
EL CONDUCTOR ESPANYOL es gastarà de mitjana 22.217 € EN EL SEU PRÒXIM COTXE, UN 4% MÉS QUE EL DECLARAT EN 2018
En el sector moto la despesa prevista és de 5.341 €, un 10% menys que el manifestat en 2018. Al sector caravàning la despesa prevista és de 48.936 €, un 21% més que el declarat en 2018.
L’import mitjà que pensen destinar els conductors espanyols per a la compra del seu pròxim vehicle ascendeix a 22.217 €, una xifra que suposa un increment del 4% respecte a les dades de 2018 i que dóna mostres de la salut que exhibeix el sector de l’automoció a Espanya en els últims anys.
Aquest és una de les dades més rellevants de l’estudi de L’Observatori Cetelem Motor 2019, donat avui a conèixer, que presenta una detallada anàlisi del comportament del consumidor espanyol en relació a l’automòbil, la moto i el caravàning. L’estudi també compta amb l’anàlisi i l’opinió d’experts que a través d’una sèrie d’entrevistes desgranen la situació d’aquests sectors.
La presentació de l’estudi ha anat a càrrec de la responsable del Observatori Cetelem, Liliana Marsán, i del director de Marca, Comunicació i Qualitat de BNP Paribas Personal Finance a Espanya, Joaquín Mouriz.
Segons l’estudi, la despesa mitjana declarat per a aquells que pensen comprar un cotxe nou ascendeix a 24.465 € (+ 9% vs 2018), i 12.469 € en el cas dels consumidors que tenen intenció d’adquirir un vehicle d’ocasió, xifra que ha experimentat un descens del 8% respecte l’any anterior.
Sobre la manera de pagament que tenen pensat utilitzar aquells espanyols enquestats amb intenció de comprar un automòbil durant els propers 12 mesos, el 65% d’ells optarà pel finançament.
Pel que fa al tipus de combustible, un 52% dels enquestats amb intenció de compra en els propers 12 mesos es decanta per alguna de les opcions alternatives al motor de combustió (gasolina i dièsel). Així, un 37% es decantaria pels híbrids, un 12% per un model de cotxe 100% elèctric, i un 3% per altres models, com ara el gas liquat de petroli.
Valoració i prioritats
El preu, la vida útil del vehicle, les funcionalitats i la mateixa marca són els aspectes més valorats pels espanyols a l’hora de comprar un automòbil, segons es desprèn de les dades obtingudes per aquest estudi.
Pel que fa al canal de compra utilitzat en els últims 12 mesos pels conductors espanyols en l’adquisició del seu automòbil, el concessionari monomarca és l’establiment preferit. Així ho manifesta el 49% d’ells (5 punts més que el 2018), sent aquells més grans de 45 anys els que destaquen per sobre de la mitjana amb un 64% de mencions. La segona opció és el concessionari multimarca (29% vs 35% el 2018). En tercer lloc trobem els establiments compravenda de segona mà (16%), amb un increment de sis punts respecte a l’any anterior.
El preu és el primer factor que tenen en compte els consumidors enquestats a l’hora de triar el canal de compra del vehicle (31%). El segueix la varietat de marques o models, amb un 19%; i el bon servei postvenda, que amb un 15% de mencions (11% el 2018), ocupa el 2019 la tercera posició en el rànquing.
Marca i concessionari
Si el 2018 els consumidors atorgaven la mateixa importància en la decisió de compra tant a la marca com a concessionari, en els resultats de l’enquesta de 2019 aquest repartiment es veu lleugerament variat. Una majoria (52%) opta per donar-li més importància a la marca, cinc punts més que el 2018, i el 45% la valora igual que al concessionari (cinc punts menys que el 2018).
Entre aquells conductors enquestats que tenen intenció d’adquirir un cotxe en els propers 12 mesos, la majoria d’ells optarà en principi per un vehicle nou (81%), però mostrant un descens de 8 punts respecte a les declaracions de l’any passat. El 19% es decantarà per un VO (vs 11% el 2018).
El sector de la moto
La despesa mitjana realitzada per aquells que van comprar algun tipus de moto a 2018 va ser de 4.952 €. Els consumidors que més desemborsament van realitzar van ser els que van adquirir una moto de carretera, amb una despesa mitjana d’uns 7.000 €, destacant aquells amb edats entre els 35 i 44 anys que van arribar a gastar 8.200 €.
Entre el 25% dels espanyols que va comprar la seva moto durant l’últim any, al 60% va adquirir una moto tipus Scooter, amb un increment de 12 punts percentuals respecte a 2018. Els majors de 44 anys son els que més es van animar a comprar aquest tipus de motos, amb un 64% de mencions. La compra d’una scooter és més econòmica i aquells que la van comprar van destinar un import de 3.700 € aproximadament, un 5% més que el declarat en 2018.
El 38% dels conductors enquestats té intenció de comprar una moto elèctrica en els pròxims mesos. Els joves de 18 a 24 anys destaquen molt per sobre de la mitjana amb un 58% de mencions.
El sector del Caravàning
El 73% dels usuaris de caravaning enquestats afirma tenir actualment algun element de caravaning (vs 76% de 2018). En canvi, un 21% pretén adquirir als propers dos anys (vs 18% de 2018) algun element de caravaning.
A l’hora de buscar informació en el procés de compra de la caravana o càmping, el 71% s’informa al concessionari (10 punts més que el 2018).