EDUARDO GARCÍA (PEUGEOT ESPANYA): "EL MÉS RADICAL DE PEUGEOT ÉS EL 308 GTI BY PEUGEOT SPORT"

EDUARDO GARCÍA (PEUGEOT ESPANYA): “EL MÉS RADICAL DE PEUGEOT ÉS EL 308 GTI BY PEUGEOT SPORT”

Llançat el passat mes de setembre, Peugeot comença a lliurar les primeres comandes del nou 308 GTi, un genuí compacte esportiu que fa honor a les seves sigles amb un rabiós motor que proporciona 270 CV i les millors sensacions.

No és fàcil que un cotxe, per molt esportiu que sigui, doni la talla en un circuit, un escenari molt cruel i exigent en el que fins i tot alguns cotxes de competició queden en evidència. Per això, quan després de provar un bon GTi en aquest escenari la sensació és satisfactòria … el normal és que el cotxe sigui realment bo, com és el cas d’aquest Peugeot 308 GTi. La clau està en el seu motor, un modern 1.6 litres turbo que es mostra contundent en totes les zones del comptavoltes, ben gestionat per una caixa de canvis de tacte exquisit, gairebé mil·limètric en el recorregut de la seva palanca, i ben pensat pel que fa als desenvolupaments seleccionats. Però sense un bon bastidor no faríem res tenint un bon conjunt motor i canvi, i aquí és on els enginyers de Peugeot Sport sempre donen la talla i la veritat és que amb excel·lent. Aquest 308 GTi no surt de fàbrica a punt per circular, ha de passar els tallers de Peugeot Sport per rebre uns contes ajustos i elements que bé valen el sobrepreu que es demana per l’esforç i treball realitzat …

Per què un Peugeot 308 GTi és una opció molt interessant?

Tradició esportiva de Peugeot, versió radical del 308 … by Peugeot Sport, garantia d’altes prestacions i sensacions al volant.
Potencial del motor de gasolina 1.6 L THP de 270 CV desenvolupat per Peugeot Sport, els mateixos que posen al punt el Peugeot 3008 DKR de Carlos Sainz.
Amb una relació pes / potència de 4,6 kg / CV, el 308 GTi necessita 6 segons per passar de 0 a 100 km / h, i 25,3 segons per recórrer 1.000 m.
Frens potents amb discos de 380 mm davant i pinces de quatre bombins fins i tot per aguantar la pallissa del circuit.
Si mateixes l’accelerador i fas conducció eficient la despesa es queda a 6 l als 100 km i el cotxe és tan silenciós i còmode que podria passar inadvertit.
No és que siguis excepcional al volant … és que la motricitat marca la diferència gràcies al diferencial Torsen de lliscament limitat.
Imatge molt esportiva, nou frontal, fars led, admissió d’aire forçada, distància a terra reduïda 11 mm, doble sortida d’escapament i una melodia eixordadora Made in Peugeot.
Personalitzat: amb plaques d’alumini amb els logotips “Peugeot Sport” i “GTi”, el mateix que el pedalier, el reposapeus i el pom de la palanca de canvis.
Petit i esportiu volant i seients de tipus baquet exclusius del 308 GTi entapissats en cuir i Alcántara, amb funció massatge i regulació lumbar elèctrica.
Sistema Driver Sport Pack, el botó Sport fa que el color de la instrumentació passi de blanc a vermell i s’ofereix informacions de potència, parell, pressió de turbo, acceleració lateral i longitudinal (g), s’incrementa el so del motor i canvia la cartografia de l’accelerador.
Pantalla tàctil i connectivitat total amb navegador Tomtom 3D amb sistema de reconeixement vocal. A més funció Mirror Screen per duplicar la pantalla del telèfon i accedir a les funcions per mitjà de la veu: trucades, missatges o direcció al navegador. Compatible amb Mirrorlink, Android Auto i Apple CarplayTM.
Sistemes d’ajuda a la conducció ADAS d’última generació, com Funció Distance Alert o risc de col·lisió, Active Safety Brake o frenada automàtica d’emergència, alerta de canvi involuntari de carril, alerta de falta d’atenció a més de 80 km / h, etc. .
A la venda per 32.050 euros.