EL BMW I HYDROGEN NEXT AL SALÓ DE L'AUTOMÒBIL IAA 2019 DE FRANKFURT

EL BMW I HYDROGEN NEXT AL SALÓ DE L’AUTOMÒBIL IAA 2019 DE FRANKFURT

Amb la presentació del BMW i Hydrogen NEXT al Saló de l’Automòbil IAA 2019 de Frankfurt, el Grup BMW està demostrant la seva habilitat per complementar la seva cartera de vehicles electrificats amb el desplegament de la tecnologia de pila de combustible d’hidrogen.

Com un dels actors pioners en el camp de la mobilitat elèctrica, el Grup BMW s’està preparant per a les exigències de la mobilitat del futur, com demostra el vehicle de desenvolupament de pila de combustible BMW i Hydrogen NEXT que podran veure els visitants del Saló l’Automòbil IAA 2019 de Frankfurt. El Grup BMW part de la base que en el futur coexistiran diversos tipus alternatius de sistemes de propulsió, ja que no existeix una solució única que cobreixi tot l’espectre de necessitats de mobilitat dels clients en tot el món. Els vehicles d’hidrogen representen una important alternativa i complement als sistemes de propulsió elèctrica per bateria. Aquesta rica diversitat de tecnologies de propulsió electrificades -de les que els híbrids endollables són un altre exemple- subratlla el compromís del Grup BMW d’aconseguir una mobilitat de zero emissions com a part d’una estratègia ben planejada.

En 2022, el Grup BMW té previst presentar la propera generació de sistemes de propulsió elèctrica de pila de combustible d’hidrogen, en un vehicle basat en l’actual BMW X5 i produït en una petita sèrie. El BMW i Hydrogen NEXT ofereix un primer cop d’ull al que aquest model té preparat. El Grup BMW començaria a oferir als seus clients vehicles de pila de combustible en 2025, com a molt aviat, però el calendari depèn en gran mesura dels requisits del mercat i de les condicions generals.

Disseny del BMW i Hydrogen NEXT

El BMW i Hydrogen NEXT demostra que aquesta tecnologia pot integrar-se eficaçment en un automòbil dinàmic com el BMW X5. Les lleugeres modificacions en el disseny del vehicle ho fan deliberadament recognoscible com a model BMW i. BMW i aposta per la innovació i actua com a incubadora de totes les noves tecnologies del Grup BMW.

A la part davantera, les modificacions són clarament més visibles pel distintiu disseny del capó, amb el patró blau de BMW i. Aquest patró reapareix en forma tridimensional en les preses d’aire. La forma i color del patró formen un flux dinàmic a través de la part frontal i els flancs de la carrosseria, en color Mineral White. Els detalls de les llantes d’aliatge proporcionen una confirmació addicional dels gens BMW i del model.

La naturalesa innovadora d’aquest vehicle de desenvolupament també brilla en la part posterior, gràcies als elements en BMW i Blue del difusor. El seu disseny tancat i sense sortides d’escapament destaca clarament que el sistema de transmissió del cotxe produeix zero emissions locals.

Gran potencial i amb un important benefici per al client

Els vehicles elèctrics de pila de combustible d’hidrogen (FCEVs) són capaços d’oferir mobilitat amb zero emissions i sense restriccions, amb característiques d’ús similars a les dels vehicles convencionals: temps de proveïment inferiors a quatre minuts, gran autonomia, sense compromisos en termes de confort, possibilitat de remolcar i molt poca dependència de les condicions climàtiques, el que significa que els clients gaudeixen d’una àmplia autonomia tant a l’estiu com a l’hivern. Perquè tot això sigui possible, es necessita una infraestructura d’hidrogen adequada. En la majoria dels països, aquestes infraestructures de subministrament es troben encara en les primeres fases de desenvolupament.

Associació amb Toyota per al desenvolupament

El Grup BMW ja ha fet una demostració de la conveniència d’aquesta tecnologia per a l’ús diari. El Grup BMW i Toyota Motor Corporation van unir les seves forces en 2013 per desenvolupar conjuntament un sistema de propulsió de pila de combustible d’hidrogen. Des de l’estiu de 2015, l’ala de recerca del Grup BMW ha estat provant una petita flota de prototips BMW Sèrie 5 GT amb pila de combustible, desenvolupada en conjunt amb Toyota.

En 2016, les dues empreses van signar un acord d’associació per al desenvolupament de productes. Des de llavors han estat treballant junts en les futures generacions de sistemes de propulsió de pila de combustible, i en components escalables i modulars per a vehicles amb pila de combustible d’hidrogen. L’aliança amb Toyota Motor Corporation mostra com el Grup BMW ha intensificat els seus esforços per desenvolupar tecnologies de propulsió alternatives per a una conducció totalment lliure d’emissions. Tots dos socis tenen una gran fe en la tecnologia de les piles de combustible i seguiran col·laborant per desenvolupar-la mentre la infraestructura i el mercat massiu creixen a tot el món.

Al gener de 2017, el Grup BMW i Toyota es van associar amb onze empreses líders en energia, transport i indústria per llançar una iniciativa global coneguda com el Consell de l’Hidrogen. El seu objectiu és forjar una visió unida i impulsar l’ambició a llarg termini d’una revolució energètica impulsada per hidrogen. Al juny de 2019, el Consell de l’Hidrogen ha arribat a 60 empreses afiliades.