EL BUGGY HA TORNAT, I ARA ÉS ELÈCTRIC!

EL BUGGY HA TORNAT, I ARA ÉS ELÈCTRIC!

Volkswagen presenta un prototip inspirat en els llegendaris buggies americans dels anys 60 i 70. El seu disseny net i escultural transmet el que significa el simple fet de seure al volant i gaudir. Estrena mundial al Saló de l’Automòbil de Ginebra.

Volkswagen ressuscitarà a una llegenda! A principis de març, el Grup amb seu a Wolfsburg revelarà la primera versió totalment elèctrica d’un nou buggy. Inspirat en els populars buggies americans per dunes, el prototip està basat en la plataforma modular elèctrica (MER), demostrant així ho polivalent i versàtil que en resulta.

“Un buggy és més que un cotxe. És vitalitat i energia sobre quatre rodes. Aquests atributs es materialitzen en el nou e-buggy, que demostra d’una banda l’aspecte que pot tenir una reinterpretació moderna i no retro d’un clàssic, i per una altra el vincle emocional que pot crear la mobilitat elèctrica “, assegura Klaus Bischoff, Dissenyador Cap de Volkswagen.

El prototip del buggy completament elèctric està basat en els històrics predecessors que van trobar la seva llar a Califòrnia. Llavors, el xassís del Beetle servia de base; ara, la plataforma MEB demostra ser igual de flexible. Fidel a l’estil original, aquesta reinterpretació d’un veritable buggy no té sostre fix ni portes convencionals, mentre que les quatre rodes independents amb pneumàtics off-road i ampits laterals oberts dominen la imatge global.

El nou prototip demostra que aquesta plataforma completament elèctrica MER es pot usar per a més opcions que els models de producció en sèrie a gran escala. Igual que el xassís del Beetle d’abans, la plataforma modular elèctrica té el potencial de facilitar el desenvolupament de gammes nínxol de baix volum.

La història que uneix els vehicles per a l’oci i la tecnologia de Volkswagen és llarga: des del Beetle descapotable i les carrosseries especials produïdes per companyies com Hebmüller i Rometsch, fins als dissenys completament oberts adoptats pel buggy Meyers Manx, el xassís del Beetle va permetre solucions personalitzades creatives -i de vegades exclusives- durant dècades. Fins als anys 80 es van fabricar al voltant de 250.000 unitats com a models únics o gammes de volum molt baix.

L’últim model exclusiu, el prototip de buggy completament elèctric, serà revelat per primera vegada en el 89è Saló Internacional de l’Automòbil de Ginebra (del 7 al 17 de març de al 2019).