EL 911 GT2 RS MR ÉS EL ESPORTIU DE CARRETERA MÉS RÀPID de Nürburgring

Porsche ha establert un altre nou rècord al circuit de Nürburgring-Nordschleife, en cooperació amb Manthey-Racing. El dijous 25 d’octubre de 2018, el Porsche GT2 RS MR de 700 cavalls (515 kW) va completar una volta al traçat de 20,6 quilòmetres de longitud en 6: 40.3 minuts.

Cap altre vehicle homologat per circular per carretera ha estat tan ràpid en “L’Infern Verd”. Lars Kern va ser qui es va posar al volant d’aquest esportiu, que havia estat especialment posat a punt pels enginyers de Porsche i els experts de Manthey-Racing per al ‘Nordschleife’. El pilot de proves de Porsche ja havia aconseguit una volta rècord al setembre de 2017, amb un Porsche 911 GT2 RS * de sèrie.

 

“Vam estar pendents de les condicions meteorológcas i teníem dubtes de si seria possible. No volíem assumir cap reg si plovia o la pista estava lleugerament humida “, comenta Frank-Steffen Walliser, responsable de Competició i Vehicles GT. El Porsche 911 GT2 RS estava equipat amb el nou kit d’alt rendiment de Manthey-Racing, que es va complementar amb una posada a punt general del cotxe específica per a les característiques del Nürburgring-Norschleife. “En aquesta prova volíem simplement avaluar el potencial del vehicle un cop més. El resultat ha estat impressionant. Realment és un temps fabulós. Sens dubte, això demostra de nou les increïbles possibilitats d’aquest esportiu “.

 

El Porsche GT2 RS es va llançar al mercat el 2017 i s’ha convertit clarament en el 911 més ràpid i potent de tots els temps. Per preparar aquest rècord, en els últims mesos els enginyers de Porsche han utilitzat els coneixements adquirits en el desenvolupament dels 911 RSR i 911 GT3 R de competició, mentre que Manthey-Racing ha aprofitat tota la seva experiència en les nombroses carreres guanyades en el Nürburgring -Nordschleife. Les modificacions realitzades van afectar sobretot al xassís i a l’aerodinàmica, però els tècnics es van centrar també en mantenir sempre la idoneïtat del cotxe per al seu ús en carretera.

 

“La conducció ha estat molt divertida”, comenta l’enginyer de desenvolupament Lars Kern. Aquest pilot de 31 anys coneix perfectament el ‘Ring’ per les moltes proves, intents de rècord i carreres del VLN que ha realitzat allà. “L’equilibri del vehicle també és molt bo amb el nou kit. No he pres grans riscos per anar de pressa. Només he tingut un intent, perquè ja començava a enfosquir, però ha funcionat a la primera “. El director general d’Manthey-Racing, Nicolas Raeder, afegia: “Estem molt orgullosos. Era un gran desafiament fer encara més veloç al ja de per si rapidíssim Porsche 911 GT2 RS “.

 

En condicions de tardor, tot i que seques, Lars Kern va treure l’enorme potencial del Porsche 911 GT2 RS MR en la seva volta rècord, sota l’atenta mirada d’un notari. Per al combustible, Porsche va confiar en Esso, un experimentat soci en temes de competició. El seient del conductor va ser l’única modificació sobre la versió del GT2 RS MR que es pot sol·licitar a Manthey-Racing per a esdeveniments esportius de clubs i sessions en circuit. En vehicle utilitzat per batre el rècord se li va fixar unbaquet de competició per qüestions de seguretat. Aquesta transformació no proporciona cap avantatge en termes de pes.

 

Sobre el Porsche GT2 RS

El més ràpid i potent Porsche 911 va fer la seva estrena mundial a Goodwood, Regne Unit, al juny de 2017. El motor de 3.8 litres té 700 cavalls de potència i un parell de 750 Nm. La velocitat màxima d’aquest esportiu de tracció posterior és de 340 km / h. El seu pes és de només 1.470 quilograms i accelera de 0 a 100 km / h en tot just 2,8 segons. Al setembre, Porsche va presentar el nou Porsche 935, basat en la ultramoderna tecnologia del 911 GT2 RS, a la Rennsport Reunion VI de Laguna Seca, Califòrnia (EE. UU.). Aquest vehicle exclusiu, dissenyat per utilitzar en circuits i amb una producció limitada a 77 unitats, es començarà a lliurar als clients l’any vinent.