“DIETA I GIMNÀS”, SEGONA LLIURAMENT DE LA SÈRIE “QASHQAI, ATLETA D'ELIT”

“DIETA I GIMNÀS”, SEGONA LLIURAMENT DE LA SÈRIE “QASHQAI, ATLETA D’ELIT”

El nou Nissan Qashqai mostra al llarg d’aquesta sèrie de tres capítols com s’ha treballat en el seu disseny i construcció per fer-ne la referència tecnològica al mercat.

El nou Nissan Qashqai presenta avui Dieta i gimnàs, el segon capítol de la sèrie de tres «Qashqai, atleta d’elit», en què ens explica com per construir la carrosseria no n’hi ha prou amb utilitzar materials lleugers, sinó que a més han d’estar conformats per garantir la seguretat i el millor comportament del cotxe.

Segon capítol, Dieta i gimnàs

No tot és qüestió de rebaixar el pes. Qualsevol esportista sap que la lleugeresa del cos no serveix de res sinó que va acompanyada d’uns músculs tonificats. A l’automòbil passa una cosa similar. No es tracta de tenir una carrosseria lleugera si després no és capaç de suportar les torsions o els esforços. En aquest cas, una carrosseria lleugera però feble convertirà el cotxe en inestable als revolts i sobretot ho farà molt fràgil en cas d’accident.

Al nou Qashqai s’ha valorat fins a l’últim gram necessari per construir una carrosseria lleugera però el més rígida possible per garantir un comportament òptim a la carretera i una seguretat excepcional en cas d’accidents, com ho testifiquen les 5 estrelles EuroNCAP.

A la part exterior, la pell de la carrosseria, s’ha utilitzat l’aliatge d’alumini a les portes i el capó, garantint la rigidesa necessària i el disseny característic de Qashqai.
A l’esquelet de la carrosseria s’han utilitzat l’acer d’ultra alta resistència (UHSS, per les sigles en anglès), de més de 1200 GPa (giga pascals), un material que fa tan sols uns anys era impossible de modelar en una premsa d’automoció, i que gràcies als desenvolupaments industrials de Nissan ha estat possible incorporar aquesta generació del model.

La utilització de materials lleugers adaptats a cada necessitat

La carrosseria incorpora no només materials més lleugers, sinó també les tècniques més avançades d’estampat i soldadura per augmentar la resistència i reduir el pes. Per primera vegada en la seva història, la porta del darrere del Qashqai estarà fabricada en material compost, la qual cosa redueix el seu pes en 2,6 kg.

L’estructura del nou Qashqai compta amb un 50% més d’acer d’ultra alta resistència de Nissan. Aquest material garanteix la major resistència possible a la deformació a l’estructura deformable de la carrosseria, però sense un augment de pes. Tradicionalment, els materials de més resistència a la deformació plantejaven problemes per soldar-los o unir-los a altres parts de l’estructura. A la carrosseria del Qashqai, s’ha utilitzat una unió estructural per crear un reforç i unió d’alta resistència on els pilars A, B i C s’uneixen al sostre i al terra.

Les portes davanteres i posteriors, el parafang davanter i el capó, ara estan fets d’alumini, cosa que permet una reducció de pes de 21 kg respecte a l’anterior generació.

L’estructura bàsica, la columna vertebral de la plataforma CMF-C, s’ha actualitzat amb una forma més homogènia per transmetre millor la força d’un impacte a través de l’estructura. Aquesta millora permetrà que lestructura absorbeixi lenergia de manera més efectiva a les zones deformables, reduint així la càrrega potencial transmesa als ocupants en cas daccident.

L’avantatge per als clients, gràcies a les tècniques avançades de fabricació, és que la carrosseria és 60 kg més lleugera i un 41% més rígida que el model anterior. Aquesta millora es tradueix en refinament, comoditat de conducció i resposta de conducció digna d‟un segment superior, a més d‟una seguretat excepcional en cas d‟accident, així com avantatges per al‟eficiència general del cotxe.