EL CONSUM I LES EMISSIONS DE CO2 PODEN REDUIR-FINS A UN 15 PER CENT GRÀCIES A Schaeffler

EL CONSUM I LES EMISSIONS DE CO2 PODEN REDUIR-FINS A UN 15 PER CENT GRÀCIES A Schaeffler

Tecnologies per als motors de combustió interna del futur. Optimitzar els propulsors de combustió, clau per assolir dels objectius mediambientals de l’Acord de París. El consum de combustible pot reduir-se fins a un 15 per cent, depenent del motor i de la classe de vehículo.Presentación de la nova versió compacta del sistema UniAir amb característiques de pes optimitzades.

El món de la mobilitat està canviant. Assolir l’objectiu de dos graus especificat per l’Acord de París, passa per un model que combini motors totalment elèctrics, híbrids i ecològics basats en motors de combustió interna. Schaeffler prediu que el motor de combustió interna seguirà exercint un paper decisiu en el futur. L’any 2030, els motors de combustió interna seguiran instal·lant-se en al voltant del 70 per cent dels vehicles, dels quals el 30 per cent dependrà exclusivament del motor de combustió interna i el 40 per cent seran híbrids. Per tant, és essencial que continuï el desenvolupament dels propulsors tradicionals. “Les solucions que presentarem a la IAA permeten un estalvi de combustible de fins a un 15 per cent depenent del motor i de la classe de vehicle”, explica Matthias Zink, CEO Automotive OEM de Schaeffler. “Estem donant als nostres clients un gran avantatge per complir amb els estrictes requisits legals i reduir les emissions de CO2”.

Un tren de vàlvules completament variable

A la IAA, Schaeffler presentarà l’última versió del seu control de vàlvules totalment variable, UniAir. A més de ser més compacte, aquesta evolució és un 30 per cent més lleugera que la versió anterior, i permet optimitzar al màxim el pas de l’aire en el motor i aconseguir la màxima dinàmica davant els canvis de càrrega i velocitat. El sistema consta d’un mòdul que s’instal·la entre l’arbre de lleves i el plançó de la vàlvula, juntament amb el programari corresponent. En el seu paper de soci estratègic de la indústria de l’automòbil, Schaeffler utilitza la seva àmplia experiència en termodinàmica per ajudar els seus clients a adaptar de forma òptima el sistema a cada motor, seleccionant així les estratègies de funcionament corresponents.

Una altra solució destacable en aquest sentit és el balancí eRocker de Schaeffler dissenyat per optimitzar els gasos d’escapament. Activat pel sistema electromecànic, és independent del circuit d’oli del motor, de manera que es pot regular amb relativa facilitat.

Schaeffler també presentarà un important avanç amb el seu arbre de lleves d’ajust elèctric (ECP). Aquest sistema realitza ajustos ràpids en funció de la velocitat i la temperatura i permet optimitzar la distribució de les vàlvules en tot el rang de funcionament i temperatura, el que juga un paper cada vegada més important en la hibridació, ja que els motors de combustió interna dels vehicles híbrids han d’arrencar amb una freqüència significativament més gran que els instal·lats com a única font d’accionament. La unitat ECP assegura que aquest procés d’arrencada es dugui a terme de forma ràpida, eficient i (el més important) amb baixos nivells de vibració.

La hibridació de 48 V permet un estalvi de combustible de fins a un 7%

La hibridació dóna suport al motor de combustió interna alhora que redueix la seva càrrega de treball i, juntament amb la recuperació de l’energia de frenada, millora l’eficiència general del sistema. A la IAA, Schaeffler mostrarà la hibridació de 48 V mitjançant un generador d’arrencada accionat per corretja, la qual cosa permet aconseguir una reducció significativa del consum de combustible i de les emissions d’entre un cinc i un set per cent. Aquest tipus de solució fa possible un funcionament còmode i eficient d’arrencada i parada del motor i també pot configurar per al funcionament de boost.

Mòdul de gestió tèrmica

La gestió tèrmica és un altre element clau per augmentar l’eficiència. El mòdul de gestió tèrmica (TMM) de Schaeffler, per a motors de combustió interna i accionaments híbrids i elèctrics, proporciona un millor control de la temperatura de funcionament en tota la cadena cinemàtica, incloent el motor, la transmissió i els components elèctrics com la bateria , l’electrònica de potència i el motor elèctric. El mòdul permet la regulació precisa dels cabals d’aire mitjançant unitats de corredissa rotativa accionades electromecànicament i controlades per sensors de posició. A més de la reducció de les emissions de CO2, la fase d’escalfament més curta també té un altre efecte secundari positiu: Augmenta el confort dels passatgers.

Menor fricció a l’interior del motor

Els rodaments convencionals també tenen la capacitat d’optimitzar els motors de combustió interna: La innovació aplicada als suports dels rodaments en els eixos d’equilibrat, els arbres de lleves o els cigonyals ofereixen un potencial considerable per reduir les pèrdues de potència en el motor i millorar l’estalvi de combustible i les emissions. Els eixos d’equilibrat amb suports de rodaments generen aproximadament un 50 per cent menys de fricció en comparació amb els eixos suportats per coixinets llisos, per exemple. Schaeffler també ha aconseguit desenvolupar un disseny optimitzat per a eixos d’equilibrat que és fins a un 40 per cent més lleuger.