies es van posar a treballar per integrar la tecnologia dels altaveus a l’automòbil. I encara que la tasca semblava insuperable a del principi, un enginyós sistema de plecs i corbes permetre als enginyers de Bose i Mazda empaquetar el tub llarg a la part posterior de l’automòbil sense comprometre l’espai o la qualitat del so. “La tecnologia de guia d’ones acústiques i el RX-7 van fer que la música no tingués cap esforç”, recorda Mike Rosen, enginyer principal de Bose Automotive Systems, que va participar en el projecte; un èxit que va donar inici a la missió en curs de brindar un so superior a molts més models de Mazda.

El Mazda MX-5: de dalt a baix, puja el volum

Una fita particularment desafiant en aquesta carretera va ser el model més icònic de Mazda fins a la data, el Mazda MX-5. Proporcionar una gran qualitat de so per les actuacions convertibles quan la capota està baixa havia estat un desafiament per als fabricants d’equips originals i els dissenyadors de so de tot el món, però Mazda i Bose van trobar una solució innovadora. Un interruptor d’equalització ajusta automàticament la configuració de so quan la capota està cap avall, i els altaveus UltraNearfield integrats directament en els reposacaps dels seients permeten una experiència auditiva envoltant fins i tot quan el sostre està obert. A més, la tecnologia de compensació de soroll AudioPilot de Bose monitoritzes contínuament l’entorn de soroll i ajusta automàticament la reproducció d’àudio a qualsevol canvi de circumstàncies, com el soroll de la carretera i el vent. D’aquesta manera, el conductor pot centrar la seva atenció en la música i l’experiència de conducció sense necessitat de realitzar ajustos manuals.

Mazda MX-30¹: puja els greus

L’última generació d’automòbils Mazda va veure un altre gran avanç en la col·laboració de trenta anys: en gairebé tots els models des del Mazda3 2019, els woofers es van moure des dels panells de les portes a la banda de l’capó per sobre de el panell de protecció. Aquesta nova ubicació no només allibera espai per a les butxaques de les portes més grans, sinó que també contribueix a una millor experiència de so, ja que l’energia dels greus es reflecteix en el pis, el tallafocs i l’àrea de el panell de protecció simultàniament . Aquest efecte de càrrega en les cantonades crea una reproducció de greus rica i impactant que no és ni dominant ni propensa a vibrar. A més, els recintes de greus de la banda de la coberta es complementen amb un subwoofer addicional en la part posterior per «igualar» el rendiment de baixa freqüència en tota la cabina. La nova configuració, encertadament anomenada BassMatch, mostra tot el seu potencial en el Mazda MX-30 totalment elèctric: pel fet que no hi ha so de l’motor, el conductor i els passatgers poden experimentar encara més detalls i una experiència d’àudio més rica que mai.

Des del primer projecte fins a aquest últim exemple, la col·laboració entre Mazda i Bose s’ha caracteritzat no només per l’enginy de l’enginyeria, sinó també per un esperit afí entre les dues empreses: una passió per superar els límits del que és possible i una creença compartida que la prima Les solucions requereixen un enfocament audaç i poc convencional. Això és també el que impulsarà els projectes conjunts en els propers anys: persones amb passió que lluiten per solucions úniques cap a un objectiu comú: la connexió perfecta entre l’automòbil, el conductor i la música.